پشتیبانی کاربران سایت پس از ارائه محصول و خدمات از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه زیادی کنید. اگر به کاربران سایت خود خدمات یا محصولاتی را ارائه کنید که از پشتیبانی مناسبی برخوردار نباشد، به اعتبار برند تجاری شما ضربه می‌زند و در صورت ادامه دادن به این مسئله کسب‌وکار شما با شکست مواجه خواهد شد. پشتیبانی کاربران بستگی به نوع خدمات متفاوت است و می‌توان از روش‌های مختلف برای سایت‌های مختلف استفاده کرد. از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های پشتیبانی کاربران استفاده روش پشتیبانی تیکتی، پشتیبانی تلفنی، پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی از طریق سیستم پشتیبانی سایت و… است که در هر کسب‌وکار یکی از این روش‌های مفیدتر است. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های پشتیبانی کاربران، استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران است که اهمیت زیادی دارد و در سایت‌های مختلف نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران سایت بپردازیم تا اگر در سایت خود از چنین سیستمی استفاده نمی‌کنید، به فعال‌سازی آن در سایت خود بپردازید.

مشتریان مهم‌ترین دارایی یک کسب‌وکار و سایت را تشکیل می‌دهند

یکی از مهم‌ترین مسائلی که خوشبختانه از هیچ فرد یا کسب‌وکاری پوشیده نیست، این است مشتریان مهم‌ترین دارایی و سرمایه شما را تشکیل می‌دهند و باید برای آنها ارزش ویژه‌ای قائل باشید. اگر به مشتریان سایت و کسب‌وکار خود پشتیبانی مناسبی ارائه کنید و آنها نیز از سرویس‌ها یا محصولات شما راضی باشند، می‌توانند بهترین بازاریاب‌ها و افرادی که سبب جذب مشتریان بیشتر در سایت می‌شوند، باشند. زیرا اگر آنها از خدمات شما راضی باشند، در صورتی که افراد دیگری نیز از آنها نظر بخواهند آنها بازخورد مثبت برای سایر افراد ارسال می‌کنند که همین امر سبب می‌شود تا بتوانید مشتریان خود را به بهترین بازاریاب‌ها سایت خود تبدیل کنید. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از پشتیبانی آنلاین کاربران در سایت خواهیم پرداخت.

پاسخگویی سریع و باکیفیت به کاربران سایت خود

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کاربران مختلف اهمیت زیادی دارد، مدت زمان پاسخگویی به سوالات کاربران است! اگر کاربری درباره محصول یا خدمات سایت شما سوالی داشته باشد که بخواهد آن را پشتیبان سایت شما بپرسد و روش پرسیدن آن کاربر استفاده از ایمیل یا پشتیبانی تیکتی باشد، باید چندین ساعت یا چندین روز را منتظر پاسخ گرفتن از شما باشد و این امر ممکن است مخاطبان شما را کمی دل‌سرد کند! البته این موضوع به دلیل بی‌اهمیت بودن شما نسبت به این مسئله نیست و تنها بدلیل شلوغ بودن و بالا بودن تعداد تیکت‌های ارسالی از سمت کاربران است. با استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین کاربران به راحتی می‌توانند سوال خود را بپرسند و پشتیبانان آنلاین سایت شما در سریع‌ترین زمان ممکن که ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد، پاسخ آنها را بدهند. همچنین اگر کاربری بخواهد با استفاده از تلفن یا ایمیل منظور خود را به شما برساند و فن بیان قوی نداشته باشد، باید چندین بار درباره مسائل مختلف از آنها سوال کنید و در نهایت پاسخ‌دهی به آنها ممکن است تا چندین روز نیز طول بکشد.

استفاده از سیستم چت آنلاین به شما این مزیت را می‌دهد که بتوانید به راحتی در سایت خود به سوالات کاربران در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهید و در صورتی که یک کاربر نتواند هدف خود را از سوال به درستی بیان کند، می‌توانید به راحتی از آنها سوال بپرسید تا آنها نیز به مشکلات خود پاسخ کامل بدهند! بنابراین کیفیت پاسخگویی به کاربران از طریق چت آنلاین بسیار مفید‌تر از سایر روش‌های پشتیبانی کاربران است و در هر سایتی می‌توانید از سیستم گفتگوی آنلاین با کاربران استفاده کنید. همچنین برخی از مواقع کاربران نیاز به ارسال مدرک دارند یا باید از طریق ناحیه کاربری خود با شما در ارتباط باشند. آنها می‌توانند با چت آنلاین با پشتیبانان شما بخش مربوطه را برای ارسال تیکت به پشتیبانان سایت شما بپرسند و به آنها تیکت بزنند! در اینصورت بازهم به کار آنها سرعت داده شده است و راحت‌تر می‌توانند مشکلات و مسائل خود را برطرف کنند. اگر از کاربران وردپرسی هستید، افزونه‌های زیادی برای اینکار وجود دارد که یکی از بهترین آنها که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند، افزونه Tidio Live Chat است که در مخزن وردپرس نیز به ثبت رسیده است.

افزونه Tidio Live Chat

افزونه Tidio Live Chat یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد سیستم ‌پشتیبانی آنلاین برای سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۳۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد. برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا از طریق مخزن آن را در سایت وردپرسی خود نصب خود کنید. پس از نصب بخشی به نام Tidio Chat در پیشخوان وردپرسی نمایان می‌شود که با ورود به این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را انجام دهید و آن را در سایت فعال کنید. در یک مقاله به بررسی کامل این افزونه و سایت سرویس‌دهنده آن خواهیم پرداخت تا بتوانید از آن در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین میان کاربران اهمیت زیادی برای سایت‌های مختلف دارد. در این مقاله به بررسی موارد از مزایای چت و گفتگو آنلاین با کاربران سایت و کسب‌وکار آنلاین خود پرداختیم و در مقاله دیگر به بررسی چند مورد اساسی دیگر می‌پردازیم تا اگر از اهمیت آن مطلع نیستید و در سایت خود استفاده نمی‌کنید، چنین ابزاری را جهت افزایش سطح کیفیت پشتیبانی فعال کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *