از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های پشتیبانی کاربران استفاده روش پشتیبانی تیکتی، پشتیبانی تلفنی، پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی از طریق سیستم پشتیبانی سایت و… است که در هر کسب‌وکار یکی از این روش‌های مفیدتر است. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های پشتیبانی کاربران، استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران است که اهمیت زیادی دارد و در سایت‌های مختلف نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران سایت بپردازیم .

با استفاده از چت‌ آنلاین در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید!

یکی از مسائلی که برای کسب‌وکارها اهمیت بسیار زیادی دارد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تدوین استراتژی مناسب برای آن در بخش‌های مختلف است. روش‌های پشتیبانی مختلف معمولا نیازمند چندین پشتیبان برای پاسخگویی به نیاز مشتریان است که در اینصورت باید بخشی از بودجه و درآمد کسب‌وکار خود را به پشتیبان‌های سایت خود اختصاص دهید. استفاده از چت آنلاین مزایای زیادی در زمینه صرفه‌جویی در هزینه‌های پشتیبانی دارد! با استفاده از چت آنلاین می‌توانید به چندین کاربر به صورت هم‌زمان پاسخ بدهید و سوالات یا مشکلات آنها را در کمترین زمان ممکن رفع کنید.

با استفاده از چت آنلاین به جای استفاده از چندین پشتیبان و همکار در زمینه پشتیبانی کاربران به راحتی می‌توانید تنها از یک یا دو نفر در زمینه پشتیبانی کاربران استفاده کنید و هزینه‌هایی که باید در زمینه استخدام چندین پشتیبان صرف کنید را در بخش‌های دیگری نظیر تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ صرف کنید. گاهی اوقات استفاده از چند نیروی پشتیبانی کاربران در زمینه پاسخگویی به سوالات آنها در استفاده از سیستم‌های پشتیبانی تیکتی زمان بیشتری را نسبت به مدت زمانی که قرار است یک یا دو پشتیبان از طریق پشتیبانی آنلاین به سوالات کاربران پاسخ بدهد از شما می‌گیرد که این موضوع می‌تواند بر روی جلب رضایت کاربران تاثیر منفی داشته باشد.

هزینه‌های مربوط به سیستم پشتیبانی نیز در چت و پشتیبانی آنلاین کاربران بسیار کمتر است! فرض کنید بخواهید برای سایت کسب‌وکار خود یک سیستم پشتیبانی تیکتی طراحی کنید؛ در اینصورت هزینه طراحی یک سیستم پشتیبانی بسیار سنگین است و بسیاری از مواقع نیاز به توسعه دارد تا مشکلات آن در طی مدت زمان نامعین رفع شود. حال اگر بخواهید از سیستم پشتیبانی آنلاین کاربران استفاده کنید، هزینه‌های شما به مراتب بسیار کمتر خواهد بود و نیازی به صرف‌ هزینه‌های سنگین در این زمینه نخواهید داشت.

همچنین سرویس‌دهنده‌های پشتیبانی آنلاین کاربران در وب فارسی و جهان وجود دارند که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید با هزینه‌‌ها بسیار ناچیز در ماه یا سال از سرویس‌های بسیار باکیفیت بهره‌مند شوید. شاید بگویید که می‌توانید از سیستم‌های پشتیبانی تیکتی آماده نیز استفاده کرد اما گاهی کسب‌وکار آنلاین شما نیازمند یک امنیت بسیار بالا است که نمی‌توان به چنین سیستم‌هایی اعتماد کرد! از طرفی باگ‌هایی در این سیستم‌ها وجود دارند که سبب بروز مشکلاتی در زمینه پشتیبانی کاربران می‌شوند و نمی‌توان از چنین سیستم‌هایی به راحتی استفاده کرد.

با چت آنلاین از رقبای خود سبقت بگیرید!

بحث رقابت یکی از چالش‌برانگیزترین مواردی است که در راه‌اندازی یک کسب‌وکار به چشم می‌خورد. همیشه در شروع یک کسب‌وکار جدید اولین مسئله‌‍ای که افراد در نظر می‌گیرند، بحث رقابت با سایر افراد است که دیده می‌شود. استفاده از مزایای و امکاناتی که سایر کسب‌وکارها از آن بی‌بهره‌ هستند تاثیر بسیار زیادی در بحث رقابت شما خواهد داشت. استفاده از چت آنلاین در وبسایت بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی کمتر به چشم می‌خورد و با استفاده از آن در سایت خود می‌توانید یک قدم نسبت به رقبای خود به کاربران و مشتریان سایت نزدیک‌تر باشید.

همچنین استفاده از لوگوی برند تجاری خود در بخش پشتیبانی آنلاین یک مزیت بسیار مهم در دید کاربران محسوب می‌شود که این مسئله را می‌توان از نظر دیجیتال مارکتینگ و هویت برند تجاری شما موثر دانست. همچنین کاربران سایت شما نیز هنگامی که به سوالات خود در زمان کمتری برسند، دیدگاه بسیار مثبت و بازخوردی خوبی از کسب‌وکار شما دریافت می‌کنند و اهمیت زیادی دارد. در سایت رقبای شما ممکن است از روش‌های دیگری برای پشتیبانی کاربران استفاده شود و کمتر از چت آنلاین استفاده شود و این می‌تواند یک بازخورد مثبت از طرف کاربران نسبت به کسب‌وکار شما دریافت کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از چت آنلاین قابلیت دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به گفتگوهای صورت گرفته توسط کاربران است که در صورت نیاز باید به گفتگوهای قبلی خود با کاربران نیز دسترسی داشته باشید. از مزایای دیگر می‌توان به قابلیت آنالیز و تجزیه‌وتحلیل کاربران اشاره کرد که در مقاله بعدی به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت تا با اهمیت آن آشنا شوید.

استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین میان کاربران اهمیت زیادی برای سایت‌های مختلف دارد. در این مقاله به بررسی موارد از مزایای چت و گفتگو آنلاین با کاربران سایت و کسب‌وکار خود پرداختیم و در مقاله دیگر به بررسی چند مورد اساسی دیگر می‌پردازیم تا اگر از اهمیت آن مطلع نیستید و در سایت خود استفاده نمی‌کنید، چنین ابزاری را جهت افزایش سطح کیفیت پشتیبانی فعال کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *