افزایش سرعت سایت‌های مختلف یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مدیران سایت‌های مختلف برای آن اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. افزایش سرعت بارگذاری سایت به شما کمک‌ می‌کند تا بتوانید رتبه سایت‌ خود را در موتور جستجو تا حد زیادی افزایش دهید؛ یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رتبه‌بندی سایت‌های مختلف بررسی سرعت بارگذاری سایت توسط ربات‌های گوگل است که بهینه‌سازی سایت در این مورد به شما کمک زیادی می‌کند. کش وردپرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرعت سایت وردپرسی خود را را تا حد زیادی افزایش دهید. در مقالات قبلی به معرفی چند مورد از افزونه‌های کش وردپرس پرداختیم و همچنین افزونه حرفه‌ای و کاربردی WP Super Cache را برای افزایش سرعت بارگذاری سایت و فعال‌سازی سیستم Cache در وردپرس خدمت شما معرفی کردیم .در این مقاله نیز با آموزش افزونه‌ حرفه‌ای W3 Total Cache در زمینه کش وردپرس  همراه شما هستیم.

افزونه W3 Total Cache

افزونه W3 Total Cache یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به کش وردپرس و افزایش سرعت بارگذاری سایت خود خواهید بود. این افزونه در مخزن وردپرس در دسترس است که می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را در سایت وردپرسی خود فعال کنید. این افزونه کاربردی توانسته از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۳ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران این افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه W3 Total Cache

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا از طریق مخزن وردپرس یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه در سایت وردپرسی خود کنید. پس از نصب بخشی به نام Performance در منوهای پیشخوان نمایان می‌شود که با استفاده از آن قادر به اعمال تنظیمات افزونه خواهید بود. با ورود به این بخش می‌توانید به بخش‌های مختلف افزونه دسترسی داشته باشید که برای استفاده از افزونه باید تمامی این بخش‌های را متناسب با نیاز خود بررسی و شخصی‌سازی کنید.

General Settings

در این بخش می‌توانید به تنظیمات اولیه و اساسی افزونه دسترسی پیدا کنید و قابلیت‌های موردنیاز خود را در این افزونه فعال کنید.

  • Preview mode: با استفاده از این گزینه می‌توانید پیش از آنکه تنظیمات را به صورت کلی در سایت فعال کرده باشید، پیش‌نمایش آنها و تاثیر آن در سایت را مشاهده کنید.

Page Cache

این بخش مربوط به تنظیمات کش صفحات وردپرس است که به افزایش سرعت بارگذاری آن کمک می‌کند.

  • Page Cache: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید به راحتی سرعت بارگذاری صفحات خود را با فعال‌سازی کش صفحات افزایش دهید.
  • Page Cache Method: در این بخش می‌توانید حالت مربوط به کش صفحات وردپرس را انتخاب کنید که برای هاست‌ یا سرور متفاوت هستند.

Minify

این بخش مربوط به بهینه‌سازی و فشرده‌سازی کدهای سایت است که تاثیر زیادی بر روی سرعت بارگذاری شما دارد؛ البته پس از فعال‌سازی این گزینه باید سایت خود را بررسی کنید تا با مشکل مواجه نشده باشد.

  • Minify: با استفاده از این گزینه می‌توانید حالت فشرده‌سازی کدهای سایت خود نظیر فایل‌های شامل HTML، CSS، js و… را فعال کنید.
  • Minify mode: در این بخش می‌توانید حالت مربوط به فشرده‌سازی حافظه کش را انتخاب کنید.
  • Minify Cache Method: در این بخش می‌توانید حالت مربوط به فشرده‌سازی حافظه کش را انتخاب کنید.
  • HTML minifier: در این بخش می‌توانید حالت مربوط به فشرده‌سازی کدهای HTML را انتخاب کنید.
  • JS minifier: در این بخش می‌توانید حالت مربوط به فشرده‌سازی کدهای JS را انتخاب کنید.
  • CSS minifier: در این بخش می‌توانید حالت مربوط به فشرده‌سازی کدهای CSS سایت خود را انتخاب کنید.

Database Cache

فعال‌سازی حافظه کش برای اطلاعات دیتابیس تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت بارگذاری سایت دارد؛ فایل‌های مربوط به بانک اطلاعاتی هاست یکی از سنگین‌ترین فایل‌هایی هستند که فشار زیادی بر روی سرور بوجود می‌آورند و درخواست‌های بالا در آن سبب می‌شود تا سرعت سایت تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با فعال‌سازی کش برای دیتابیس سایت می‌توانید سرعت سایت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید و با این‌کار به کاهش زمان بارگذاری سایت کمک کنید.

  • Database Cache: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید حالت کش را برای بخش دیتابیس سایت وردپرسی خود فعال کنید.
  • Database Cache Method: در این بخش باید حالت کش دیتابیس را انتخاب کنید.

Object Cache

این بخش مربوط به ذخیره‌سازی حافظه کش برای اجزای مختلف سایت است که با استفاده از آن می‌توانید سرعت سایت وردپرسی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

  • Object Cache: با فعال‌سازی این گزینه به راحتی می‌توانید حافظه کش سیستم‌ کاربران را برای اجزای مختلف سایت مورد استفاده قرار دهید.
  • Object Cache Method: در این بخش باید حالت کش را انتخاب کنید.

Browser Cache

این بخش مربوط به حافظه کش حافظه مرورگر کاربران است؛ گاهی این حافظه باعث می‌شود تا کاربران نتوانند تغییرات اعمال شده در سایت را مشاهده کنند اما اگر به درستی استفاده شود، در سرعت بارگذاری سایت تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • Browser Cache: با استفاده از این گزینه می‌توانید کش در مرورگر کاربران را فعال کنید.

افزایش سرعت سایت‌های وردپرسی از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که مهم‌ترین آن بهینه‌سازی فایل‌ها و کدهای سایت است! در واقع اگر کدهای سایت شما بهینه نباشند، در مرورگر کاربران نمی‌تواند به سادگی بارگذاری شوند. از طرف دیگر درخواست‌های زیادی به سرور ارسال می‌شود که همین مورد علاوه بر کاهش سرعت بارگذاری سایت، سبب افزایش فشار سرور نیز می‌شود. استفاده از افزونه‌های بهینه‌سازی کدهای سایت یکی از عوامل بسیار مهم برای افزایش سرعت سایت است که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سایت خود را تا حد زیادی در موتورهای جستجو افزایش رتبه دهید. در این مقاله به بررسی یک افزونه کش برای وردپرس پرداختیم که به شما امکان فشرده‌سازی کدهای وردپرس را نیز می‌دهد. در مقالات بعدی به بررسی ادامه آموزش افزونه افزونه W3 Total Cache خواهیم پرداخت تا بتوانید سرعت سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *