همه‌ی ما با محصولات ادوبی آشنایی داریم پس زمانی که یک برنامه‌ی ویرایش ویدیو با امکانات خیلی خوب و البته کاربری آسان برای گوشی‌های موبایل ارائه می کند، حتما باید ببینیم عملکرد آن چطور است. اما قبل از هر چیز باید بگوییم، انتظاراتتان را از Adobe Premiere Rush پایین بیاورید!

Adobe Premiere Rush

در حال حاضر ادوبی سه گزینه برای ویرایش ویدیو (غیر از افتر افکت) در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. Premiere Pro برای کارهای حرفه‌ای، Premiere Elements برای کارهای معمول و Premiere Rush برای ویلاگرها یا کسانی که فعالیت زیادی روی شبکه‌های اجتماعی دارند. Rush تنها برای گوشی‌های موبایل عرضه نشده و شما می‌توانید از آن بر روی دسکتاپ نیز استفاده کنید و به محض این که کارتان با آن تمام شد، می‌توانید نتیجه نهایی را روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. اما اگر می‌خواهید بیشتر با جزییات برنامه آشنا شود، در ادامه همراه ما باشید:

قیمت Adobe Premiere Rush

اگر خیلی به فضایی که Creative Cloud در اختیارتان می‌گذارد اهمیت ندهید، می‌توانید با یک اکانت رایگان ادوبی، نسخه‌ی موبایل Adobe Premiere Rush را دانلود و نصب کنید، با این حال نسخه‌های دسکتاپ پولی بوده و اگر هم بخواهید از تمامی امکانات مخصوصا 100 گیگ فضای کریتیو کلود استفاده کنید، حتما باید ماهی 10 دلار برای برنامه را بدهید یا این که یک اکانت کامل کریتیو کلود را خریداری کنید.

Adobe Premiere Rush برنامه‌ای نسبتا سنگین است و تنها بر روی آیفون‌هایی که از iOS 13 به بالا استفاده می‌کنند و دستگاه‌های اندرویدی قوی که از اندروید 9 به بالا استفاده می‌کنند، نصب خواهد شد. نسخه‌ی دسکتاپ هم به شرط این که از پردازنده‌های 64 بیتی استفاده کنید، مشکلی نخواهید داشت.

رابط کاربری و امکانات

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این برنامه، داشتن رابط کاربری راحتی است که حتی کاربران تازه‌کار نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. از نظر امکانات ویرایش ویدیو، Rush تقریبا چیزی کم ندارد، اما به هیچ وجه همچون برنامه‌های مخصوص موبایل که در حال حاضر فعالند، فیلترهای متعدد، قاب‌ها و دیگر بخش‌ها را در اختیارتان نمی‌گذارد و در واقع این خود شمایید که باید بیشتر کارها را انجام دهید. اما ویدیو نهایی خروجی بسیار با کیفیتی دارد که البته نتیجه رندر طولانی نسبت به خیلی دیگر از برنامه‌هاست.

وقتی اولین پروژه خود را آغاز می‌کنید، می‌بینید که صفحه‌ی کار Rush به صورت چند لایه بوده و شما می‌توانید از ترانزیشن‌ها، نوشته، عکس‌های مختلف در کنار ویدیو و یا روی ویدیو، استفاده کنید و افکت‌های مختلف را به آن اضافه نمایید.

متاسفانه Rush به شما این اجازه را نمی‌دهد که تصاویر 360 درجه را ویرایش کنید، اما این امکان را دارید تا کادرهای مختلف را برای کار انتخاب نمایید و خروجی خود را بر اساس فریم ریت و رزولوشن تنظیم کنید. همچنین ویدیوهای خود را هم می‌توانید از طریق گالری و هم از طریق دوربین اضافه کنید.

یکی از جاهایی که Rush خوش می‌درخشد، در زمینه تنظیم رنگ و نور است و تمامی افکت‌هایی که روی تصویر اعمال می‌کنید نیز قابل ویرایش هستند که به این ترتیب شما می‌توانید افکت رنگی مورد نظر خود را بسازید. همچنین اگر بخواهید پروژه خود را بر روی دسکتاپ ادامه دهید، می‌توانید آن را بر روی فضای ابری ذخیره کرده و سپس ادامه‌ی کار را بر روی نسخه‌ی مک یا ویندوز Rush ادامه دهید و خروجی را نیز همانجا بگیرید.

همانقدر که Rush در زمینه‌ی امکانات اولیه و پایه فوق‌العاده عالی است و عملکرد خوبی دارد، هیچ چیز ویژه‌ای در مورد این برنامه وجود ندارد که آن را از دیگران متمایز کند. ابزار تنظیم صدای آن خوب است اما نمی‌توان کارهای پیچیده روی آن کرد، به راحتی می‌توانید تایتل‌های مختلف روی تصویر بنویسید، اما انیمیشن زیادی برای انتخاب ندارید و این لیست می‌تواند همانطور پیش برود تا در نهایت Rush را با تمام ویژگی‌هایش، به یک برنامه‌ی معمولی بدل کند.

  • نکات مثبت: رابط کاربری ساده و آسان  |  امکان سینک پروژه‌ها بر روی دستگاه‌ها مختلف  |  ابزارهای تصحیح رنگ بسیار خوب  |  اشتراک گذاری راحت بر روی شبکه‌های اجتماعی
  • نکات منفی: افکت‌های کم |  ترانزیشن‌های محدود  | گران‌قیمت | محدودیت در فرمت فایل خروجی  |  رندر کند  |  بدون تمپلیت آماده برای استوری برد

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *