فهرست ارزشمند‌ترین برند‌ها از دیدگاه «اینتربرند» یکبار دیگر منتشر شده است و کمپانی اپل برای پنجمین سال متوالی موفق شد در صدر این فهرست و بالاتر از نام‌های پر آوازه‌ای مانند گوگل و مایکروسافت بایستد. همچنین از کوکاکولا، آمازون، سامسونگ، تویوتا، فیس‌بوک، مرسدس بنز و IBM می‌توان به عنوان دیگر برندها‌یی یاد کرد که به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا دهم فهرست مذکور را تصاحب کرده‌اند.

به گزارش MacRumors اینتر‌برند به صورت معمول ارزش و قدرت یک برند در بازار را بر مبنای سه شاخصه اصلی محاسبه می‌کند و این شاخصه‌ها عبارت هستند از:

  • عملکرد مالی سرویس‌ها و محصولات هر برند
  • تاثیری که یک برند بر مشتریان خود و انتخاب‌های آنها می‌گذارد
  • توانایی برند در عرضه و فروش محصولات با قیمت بالا و همچنین داشتن حاشیه‌ی سودی قابل توجه و مطمئن

سال گذشته اینتربرند گفته بود، اکو سیستم اپل یکی از فاکتورهای کلیدی بوده است که سبب ارزشمندی برند این شرکت شده. در اصل سازگاری و هماهنگی بالا میان سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزارهای کمپانی کوپرتینویی محصولات آنها را منحصر به فرد کرده و باعث شده کاربران علیرغم قیمت‌های نسبتاً زیادشان بازهم تمایل به خرید آنها داشته باشند و با آغوش باز بپذیرندشان.

همچنین اینتربرند می‌افزاید، ارزش برند اپل از سال گذشته تا به امروز رشدی ۳ درصدی را شاهد بوده که البته این میزان در قیاس با برخی از دیگر برندها بسیار اندک و ناچیز است. برای مثال، فیس بوک برای دومین سال متوالی رشدی چشم‌گیر داشته و ۴۸ درصد به ارزش برندش افزوده شده، ضمن اینکه این مقدار برای آمازون، ادوبی، آدیداس و استارباکس به ترتیب برابر با ۲۹، ۱۹، ۱۷ و ۱۶ درصد بوده است.

در فهرستی که در بالا از آن سخن گفتیم، ارزش برند اَبَر کمپانی ساکن کوپرتینو ۱۸۴ میلیارد دلار تخمین زده شده و در جایگاه دوم نیز گوگل با برندی ۱۴۱ میلیارد دلاری ایستاده است. اینتربرند می‌گوید در میان ۱۰۰ برند برتر جهان صنعت خودروسازی با ۱۶ برند چشم‌گیرترین حضور را دارد و بعد از آن نوبت به شرکت‌های تکنولوژی می‌رسد که ۱۵ برند از بین‌شان در این جمع حضور یافته‌اند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *