ممکن است دلایل متعددی موجب شود تا بخواهید حساب کاربری گوگل خود را مسدود کنید. اینکه دلیل شما نگرانی حریم شخصی است یا رفتن به یک سرویس دیگر، مهم نیست. اولین گام برای مسدود کردن خدمات گوگل، حذف گوگل یا حساب Gmail است.

گوگل برای این منظور دو روش آسان در نظر گرفته است:

اولین گزینه حذف حساب Gmailتان است. اگر تصمیم به انجام این کار دارید، لازم است که از یک آدرس ایمیل دیگر برای دستیابی به سرویس‌های Google، مرتبط با حساب Gmail خود مانند Google Drive و Calendar استفاده کنید. این ایمیل نمی تواند یک آدرس Gmail باشد.
گزینه دوم این است که کل حساب Google خود را به طور کامل حذف کنید. این پاک‌سازی، روی تمام سرویس‌های گوگل که نیاز به دسترسی دارنداعمال می‌شود.
این روش‌ها بسیار نزدیک به راه حل‌های یک کلیکی است. به همین خاطر، گوگل راهی ساده برای پاک کردن اطلاعات و حذف حسابتان در نظر گرفته است.

آماده پاک‌سازی شوید و گام به گام جلو بروید:

اول از همه، اگر قصد حذف حساب کاربری‌تان را دارید، جزئیات مربوط به کارهایتان که با آدرس Gmail انجام می‌شد را تغییر دهید. مثلا اگر از Gmail برای حساب بانکی خود استفاده می‌کنید، قبل از هر کاری باید آدرس بانکی را تغییر دهید.
دوم: از اطلاعاتی که تنها در Gmail یا کل داده‌های Google دارید، نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. اگر به آنها نیازی ندارید، به مرحله‌ی بعد بروید.
اما ابتدا، اطلاعات خود را که در سرورهای Google ذخیره شده اند، دانلود کنید. وارد حساب کاربری گوگلی شوید که می‌خواهید آن را حذف کنید و به صفحه حساب خود بروید. (می‌توانید با کلیک کردن بر روی نمایه خود در گوشه سمت راست بالا و انتخاب حساب کاربری به آن برسید.)

در بخش Accounts & Preferences روی حذف حساب یا سرویس خود کلیک کنید.

روی Delete products کلیک کرده و رمز عبورتان را وارد کنید.

روی لینک Download Data کلیک کنید.

داده‌های قرار گرفته شده، می‌توانند اطلاعات نقشه، فایلهای Google Drive، نشانک‌های Google Photos، مخاطبین و موارد دیگر را شامل شوند. هنگام بارگیری داده های خود، قادر به انتخاب آنها هستید. پس از انتخاب، Next را بزنید.

فرمت فایل‌ها می‌تواند ZIP، TGZ یاTBZ  بوده و حداکثر اندازه آرشیو هم قابل انتخاب است. می‌توانید تمام داده‌های خود را در یک فایل زیپ بزرگ ذخیره کنید، یا به فایل‌های کوچکتر تقسیم کنید.

پس از انتخاب تمام تنظیمات ، روی ایجاد آرشیو کلیک کنید. بسته به تعداد اطلاعات موجود در حسابتان، این روند می‌تواند ساعت‌ها یا حتی روزها به طول انجامد.

حذف حساب Gmail

اگر نسخه‌ی پشتیبان را نمی‌خواهید از مراحل زیر بروید:
مجددا به حساب Gmail که می‌خواهید حذف کنید وارد شوید و به صفحه حساب اصلی خود بروید. در بخش Accounts & Preferences روی حذف حساب یا سرویس خود کلیک کنید. روی Delete products کلیک کرده و پسورد خود را وارد کنید. روی سطل زباله کلیک کنید.

مانند مورد قبل  یک ایمیل را وارد کنید که می توانید با دیگر محصولات Google مرتبط با حساب کاربری خود استفاده کنید. این آدرس ایمیل نمی تواند یک آدرس Gmail باشد. روی Send verification email کلیک کنید.

بر روی ایمیل تأیید کلیک کنید. پیامی با جزئیات بیشتر درباره پیامدهای حذف حساب نمایان خواهد شد. در کادر تایید کنید که می‌خواهید ادامه دهید و Delete Gmail را انتخاب کنید.

حساب گوگل را حذف کنید:

اگر می‌خواهید تمام اطلاعات گوگل‌تان را پاک کنید و به اطلاعاتی نیاز ندارید از روش زیر بروید:
وارد حساب کاربری گوگلی شوید که قصد حذف آن را دارید و به صفحه حساب خود بروید.
در بخش Accounts & Preferences روی حذف حساب یا سرویس خود کلیک کنید. رویDelete Google Account and Data کلیک کرده و پسورد خود را وارد کنید.

کادر تاییدیه مبنی بر مسئولیت حذف حساب کاربری و اطلاعات را انتخاب کرده و روی Delete Account کلیک کنید.

پیامی مبنی بر حذف حساب نمایان می‌شود که حاوی لینک بازیابی اطلاعات و حساب است.

بازیابی حساب کاربری:

گوگل یک فرصت کوتاه برای بازیابی حساب به شما می‌د‌هد. با اینکه دقیق مشخص نیست ایتن زمان چقدر است اما گفته شده دو روز کاری طول می‌کسد تا حسابتان حذف شود. اگر تصمیم به بازیابی گرفتید به روش زیر عمل کنید:
به Account Support بروید.
آدرس ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حساب حذف شده را وارد کنید.
پیامی مبنی بر حذف حساب نمایان می‌شود. بر روی لینک Attempt to restore this account کلیک کنید.
CAPTCHA را وارد کنید.
آخرین رمز را که به یاد می‌آورید را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.
اگر موفق به بازیابی حساب شدید، پیامی به همین منظور نمایان می‌شود. سپس تمام داده‌هایتان به ترتیب قبل قابل دسترس است.

Join the Conversation

7 Comments

  1. سوال داشتم اینکه بعداز دو روز کاری حساب کاربری ما با تمام محتویاتش مثل عکسها پاک میشه و دیگه قابل بازیابی نیست؟

  2. سوال داشتم اینکه بعداز دو روز کاری حساب کاربری ما با تمام محتویاتش مثل عکسها پاک میشه و دیگه قابل بازیابی نیست؟

  3. با سلام. من حساب کاربری رو پاک کردم. ولی مدام این پیغام روی گوشی میاد
    (برای ورود به حساب ضربه بزنید)
    چه کار کنم که دیگه این پیغام رو نده؟

  4. سلام من نمیدونم چجوری حساب خودمو توی گوگل پاک کنم انگلیسی هم‌نمیفهمم گذرواژه خودمو هم فراموش کردم میتونین کمکم کنیم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *