دنیای ادیت و تدوین ویدیو از زمان قدرت‌گیری کامپیوترهای خانگی، تغییر شگرفی داشته است. حالا می‌توان با برنامه‌های بسیار ساده‌تری و در دستگاه‌هایی که به راحتی در دسترس شما هستند، این کار را یاد گرفته و از آن بهره ببرید. برنامه‌های زیادی هم همچون Premiere Pro، Sony Vegas Pro،  DaVinci Resolve Pro و … هستند که در این رابطه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در شروع کار، ممکن است شکل این برنامه‌ها کمی شما را سردرگم کند، اما ما چند کانال یوتیوبی عالی به شما معرفی می‌کنیم که به رایگان و در سطح‌های مختلف، تدوین ویدیویی را به بهترین شکل به شما یاد می‌دهند. همراه ما باشید با معرفی ۷ کانال یوتیوبی برای یادیگری تدوین ویدیویی.

  1. Bai برای تازه‌کارها

Bai
Bai

اگر خیلی تازه‌کار هستید، حتما برای شروع کار باید نکات پایه را یاد بگیرید. Bai برای چنین آموزش‌هایی یک کانال عالی به حساب می‌آید که کار با چندین برنامه‌های مختلف را از اول به شما آموزش می‌دهد. برنامه‌هایی که آموزش آن‌ها در Bai پوشش داده شده، شامل برنامه‌های مهمی همچون Premiere Pro، DaVinci Resolve 16، Sony Vegas 17 و Final Cut Pro X می‌شوند.

  1. Justin Brown – Primal Video نکات کلی در زمینه تدوین ویدیویی

Justin Brown – Primal Video
Justin Brown – Primal Video

نکاتی هستند که در ابتدای امر باید در مورد آن‌ها تصمیم بگیرید. مثلا این که خود را وقف کدام برنامه‌ها کنید یا برای چه نوع کارهایی کدام برنامه عملکرد بهتری دارد. Justin Brown – Primal Video  نکات جالبی در مورد تدوین به شما آموزش می‌دهد. نکاتی مثل اشتباهات رایج در میان تازه‌کارها، زمان بندی انجام کار و … و بعضا محتوای رایگانی نیز در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید در بعضی از پروژه‌هایتان از آن‌ها استفاده کنید.

  1. Justin Odisho اگر از Premiere Pro استفاده می‌کنید

Justin Odisho
Justin Odisho

Premiere Pro احتمالا در میان برنامه‌های تدوین حرفه‌ای، محبوبیت بیشتری در میان کاربران داشته باشد، مخصوصا این که در بسته Adobe قرار دارد و می‌توان از دیگر برنامه‌های این شرکت نیز در آن استفاده کرد. Justin Odisho تا این زمان در کانال خود بیش از ۲۰۰ ویدیو آموزشی از افکت‌های ساده تا تنظیمات رنگی حرفه‌ای آپلود کرده است. البته در این کانال آموزش‌هایی در زمینه After Effects، Photoshop یا حتی Audition نیز پیدا خواهید کرد.

  1. Adobe in a Minute آموزش‌های کوتاه در زمینه Premiere

Adobe in a Minute
Adobe in a Minute

یکی از چیزهایی که می‌توان برای کاربران خیلی آزاردهنده باشد، ویدیوهای طولانی هستند که به زمان شما احترام نمی‌گذارد. از همین رو، Adobe in a Minute سعی کرده آموزش‌های خود را در زمینه‌های مختلف تدوین در Premiere و در کم‌تر از ۵ دقیقه تهیه کند. این آموزش‌ها گاهی بسیار ساده بوده و در زمینه گرفتن خروجی مناسب است و گاهی به افکت‌های جذاب و جالب حرفه‌ای می‌پردازد.

  1. JustAlexHalford بهترین برای کاربران Sony Vegas

JustAlexHalford
JustAlexHalford

شاید باورش سخت باشد، اما JustAlexHalford از سال ۲۰۱۳ در حال یاددهی تدوین ویدیو با استفاده Sony Vegas Pro است و تا این جا بیش از ۴۵۰ آموزش عالی ساخته که همگی آن‌ها می‌توانند به یادگیری استفاده از این برنامه کمک کنند. مهم نیست شما در این برنامه به دنبال کارهای ابتدایی هستید یا می‌خواهید یک افکت جالب و جذاب را روی ویدیو پیاده کنید، حتما یک آموزش خوب در JustAlexHalford پیدا خواهید کرد تا کمک حالتان باشد.

  1. Chris’ Tutorials بهترین برای کاربران DaVinci Resolve Pro

Chris’ Tutorials
Chris’ Tutorials

اسمی ساده برای کانالی ساده که خیلی سریع در ویدیوهایش سراغ اصل مطلب رفته و به دور از حاشیه، آموزش‌های مختلفی که باید را ضبط و روی کانال منتشر می‌کند. این کاربر تعداد بسیار زیادی آموزش در زمینه‌ی برنامه‌ی DaVinci Resolve Pro ساخته که حتما شما را در یادگیری آن کمک خواهد کرد. اگر آموزش‌های کانال Chris’ Tutorials دنبال کنید، از کارهای ساده همچون اعمال ترنزیشن‌ها تا ساخت نوشته‌های سه بعدی و ادیت رنگ حرفه‌ای را یاد خواهید گرفت.

  1. Michael Kinney برای آن‌ها که از iMovie استفاده می‌کنند

Michael Kinney
Michael Kinney

iMovie تا جای ممکن ساده ساخته شده تا کاربران بتوانند به راحتی کارهایشان را روی این برنامه انجام دهند، اما این دلیل نمی‌شود که چیزی برای یادگیری روی این برنامه وجود ندارد. اتفاقا ریزه‌کاری‌های فراوانی هست که با توجه به آموزش‌های کانال Michael Kinney، می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *