شاید خوشحال‌ترین فرد پس از شنیدن این خبر دونالد ترامپ باشد؛ توییتر در حال تست کردن افزایش محدودیت هر توییت به ۲۸۰ کاراکتر است، رقمی که نسبت به محدودیت ۱۴۰ کاراکتری پیشین دو برابر شده.

به گزارش PhoneArena محدودیت ۱۴۰ کاراکتری هر توییت به نوعی نماد این کمپانی و شبکه‌ی اجتماعی از بدو تاسیس در ۱۵ جولای ۲۰۰۶ تا به امروز بوده، اما اکنون تعداد کمی از کاربران توییتر (درصدی یک رقمی از آنها) طی هفته‌های پیش رو قادر خواهند بود محدودیت ۲۸۰ کاراکتری به ازای هر توییت را تجربه کنند و البته انتظار می‌رود رفته رفته این قابلیت در اختیار عموم قرار گیرد.

البته Endgadget گزارش داده، که ویژگی جدید روی کاربران تمامی زبان‌ها آزمایش نخواهد شد و فعلاً ژاپنی‌ها، چینی‌ها و کره‌ای‌ها شانسی برای دسترسی به توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری ندارند. توییتر در توضیح این امر می‌گوید، بررسی‌هایش نشان داده که در سه زبان پیش‌تر ذکر شده یک کاراکتر می‌تواند دو برابر کاراکتری در زبان انگلیسی اطلاعات انتقال دهد. همچنین این شبکه‌ی اجتماعی می‌افزاید، ۹ درصد کاربران انگلیسی زبان در حین تایپ یک توییت نیاز به عبور از محدودیت ۱۴۰ کاراکتری داشته‌اند و این در حالیست که این عدد برای ژاپنی زبان‌ها برابر با ۴ درصد بوده است.

داده‌های به دست ‌آمده‌ی دیگر طی بررسی‌های مختلف نیز نشان می‌دهند که بیشتر توییت‌های ژاپنی به طور متوسط از ۱۵ کاراکتر تشکیل شده‌اند و در سوی مقابل توییت‌های انگلیسی میانگین ۳۴ کاراکتر را به خود اختصاص داده‌اند.

توییتر می‌گوید که درک می‌کند ممکن است بسیاری از کاربران به محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییت‌ها وابستگی احساسی داشته باشند؛ محدودیتی که سال‌ها نیز مجبور به رعایت آن بوده‌اند. اما بسیاری دیگر این محدودیت را دست و پا گیر دانسته و بر این باور هستند که چنین رویه‌ای مانع از ایجاد ارتباط صحیح میان کاربران شده و از انتقال راحت و کامل مفهوم نیز بعضاً جلوگیری به عمل می‌آورد.

ضمناً حدس کلی بر این است که بعد از افزایش محدودیت تعداد کاراکتر و تجربه شدن مزایای آن توسط افراد وابستگی احساسی آنها به محدودیت پیشین از بین برود و شاهد ریزش کاربران نباشیم. حال باید منتظر ماند و دید چنین تغییری سبب جذب کاربران جدید و بالا رفتن میزان تعامل استفاده کنندگان فعلی با توییتر خواهد شد، یا نتیجه‌ای بر عکس را رقم خواهد زد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *