بسیاری از کسانی که از سیستم عامل ویندوز به سیستم عامل مک سوییچ می‌کنند، دنبال جایگزینی برای کلاینت محبوب و قدیمی بیت‌تورنت هستند. کلاینتی رایگان که بتوان از آن‌ها برای دانلود فایل‌های به اشتراک گذاشته شده استفاده کرد.

خوشبختانه برنامه‌های رایگان خوبی در این باره وجود دارد که بعضی از آن‌ها تنها به ارائه تبلیغات بسنده می‌کنند، اما بعضی با ارائه نسخه‌های دمو و ایجاد محدودیت، اگر چه کار شما را راه خواهند انداخت، اما وسوسه خرید نسخه پولی را نیز در شما زنده می‌کنند.

Transmission

برای تجربه استفاده از یک کلاینت تورنت ساده در عین حال بسیار کارآمد ، ابتدا باید سراغ نرم‌‌افزار مک مانند Transmission رفت.نرم‌افزاری بسیار کارآمد که به راحتی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید و بدون محدودیت به دانلود و آپلود مشغول شوید. دارا بودن نسخه وب باعث شده بسیاری به استفاده از این ابزار در پلت‌فرم‌های مختلف رو بیاورند.

Transmission

اگرچه در سال ۲۰۱۶ یک اتفاق بد کمی به اعتبار این برنامه آسیب زد، وقتی هکرها با استفاده از یک حفره امنیتی توانستند یک بدافزار را در این برنامه بگنجانند. البته خیلی سریع مشکل به وجود آمده حل و به مرور از خاطر بسیاری حذف شد.

یکی از قابلیت‌های کلیدی Transmission امکان ایجاد لیست سیاه است تا بتوان از پیِرهای بد دوری کرد. البته به طور کلی نباید انتظار استفاده از پلاگین‌های متنوع و امکانات بالا را از این برنامه انتظار داشت، اما کاری که قرار است برای دانلود و آپلود فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

Deluge

اگر امکانات Transmission شما را راضی نمی‌کند، باید به سراغ Deluge بروید. این نرم‌افزار چند پلتفره که برای ویندوز و سیستم عامل لینوکس هم عرضه شده، از پلاگین‌هایی که برایش نوشته می‌شود پشتیبانی می‌کند که خود باعث می‌شود امکانات زیادی را بتوان به آن اضافه کرد. البته کماکان ظاهر برنامه ساده و بسیار خوب است و به راحتی می‌توان با آن به دانلود و آپلود فایل‌های تورنت پرداخت.

Deluge

هنگام نصب امکانات خوبی همچون زمان‌بندی و امکان اجرای بخش دانلود شده فایل‌های چندرسانه‌ای در برنامه گنجانده شده است اما باید در نظر بگیرید که نصب پلاگین‌ها اگر چه امکانات برنامه را افزایش می‌دهد، اما از طرفی آن را سنگین‌تر نیز می‌کند. پس میان تعداد زیاد پلاگین‌های موجود باید آن‌هایی که واقعا احتیاج دارید را نصب کنید.

qBittorrent

و در آخر یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های کلاینت تورنت در مک که به صورت رایگان و البته کدباز عرضه شده است. qBittorrent از هر نظر ساده و کارآمد است و اگر چه از امکانات برنامه‌های یاد شده بی‌بهره است، اما عملکرد آن در دانلود و آپلود و سبکی اجرا فوق‌العاده خواهد بود.

qBittorrent

این برنامه که به صورت چند پلت‌فرمه برای ویندوز نیز در دسترس قرار دارد، حاوی یک مرورگر بسیار خوب اینترنت و البته دسته‌بندی بسیار عالی برای فایل‌های دانلود شده است. یکی از ابزارهای جالب qBittorrent امکان گذاشتن رمز عبور بر روی برنامه است که در موقع ترک آن با فعال کردن این گزینه دسترسی کسانی که از دستگاه شما استفاده می‌کنند به آن مسدود می‌شود، در صورتی که برنامه کماکان به دانلود و آپلود مشغول است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *