استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی مارکتینگ کسب‌وکارتان دارد و نباید از آن غافل شوید. ویدیو مارکتینگ با استفاده از یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویدیوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران و مخاطبان هدف کسب‌وکارتان نمایش دهید. در مجموعه مقالات ویدیو مارکتینگ حرفه‌ای به کمک یوتیوب قصد داریم به بررسی نکات مهم آن بپردازیم.

چگونه در یوتیوب پلی‌لیست ایجاد کنیم؟

جالب است بدانید به عنوان یک کانال یوتیوب، می‌توانید در صفحه اصلی کانال خود برخی از بهترین ویدیوهای خود را به کاربران جدید نمایش دهید! این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر کاربران جدید را برای دنبال کردن خود جلب کنید. با استفاده از پلی‌لیست‌ها می‌توانید ویدیوهای با ارزش خود را که در میان صدها ویدیوی دیگر گم شده‌اند، در دسترس کاربران قرار دهید. برای ایجاد پلی‌لیست کافی است وارد بخش Playlists شوید و بر روی New Playlists کلیک کنید، یک نام برای پلی‌لیست خود انتخاب کنید و ویدیوهای موردنظرتان را در آن قرار دهید. ویدیوهای خود را می‌توانید از ۳ روش (جستجوی ویدئو، آدرس ویدیو و ویدیوهای کانال خود) به پلی‌لیست اضافه کنید:

برای افزایش بازدید یوتیوب باید ویدیوهایی که بازدید خوبی داشته‌اند را در پلی‌لیست اد کنید! در واقع این ویدیوها به دلایل مختلفی بیشتر موردپسند کاربران بوده‌اند و با نمایش آن‌ها به کاربران جدید، به راحتی می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید.

استفاده از قابلیت کانال ویژه برای اتصال کانال به آن‌ها

یکی از راه‌کارهای افزایش بازدید یوتیوب، اضافه کردن کانال‌های ویژه در بخشی از کانال شما است! با این روش می‌توانید کانال‌های موردپسند و مفید خود را در سمت راست کانال خود نمایش دهید و به این ترتیب، یوتیوب بر اساس الگوریتم‌های خود کمک زیادی برای دیده شدن ویدیوهای شما می‌کند. همچنین می‌توانید با کانال‌های مرتبط این مورد را تبادل کنید؛ مثلاً شما کانال دیگری را به عنوان کانال ویژه در صفحه خود اضافه کنید و آن کانال هم، کانال شما را به عناون کانال ویژه در صفحه خود نمایش دهید! به این صورت به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک زیادی خواهید کرد.

برای این‌کار کافی است وارد صفحه کانال خود شوید، با کلیک بر روی تصویر پروفایل، وارد بخش My Channel شوید و از طریق بخش Customize Channel، بخش اضافه کردن کانال را در سمت راست صفحه کانال خود مشاهده کنید:

صفحه درباره ما در یوتیوب

کاربران و دنبال‌کنندگان همیشه دوست دارند شما را بشناسند و درباره شما بیشتر بدانند! داشتن این صفحه به شما کمک می‌کند تا درباره خود، فعالیت‌ها، دستاوردها و در نهایت اهدافتان به کاربران بگویید. یوتیوب قابلیت ایجاد صفحه درباره ما را در اختیار کاربران خود قرار داده است و با استفاده از آن می‌توانید توضیحاتی در مورد کانال خود اضافه کرد. سعی کنید در این بخش توضیحاتی را به کاربران ارائه کنید که نظر آن‌ها را جلب کند و کاربران را به دنبال‌کنندگان خود تبدیل کنید. برای ایجاد یا ویرایش صفحه درباره ما، وارد صفحه کانال خود شوید. در این بخش وارد بخش About شده و اطلاعات خود را وارد کنید:

اگر برای بار اول صفحه درباره خود را کامل می‌کنید، باید بدانید که می‌توانید توضیحات متنی، لینک و جزئیات دیگری نظیر اطلاعات تماس خود را وارد کنید. همچنین برای ویرایش می‌توانید بر روی آیکن ویرایش کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای استفاده در بخش عنوان و توضیحات کانال

اگر بگوییم یوتیوب پس از گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا است که افراد ویدیوهای مختلفی در آن جستجو می‌کنند! در واقع اگر فردی به یک ویدیوی خاص نیاز داشته باشد، دیگر نیازی به جستجو در گوگل نخواهد داشت و می‌تواند کلمه کلیدی موردنظر خود را در یوتیوب جستجو کند. کلمات کلیدی روی افزایش بازدید یوتیوب و کانال شما تاثیر بسیار زیادی دارند و هرچقدر بتوانید از کلمات کلیدی پرجستجوتر استفاده کنید، شانس بیشتری برای افزایش ترافیک کانال و افزایش بازدید یوتیوب خود دارید. یوتیوب از ده‌ها معیار برای رتبه‌بندی کانال‌های مختلف استفاده می‌کند و یکی از مهم‌ترین معیار‌ها، کلمات کلیدی است. در واقع اگر بتوانید از کلمات کلیدی مهم در بخش عنوان، توضیحات و تگ‌ها استفاده کنید، یوتیوب برای کانال شما ارزش بسیار زیادی قائل می‌شود و به افزایش بازدید یوتیوب شما کمک می‌کند.

بسیاری ازمردم تنها به فکر افزایش کامنت‌های ویدیو هستند و این در حالی است که بهینه‌سازی کانال یوتیوب نادیده گرفته می‌شود! اگر شما بتوانید کانال یوتیوب خود را بهینه‌سازی کنید، به افزایش بازدید کانال یوتیوب کمک زیادی خواهید کرد. افزایش بازدید یوتیوب در نهایت منجر به افزایش تعداد کامنت‌ها، افزایش نرخ تبدیل، ازایش کاربران و افزایش مدت زمان مشاهده ویدیو در کانال شما می‌شود.

چگونه کلمات کلیدی مهم را پیدا کنیم؟

مهم‌ترین دغدغه افرادی که با اهمیت کلمات کلیدی در یوتیوب آشنا هستند، نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مهم است! گوگل و یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کلمه کلیدی پرجستجو را پیدا کنید. دو راه‌حل پیش روی شما قرار دارد:

  • استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط گوگل و یوتیوب

اگر یک کلمه را در بخش جستجوی گوگل یا یوتیوب بنویسید، این دو موتور جستجو به شما مهم‌ترین کلیدواژه‌هایی که کلمه کلیدی موردنظر شما در آن‌ها وجود دارند را پیشنهاد می‌دهد. این کلمات کلیدی پیشنهادی، بر اساس تعداد جستجوی کاربران در مرتب شده‌اند و اکنون در اختیار شما قرار دارند.

ابزار گوگل ترندز یکی از سرویس‌های گوگل است که به شما در زمینه تعداد جستجوی کلمات کلیدی خاص در یک بازه زمانی معین کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید یک کلمه کلیدی را مشخص کنید و از گوگل بخواهید تعداد جستجوی آن را به شما نمایش دهد! با استفاده از این ابزار می‌توانید بازه زمانی، موقعیت جغرافیایی، کشور یا منطقه موردنظر و… را مشخص کنید. همچنین نمودار تعداد جستجوی آن در بازه زمانی مشخص‌شده نمایش داده می‌شود که کمک زیادی به شما برای انتخاب کلیدواژه‌های مهم می‌کند.

اضافه کردن کلیدواژه‌های پرجستجو به عنوان و توضیحات ویدیوهای یوتیوب

اگر یک موضوع خاص را در گوگل جستجو کنید و وارد بخش ویدیوی گوگل شوید، تعداد بسیار زیادی از ویدیوهای یوتیوب در اختیار شما قرار می‌گیرند. تمام این ویدیوها کلیدواژه جستجو شده را دربر گرفته‌اند! در واقع شما با استفاده از کلیدواژه‌های پرجستجو می‌توانید از طریق گوگل ترافیک خوبی برای کانال خود جذب کنید. در هنگام آپلود ویدیو شما باید عنوان ویدئو، توضیحات ویدیو و برچسب‌های ویدیو را وارد کنید؛ برای افزایش بازدید یوتیوب و ویدیوهای کانال خود، باید کلمات کلیدی پرجستجو را در هر سه بخش استفاده کنید.

شما می‌توانید برچسب‌های خود را تا ۵۰۰ کاراکتر به ویدئوی خود اضافه کنید اما بهترین حالت استفاده از ۱۰ تا ۱۵ تگ است! اگر سعی کنید در هنگام اضافه کردن برچسب‌های ویدیو، از کلیدواژه‌های پرجستجو اضافه کنید، به افزایش بازدید یوتیوب و ویدیوهای کانال خود کمک بسیار زیادی کرده‌اید. این برچسب‌ها نه تنها در هنگام جستجوی کاربران در یوتیوب به شما کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند کاربرانی که از طریق گوگل وارد یوتیوب می‌شوند را به کانال شما هدایت کنند. در تگ‌های خود سعی کنید از تگ‌های کوتاه و بلند استفاده کنید؛ تگ‌های کوتاه کلماتی مانند “دوربین، خودرو و…” باشند اما کلمات کلیدی بلند، کلماتی هستند که کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند! مثلاً کلمه کلیدی “آموزش تنظیم دوربین کانن C100” کلمات کلیدی بلند را شامل می‌شود. در حالت کلی باید ۳ الی ۵ کلمه از کلمات کلیدی بلند (شامل ۲ تا ۵ کلمه) و بقیه کلمات کلیدی تا ۵ کلمه درج شود تا بهترین بازدهی را داشته باشید؛ البته باز هم باید توجه داشته باشید که نوع کلمات کلیدی، تعداد جستجوی آن و موضوع فعالیت کانال شما در افزایش بازدید یوتیوب و کانال شما اهمیت زیادی دارد.

در یوتیوب می‌توانید به صورت رایگان ویدیوهای خود را به کاربران نمایش دهید یا برای افزایش مخاطبان ویدیوهای خود، از تبلیغات یوتیوب استفاده کنید. تمام این موارد بستگی به بودجه کسب‌وکارتان برای بخش ویدیو مارکتینگ دارد. در این مقاله به بررسی برخی موارد از ویدیو مارکتینگ حرفه‌ای به کمک یوتیوب پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل آن می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *