کارما سیستم امتیاز دهی ردیت است و پست‌هایی که امتیاز بیشتری کسب کنند، در نهایت کارمای بیشتری برای کاربران به همراه خواهند داشت. در ادامه ما به شما توضیح خواهیم داد که کارما دقیقا به چه صورت در ردیت کار می‌کند و به چه صورت می‌توانید آن را به دست بیاورید.

کارما در ردیت چیست؟

در کنار تمامی پست‌ها و کامنت‌هایی که در ردیت می‌بینید، دو فلش بالا و پایین وجود دارد که کاربران به وسیله‌ی آن‌ها نمره‌ی مثبت یا منفی به پست یا کامنت‌ می‌دهند. امتیازات مثبت باعث می‌شوند تا کارمای بیشتری برای کاربر جذب بشود و نمرات منفی بر عکس عمل کرده و نمرات منفی برای کاربر در نظر می‌گیرد.

ردیت از کارما برای نمایش بازخورد پست‌ها و کامنت‌ها استفاده می‌کند و شما می‌توانید با دیدن وضعیت، به محبوبیت یا مفید بودن آن واقف شوید. در این صورت اگر پست شما به تعداد مشخصی کارمای منفی بگیرد، در نهایت در لیست کاربران دیگر پنهان می‌شود و اگر امتیاز بالا بگیرد، برای کاربران بیشتری به نمایش در می‌آید.

البته بعضی از پست‌ها با علامت † نمایش داده می‌شوند که یعنی کارمای مثبت و منفی آن‌ها یکی است. شما می‌توانید مجموع کارمای هر کاربر را در پروفایل او مشاهده کنید. این مهم باعث می‌شود کاربران مفید برای دنبال کردن به خوبی خود را نمایان کند.

کارما به چه دردی می‌خورد؟

کارما در مجموع ارزش مادی ندارد. حتی کاربران ردیت به شوخی می‌گویند که فعالیت‌های آن‌ها تنها “امتیازات سرکاری” برایشان به همراه دارد. اما در مجموع این امتیازات از نظر وجهه کاربران در ردیت، اهمیت پیدا کرده و برای اکثر کاربران مهم است.

شما نمی‌توانید کارمای خود را به کسی دهید یا از کسی بگیرید، اما یکی از موارد مهم استفاده از کارما، جایی است که بعضی از صفحات تنها در صورتی که مقدار کارمایی مشخص داشته باشید، قابل دنبال کردن و دیده شدن پست‌ها هستند.

چه زمانی باید به پست‌ها امتیاز بدهید؟

به جز این که شما یک تصویر جالب می‌بینید یا یک جک بامزه می‌خوانید و امتیاز مثبت به آن می‌دهید، باید در نظر داشته باشید که اگر پستی را مفید می‌دانید، حتما باید به آن امتیاز مثبت دهید تا بیشتر دیده شود و تولید کننده آن به کار اشتیاق پیدا کند.

همین طور وقتی که پستی به نظرتان جالب نبوده، بهتر است از امتیاز منفی استفاده کنید تا پست‌های مفید بالاتر قرار گیرند و بار مثبت صفحاتی که دنبال می‌کنید، بیشتر شود.

چطور کارما به دست آوریم؟

شاید در نگاه اول فکر کنید که بهتر است پست‌های زیادی منتشر کنید تا کارمای بیشتری کسب کنید. اما نه، باید در نظر بگیرید که پست‌های زیاد امتیازات مثبت و منفی به دنبال خواهند داشت و اگر شما مطالب به درد نخور با تعداد بالا بگذارید، حتی ممکن است به ضررتان نیز تمام شود. حتی در بعضی صفحات اگر تعداد زیادی پست بگذارید، ممکن است از پست گذاری منع شوید.

بهترین راه گذاشتن پست‌های دست اول و همچنین گذاشتن نظرات درست است. به این ترتیب می‌توانید به درستی رتبه‌ی خود در ردیت را بالا برده و بهتر دیده شوید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *