لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط متخصصان و کسب‌وکارهای مختلف با افراد مختلف است! روزانه چندین هزار نفر با هم یک همکاری را به کمک لینکدین آغاز می‌کنند. لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید. کار کردن با این پلفترم نیز بسیار راحت تر از چیزیست که فکرش را می کنید.

لینکدین چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

لینکدین تمرکز خود را به طور جدی بر روی حرفه و زندگی حرفه‌ای کاربران معطوف کرده است و به همین دلیل یک کانال بزرگ با پتانسیل برای بازاریابی شما و کسب و کار شماست. بر اساس آمار به کمک لینکدین می‌توانید نزدیک به ۳ برابر بیشتر از فیسبوک یا توییتر نرخ تبدیل ایجاد کنید. بنابراین کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید ایجاد یک پروفایل لینکدین کامل و موثر است که شما و کسب و کارتان را در نتایج جستجوی لینکدین و گوگل به خوبی به دیگران معرفی کند. دو نوع حساب کاربری برای اشخاص و کسب و کارها در فضای لینکدین تعریف شده است و شما می‌توانید با ایجاد ارتباط‌ های قوی و شبکه‌سازی در این شبکه اجتماعی که با محوریت کسب و کار ایجاد شده است، به موقعیت‌های شغلی جدیدتر و بهتر دست پیدا کنید.

داشتن یک پروفایل لینکدین بدون تکمیل صحیح آنها به مراتب از نداشتن آن بدتر است. مخاطبان شما معمولاً افرادی هستند که می‌خواهند شما را استخدام کنند یا در کسب و کار شما استخدام شوند. شما باید به گونه‌ای ارزش‌های خودتان را به آنها ارائه کنید که بدانند شما یک فرد موفق هستید و اگر با شما همکاری کنند، آنها هم یک برنده خواهند بود. به بیان ساده برای انجام این کار، شما نیاز دارید خودتان را با دستاوردهایی که متمرکز بر موفقیت‌هایتان است به رخ دیگران بکشید! به عبارت دیگر، شما باید  یک معمولی جذاب باشید تا دیگران را متقاعد کنید که عالی هستید.

لینکدین امکانات ویژه و منحصر به فردی را برای متخصصان و کاربران در رشته ها و زمینه های مختلف علوم و مشاغل فراهم نموده است تا بتوانند به راحتی و با صرف کمترین زمان یک پروفایل کامل و یک رزومه کاری حرفه ای با تمام امکانات از مهارت ها، دانش، سوابق و توانمندی های خود ارائه نموده و آن را با دیگر افراد برجسته در حوزه ی کاری و گروه مشتریان خود به اشتراک بگذارند.

شرکت ها و صنایع در زمان نیاز به نیروی متخصص جهت استخدام از لینکدین به عنوان یک ابزار قدرتمند در یافتن بهترین و مناسب ترین نیرو با زمینه ی کاری خود استفاده می کنند که امروزه به یکی از دوست داشتنی ترین قابلیت های لینکدین برای کاربران تبدیل شده است. چرا که یافتن شغل مناسب از دغدغه های افراد و یافتن نیروی متخصص و مناسب از دغدغه های مهم شرکت ها بوده و هست. از سوی دیگر Linkedin یک شبکه اجتماعی است که افراد در آن مطالب علمی و فنی را در زمینه ی کاری و تخصص خود به اشتراک می گذارند، در مورد آن در گروه ها بحث می کنند و تلاش کلی آن ها در پست های ارائه شده در آموزش و ارتقاء سطح افرادی است که با آنها در ارتباط هستند. به همین منظور لینکدین به جز پروفایل دارای یک Timeline است که مشابه فیس‌بوک آخرین نوشته های دوستانتان را در آن خواهید دید.

به همین دلیل لینکدین، شبکه اجتماعی با اهمیتی است که کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از آن برای بازاریابی اینترنتی و افزایش درآمدشان استفاده کنند. در ادامه با ارائه نکات زیرپوستی لینکدین و نحوه کار با این شبکه اجتماعی، ابهاماتی را که در زمینه این فضای کسب و کار محور وجود دارد، از بین می‌بریم.

برای شروع همانند فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگری می بایست دستی به ظاهر پروفایل خود بکشید و اطلاعات مناسبی از خود در آن درج کنید. پس از آن هم می بایست در دنیای بزرگی که توسط افراد مختلف شکل گرفته به دنبال افرادی بگردید که علایق مشترکی با آن ها دارید. در کنار این موضوع، لینکدین هم ارتباط با افراد مختلفی را به شما معرفی می کند که در ارتباط بودن با آن ها می تواند برایتان بسیار مفید باشد. در هر کسب‌وکاری نیاز به افراد متخصص است و این افراد معمولاً در یک شبکه اجتماعی یا رویداد با هم آشنا می‌شوند. اکنون لینکدین این امکان را در اختیار شما قرار داده است که با استفاده از آن بتوانید افراد موردنیاز خود را پیدا کنید و از آن‌ها برای مدیریت کسب‌وکارتان استفاده کنید.

ایجاد اکانت لینکدین، اولین قدم برای ورود به این شبکه اجتماعی

ساختن اکانت در لینکدین بسیار ساده و شبیه به ساختن یک نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی دیگر است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پس از ورود به سایت Linkedin در بخش میانی صفحه نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و کلمه‌ی عبور را کامل کرده و بر روی دکمه ی Join now کلیک کنید. نگران تکمیل سایر اطلاعات نباشید چون در ادامه ی این آموزش شرح کاملی از چگونگی تکمیل اطلاعات و مرتب سازی پروفایل لینکدین و همچنین نکات کاربردی در داشتن یک روزمه ی خوب در لینکدین خواهد آمد. در پایان ثبت نام و پس از ورود به اکانت، لینکدین به صورت هوشمند و با استفاده از آدرس ایمیل و اکانت های مرتبط شما، لیستی از افرادی را که ممکن است بشناسید برایتان فراهم می کند. در این مرحله هیچ کسی را انتخاب نکنید. قبل از تکمیل اطلاعات پروفایل شما، دیده شدن آن چندان جذاب نیست. شروع حضورتان در لینکدین بهتر است خیره کننده باشد.

پروفایل لینکدین از اهمیت زیادی برخوردار است!

تمامی تلاش ما در لینکدین این است که شخصیت علمی تخصصی و کاری خود را معرفی کنیم و سپس به خوبی در جامعه‌ی مرتبط با خود شناخته شویم. در راه جلب نظر همکاران و متخصصان برای آمدن به پروفایل ما و مطالعه‌ی رزومه کاری راه سختی داریم. پس وقتی که آنها به پروفایل ما دست می یابند نباید با یک صفحه ی خالی یا غلط روبرو شوند. برخی از اطلاعات آنقدر پایه ای هستند که داشتن یک اکانت لینکدین بدون تکمیل صحیح آنها به مراتب از نداشتن آن بدتر است. همچنین این بخش ها اصلی ترین امکانات ما در جلب نظر دیگر کاربران است که برای همکاری یا استخدام به دنبال نیرو هستند. پس از ایجاد یک حساب کاربری در لینکدین، باید در وهله اول بدانید که این شبکه اجتماعی، فیسبوک یا اینستاگرام نیست و باید در صفحه ایجاد شده به رزومه و سابقه کاری تان در کنار مهارت هایی که در طول فعالیت های خود به دست آورده اید، اشاره کنید.

نام و نام خانوادگی خود را به صورت کامل در لینکدین بنویسید!

نام شما مهمترین مشخصه‌ی شناسایی شماست و باید صحیح و کامل نوشته شود. استفاده از نام فارسی در پروفایل اشکالی ندارد ولی توصیه می کنم در صورت تمایل، به نگارش نام فارسی آن را بعد از نام انگلیسی و با گذاشتن یک خط تیره بنویسید. هر چند نیاز چندانی به آن نیست. در ادامه‌ی پست آموزش نحوه‌ی ساخت پروفایل چند زبانه را خواهم داد که شما را از اینگونه استفاده های غیر استاندارد راحت می کند. اگر نام خود را به انگلیسی می نویسید باید قواعد آن را کامل رعایت کنید. حرف اول نام و نام خانوادگی را بزرگ بنویسید و سعی کنید از نگارش معیار استفاده کنید. افراد همنام خود را سرچ کنید و از مناسب بودن نگارش خود مطمئن شوید. در واقع نام شما مهمترین مشخصه‌ی است که برای جستجوی شما در لینکدین توسط دیگران استفاده می‌شود. بنابراین سعی کنید نام خودتان را با رعایت قواعد نگارش انگلیسی، صحیح و کامل بنویسید. حرف اول نام و نام خانوادگی خودتان را با حرف بزرگ بنویسید. برای اطمینان از نگارش صحیح نام خودتان می‌توانید افراد همنام خودتان را جستجو کنید.

عنوان خوبی برای فیلدهای مشخصات درج کنید!

عنوان شما باید بتواند به خوبی عنوان فعلی شما را به دیگران منعکس کند. به طور کلی، عنوان شما مهم‌ترین چیزی است که افراد هنگام جستجو در نتایج لینکدین یا گوگل می‌بینند. در لینکدین سعی کنید حداکثر در ۱۲۰ حرف به شیوه‌ای قانع کننده عنوان خود را به دیگران توضیح دهید. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید، ممکن است از عنوانی مانند نمونه بالا استفاده کنید.

یک عکس پروفایل واضح انتخاب کنید!

مطمئن باشید افراد خیلی کمی به پروفایل‌ بدون عکس یا عکس فیس بوکی شما اعتماد می‌کنند. بهتر است عکس پروفایل لینکدین شما یک هدشات (سر و شانه) جدید با کیفیت بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ پیکسل و چیزی باشد که دیگران بتوانند با استفاده از آن شما را در یک جلسه و یا کنفرانس به آسانی تشخیص دهند. علاوه بر این، لباس‌های شما باید چیزی باشد که با پوشیدن آن در یک جلسه و یا کنفرانس خجالت زده نشوید. عکس شما اولین چیزی است که دیگران قبل از ایجاد نظری در مورد شما و کسب و کارتان مشاهده خواهند کرد. در نتیجه، یک عکس پروفایل حرفه‌ای می‌تواند تعداد بازدید پروفایل شما را افزایش دهد.

خلاصه (Summary)

در این بخش شما باید سعی کنید که یک پاسخ ساده و آسان به چرایی انتخاب خودتان توسط دیگران بدهید. دیگران باید قادر باشند به دیدگاهی از شما پس از مطالعه ۱۰-۵ ثانیه‌ای برسند. محتوای این بخش را به صورت اول شخص از زبان خودتان بنویسید. یک محتوا خوب برای خلاصه می‌تواند با یک جمله یا بند کوتاه از آنچه در زمینه کاری فعلی خودتان که دوست دارید شروع شود. در ادامه می‌توانید به چرایی آن و فعالیت‌های قابل توجهی که انجام داده‌اید در ۳-۱ جمله بپردازید. در نهایت، با نوعی از کال تو اکشن مانند یک لندینگ پیج در مسیر درست حرکت کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *