وب سایت TorrentDownloads یکی از ده سایت برتر از نظر بازدید بر روی اینترنت است که به تازگی از طرف مرورگر کروم و مرورگر فایرفاکس و ابزارهای آنتی‌ویروس مختلف ناامن شناخته شده و مسدود گردیده‌اند. با توجه به گفته‌های مدیران این سایت، تبلیغی درون این سایت باعث به وجود آمدن این مشکل شده و آن‌ها این تبلیغ را از روی سایت حذف کرده‌اند، اما کماکان تا رفع مشکل سایت به صورت مسدود باقی خواهد ماند.

این سایت با توجه به اینکه دیگر مثل قدیم عمل نمی‌کند، اما هنوز یکی از پربازدیدترین سایت‌های دنیاست که میلیون‌ها کاربر به صورت روزانه از آن بهره می‌برند. البته با توجه به اینکه فیلم‌ها، بازی‌های، نرم‌افزارها و بسیاری محصولات دیجیتال دیگر به صورت غیر قانونی تنها دقایقی بعد از عرضه سر از این سایت در می‌آورند، اما همیشه مشکلاتی نیز بوده که کاربران آن را اذیت می‌کرده است.

سال ۲۰۱۶ نیز این سایت مشکلاتی داشته که بعضی تبلیغات اینترنتی کاربران را به دانلود اپلیکیشن‌های مخرب دعوت می‌کرده‌اند که سیستم امنیتی گوگل همان زمان نیز این سایت را در لیست سیاه قرار داده بود.

البته در مورد مسئله جدید TorrentDownloads مسئولان TorrentFreak با مدیران این سایت تماس گرفته‌اند و آن‌ها گفته‌اند که بعد از اعلام گوگل مربوط به ایرادی که از سایت گرفته شده، سریعا تبلیغ مورد نظر را از سایت حذف نمو‌ده‌اند. البته با توجه به قوانین گوگل رویه باز شدن دوباره سایت در صورت رفع مشکل حداقل ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد.

قبلا هم اینگونه سختگیری‌هایی از طرف گوگل نسبت به سایت‌های تورنتی انجام شده بود. سایت‌های The Pirate Bay و KickassTorrents بارها از این بابت ضربه خورده‌اند و مدت‌هاست هیچ کدام این سایت‌ها و دیگر سایت‌های مهم تورنتی در نتایج جستجوهای گوگل جایی ندارند.

اما مسئله جدی از آنجایی شروع می‌شود که گوگل سخت‌گیری‌های خود بر روی سایت‌های تورنتی را به شکل عجیبی پیش می‌برد تا آن‌جا که با وجود انجام تغییرات و رفع عیوب، سایت‌های زیادی در این دسته مجبور به تغییر دامنه شده‌اند چون هیچ گاه دامین قبلی آن‌ها از طرف گوگل بازگشایی نشده است. همین حالا هم مسئله به وجود آمده برای TorrentDownloads تنها برای کاربران کامپیوتر شخصی می‌توانست دردسر ساز شود و باید تنها کاربران این پلت‌فرم اخطار امنیتی را برای این سایت دریافت کنند، در صورتی که کاربران سیستم عامل اندروید نیز از دسترسی به سایت منع شده‌اند.

در حال حاضر جدا از مروگرهای کروم و فایرفاکس، تا جایی که مشخص است ابزارهایی همچون  ESET، Yandex، SiteAdvisor، Norton و چند ابزار ضد بدافزار نیز سایت را مسدود کرده‌اند. در حال حاضر بهترین گزینه برای استفاده از TorrentDownloads، باز کردن این سایت در مرورگر اج است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *