گوگل یکی از بهترین و کم هزینه ترین منابع برای جذب ترافیک و مشتریان است! به همین دلیل هر کسب و کار اینترنتی به دنبال بهبود رتبه سایت و کلمات کلیدی مهم خود در گوگل است. یکی از مهم ترین اهداف هر کسب و کاری که می تواند منجر به تحقق اهداف دیگر شود، درآمد آن است! از طرفی، هر چقدر رتبه یک سایت با استفاده از کلمات کلیدی که فروش ایجاد می کنند بالاتر باشد، فروش بیشتری خواهد داشت. رقابت در کلمات کلیدی پر رقابت کار ساده ای نیست و ممکن است مدت زمان بسیار طولانی برای رسیدن به جایگاه بالا در کلمات کلیدی پر رقیب نیاز باشد. به همین دلیل است که کلمات کلیدی کم رقابت اهمیت پیدا می کنند؛ اما آیا کلمات کلیدی کم رقیب می تواند به رشد کسب و کارها کمک کند؟ پاسخ مثبت است! در این مقاله می خواهیم به بررسی کلمات کلیدی کم رقابت و مراحل رسیدن به رتبه های اول با استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت بپردازیم. بنابراین، اگر یک کسب و کار نوپا دارید و نمی دانید که باید چه کاری انجام دهید، در این مقاله ما را همراهی کنید.

کلمات کلیدی کم رقابت و اهمیت آن برای کسب و کارها

یکی از دغدغه های بسیار بزرگ کسب و کارهای نوپا، سئو است! یکی از تفکرات اشتباهی که در حوزه سئو وجود دارد این است که تنها کلمات کلیدی پر جستجو می توانند باعث فروش شوند. همین تفکر باعث می شود تا کسب و کارهای نوپا از ادامه دادن ناامید شوند؛ در حالی که کلمات کلیدی کم رقابت و هدفمند می توانند فروش بسیار خوبی را برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کنند. رقابت در کلمات کلیدی پر رقابت بسیار مشکل است و نمی توان در مدت زمان کوتاه و بدون هزینه های سنگین برای سئو به آن رسید! حال فرض کنید یک کسب و کار نوپا که بودجه زیادی ندارد، بخواهد با سایت هایی که بیش از 10 سال فعالیت کرده اند، رقابت کند. قطعاً از نظر زمانی و بودجه با مشکل مواجه می شوند و ممکن است آن کسب و کار با شکست مواجه شود.

استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت برای سئو

کلمات کلیدی کم رقابت، به کلماتی گفته می شود که کسب و کارها کمتر از آن ها استفاده کرده اند اما این مسئله لزوماً به این معنی نیست که کاربران هم آن را جستجو نمی کنند! یکی از مثال های بسیار خوبی که می توان برای این موضوع در نظر گرفت، جستجوی دقیق یک محصول است. به عنوان مثال فرض کنید به جای جستجوی کلمه خرید گوشی”، کلمه “خرید گوشی سامسونگ نوت 20 اولترا” روی سئو سایت خود کار کنید! این مسئله باعث می شود تا کاربران مستقیماً شما را پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند. این نکته توسط کسب و کارهای زیادی نادیده گرفته می شود و همین مسئله باعث می شود تا کسب و کارهای نوپا بتوانند در مدت زمان کوتاهی فروش خود را آغاز کنند.

مراحل بهبود سئو با استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت

سئوکارها با توجه به شرایط هر سایت، استراتژی متفاوتی برای آن ها ارائه می کنند! یکی از مسائل مهمی که در سئو اهمیت دارد، انتخاب درست کلمات کلیدی سئو و تولید محتوا برای آن است. از طرف دیگر، کارهای دیگری نظیر تبلیغات، رسانه های اجتماعی، لینک سازی و… هم مهم هستند اما اساس همه این کارها، تحقیق کلمات کلیدی است. همان‌طور که گفتیم، استفاده از کلمات کلیدی پر رقابت برای رسیدن به صفحه یک کار بسیار سخت، پر هزینه و نیازمند مدت زمان زیاد است. کلمات کلیدی کم رقابت که گاهی اوقات به عنوان کلمات کلیدی جزیی و تخصصی یاد می شوند، توسط بسیاری از کاربران جستجو می شوند و کسب و کارهایی که از آن استفاده می کنند، فروش بسیار خوبی را تجربه می کنند. به همین دلیل یکی از استراتژی های بسیار خوبی که بسیاری از سئوکاران آن را پیشنهاد می کنند، استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت و خاص است.

یکی از اشتباهات دیگری که افراد به آن روبرو می شوند، این است که کلمات کلیدی کم رقابت را با کلمات کلیدی که هیچ ربطی به کسب و کارشان ندارند اشتباه می گیرند! منظور ما از کلمات کلیدی کم رقابت، کلماتی است که شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات دارند اما بسیاری از کسب و کارها آن را نادیده می گیرند. البته میزان جستجوی این کلمات کلیدی نسبت به کلمات کلیدی پر رقابت بسیار کمتر است اما نرخ تبدیل آن به طرز شگفت انگیزی می تواند زیاد باشد. بهترین کلمات کلیدی کم رقابت، کلمات کلیدی طولانی هستند که کاربران را مستقیم به صفحه محصول موردنظر آن ها هدایت می کند. بنابراین کاربر اگر واقعاً به آن محصول نیاز داشته باشد، آن را خریداری می کند و این مسئله کمک زیادی به افزایش فروش کسب و کار شما می کند. در ادامه به بررسی بهبود سئو با استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت در 5 مرحله می پردازیم:

  1. تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی کم رقابت و مناسب

اولین مرحله برای بهبود رتبه سئو سایت با استفاده از کلمات کلیدی کم حجم، تحقیق کلمات کلیدی است. این بخش هم شامل مراحلی می شود که در این بخش به بررسی آن می پردازیم:

  • مخاطبان خود را بشناسید!

اولین چیزی که برای طراحی استراتژی کسب و کار (در بخش تحقیق کلمات کلیدی یا هر بخش دیگری) به آن نیاز دارید، شناخت مخاطبان است. پیش از آن که بخواهید کاری کنید، تیم خود را جمع کنید و در مورد ویژگی های شخصیتی مخاطبان هدف خود صحبت کنید. گاهی اوقات با کمی تحقیق می توانید تمام ویژگی های مشترک مخاطبان هدف خود را پیدا کنید تا راه برای شما روشن شود! در واقع شناخت مخاطبان چراغی است که راه را برای ادامه مسیر شما روشن می کند و می توانید راحت و دقیق ادامه مسیر را طی کنید. در این مرحله باید سعی کنید نقاط قوت و ضعف مخاطبان خود را بشناسید و سعی کنید سفر مشتری طراحی کنید.

در کسب و کارهای B2B باید دقت زیادی در مورد مخاطب خود داشته باشید و قطعاً نسبت به کسب و کارهای B2C راه سخت تری در پیش دارید! دلیل آن هم این است که مشتریان کسب و کارهای B2B تنها یک شخص نیستند و یک تیم برای خرید از شما تصمیم گیری می کند. هر صنعت کلمات کلیدی کم حجم خاص خود را دارد و به همین دلیل چنین کسب و کارهایی بهتر است تنها در یک حوزه تخصصی فعالیت کنند؛ در واقع شما باید شماره یک بازار خوبی شوید! این مسئله به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی کم رقابت مربوط به یک حوزه را انتخاب کنید و ترافیک هدفمند به سایت خود هدایت کنید.

تحقیق کلمات کلیدی کم رقابت

  • انجام تحقیق کلمات کلیدی

اگر مرحله قبل را به درستی انجام داده باشید، اکنون اطلاعات بسیار خوبی راجع به مخاطبان هدف خود می دانید! در واقع شما می دانید که مخاطبان هدف چه محصولات یا خدماتی نیاز دارند و دقیقاً همان را به صورت تخصصی ارائه می کنید. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که هر یک از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند! بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار کیورد پلنر (Keyword Planner) گوگل است. در این ابزار شما کافی است کلمات کلیدی مربوط به حوزه خود را وارد کنید تا کلمات کلیدی مرتبط را به همراه میزان جستجوی ماهانه در اختیار شما قرار دهد.

شما می توانید کاربران را با استفاده از کلمات کلیدی به سایت خود هدایت کنید و در نهایت، با ارائه اطلاعات دقیق از محصول خود، آن ها را به مشتریان کسب و کارتان تبدیل کنید. حال اگر شما از کلمات کلیدی پر رقابت استفاده می کردید، نه تنها به صفحه اول نمی‌رسیدید، بلکه نرخ تبدیل بسیار پایینی از ترافیک ورود خود داشتید. بنابراین در تحقیق کلمات کلیدی به دنبال کلمات کلیدی کم جستجو باشید تا بهترین نتایج را بگیرید. پس از آن که با کلمات کلیدی کم رقابت به صفحه اول رسیدید، می توانید روی کلمات کلیدی پر رقابت تمرکز کنید! در این صورت راحت تر به صفحه اول گوگل می رسید و می توانید ترافیک خوبی از کلمات کلیدی پر رقابت جذب کنید.

  • بازار هدف خود را گسترش دهید!

یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر داشته باشید، گسترش بازار هدف است! بازار هدف یعنی جایی که مشتریان به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند؛ در این مرحله شما دو راه کار عالی دارید. اولین راه کار این است که به سراغ کلمات کلیدی پر رقابت بروید که باز هم نیازمند سرمایه و زمان زیادی است. راه کار دوم این است که کلمات کلیدی تخصصی و کم جستجویی که می تواند فروش بالایی برای کسب و کار شما ایجاد کند را پیدا کرده و روی آن ها تمرکز کنید. این کلمات کلیدی تخصصی و کم رقابت می تواند برای صفحه محصولات یا بلاگ شما مورد استفاده قرار بگیرد و این مسئله کاملاً به استراتژی شما بستگی دارد. برای درک ساده تر این موضوع، می توانیم بگوییم که “نرم افزار حسابداری برای لوازم آرایشی” یک کلمه تخصصی نسبت به کلمه کلیدی پر رقابت “نرم افزار حسابداری” است! این کلمه کلیدی دقیقاً افرادی که به دنبال محصول شما که همان نرم افزار حسابداری برای فروشگاه لوازم آرایشی هستند را به سایت شما هدایت می کند.

مرحله اول در این 3 بخش خلاصه می شود که باید به دقت انجام شود! توجه داشته باشید که تمام مراحل بعدی هم به این مرحله بستگی دارند و اگر به درستی انجام نشده باشد، نمی توانید بهترین نتیجه را بگیرید. اگر حس می کنید توانایی تحقیق کلمات کلیدی را ندارید، پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از یک تیم یا شرکت متخصص در این زمینه است تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

  1. قرار دادن کلمات کلیدی در پلن محتوا

اگر لیست کلمات کلیدی را جمع آوری کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که بسیاری از این کلمات کلیدی به هم مرتبط هستند. کلمات کلیدی مرتبط باید در یک پلن محتوا قرار بگیرند تا با تولید محتوا بر اساس آن ها، بتوانید رتبه سایت را با استفاده از آن کلمات کلیدی بهبود ببخشید. به عبارت ساده تر، پیش از آن که بخواهید کلمات کلیدی را در یک پلن محتوا قرار دهید، ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید؛ کلمات کلیدی کم رقابت با حداقل 10 جستجو در ماه را انتخاب کنید! این استراتژی برای سایت هایی که دامین اتوریتی پایینی دارند، مناسب است! در واقع چنین سایت هایی می توانند با کلمات کلیدی کم رقابت به راحتی به نتایج اول گوگل برسند و از طریق گوگل ترافیک جذب کنند.

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از کسب و کارها با آن روبرو می شوند، این است که ابتدا موضوع انتخاب می کنند و سپس برای آن موضوع اقدام به تحقیق کلمات کلیدی می کنند! در حالی که شما باید برای کلمات کلیدی موردنظر، موضوع مناسبی انتخاب کنید. این مسئله باعث می شود تا محتوایی تولید کنید که کاربران به آن نیاز ندارند و آن را جستجو نمی کنند! پس از تحقیق کلمات کلیدی لازم است تا موضوعات را در دسته های زیر قرار دهید:

  • کلمات کلیدی بالای قیف (TOFU): اولین دسته و مهم ترین دسته کلمات کلیدی، کلمات کلیدی بالای قیف هستند. معمولاً مشتریان بالقوه ای که شرکت شما به آن ها کمک کرده و مشکلی از آن ها را حل کرده است، به دنبال این دسته از موضوعات هستند.
  • کلمات کلیدی (MOFU): گاهی اوقات کاربران درک بسیار خوبی از مسائل دارند و ایده های مختلفی در مورد حل مسائل دارند! اما همچنان نیاز به راهنما دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. کلمات کلیدی مربوط به چنین کلماتی در این دسته قرار می گیرند.
  • کلمات کلیدی (BOFU): این دسته از موضوعات و کلمات کلیدی برای زمانی است که کاربر نیاز به بررسی و تصمیم گیری دارد! به عنوان مثال کاربرانی که قصد خرید یک محصول را دارند اما شک دارند، به جستجوی نقد و بررسی آن محصول می پردازند و سپس در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری می کنند.
  • چک لیست کامل سئو؛ هر چیزی که لازم دارید!

بنابراین پس از تحقیق کلمات کلیدی باید موضوعات مناسبی را در یکی از دسته های بالا قرار دهید تا میزان اهمیت و اولویت کلمات کلیدی مشخص شود. اگر در گذشته بدون تحقیق کلمات کلیدی دست به تولید محتوا زده اید، اصلاً ایرادی ندارد. کافی است استراتژی محتوای خود را نوشته و مطالب خود را با تمرکز روی تحقیق کلمات کلیدی بروزرسانی کنید! گاهی اوقات ممکن است هیچ کدام از کلمات کلیدی دقیقاً نشان دهنده محتوای سایت شما نباشد؛ در این صورت باید نزدیک ترین کلمات کلیدی را برای مقالات خود انتخاب کرده و اگر لازم است، کمی محتوای خود را تغییر دهید. این کار باعث می شود تا شانس شما برای گرفتن رتبه های خوب در گوگل زیاد شود و بهترین نتایج را بگیرید.

  1. استفاده از تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

در مرحله قبل استراتژی محتوای خود را ایجاد کرده اید و اکنون زمان آن رسیده که اجرا کنید! در واقع همه کارهایی که در مراحل قبل انجام دادید، برای آن است که بتوانید محتوای خوبی تولید کنید. بنابراین این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به دقت انجام شود. تولید محتوا ساده ترین راه برای افزایش رتبه سایت در گوگل با استفاده از کلمات کلیدی موردنظر شما است. توصیه ما به شما این است که ابتدا از کلمات کلیدی BOFU که اهمیت کمتری دارند شروع کنید. در واقع این کلمات کلیدی کم رقابت هستند و به راحتی می توانید به رتبه های اول گوگل دست پیدا کنید. در کنار تولید محتوای برای این دسته از کلمات کلیدی کم رقابت، می توانید استراتژی بازاریابی خود را هم بهبود ببخشید تا بازاریابی محتوا به کمک سایر روش های بازاریابی بتواند بهترین نرخ بازگشت (ROI) را ایجاد کند. برای داشتن بهترین نرخ بازگشت ما موارد زیر را توصیه می کنیم:

استفاده از تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

  • تولید محتوای آسمان خراش

یکی از کارهایی که کسب و کارهای نوپا به راحتی می توانند برای سبقت گرفتن از رقبا انجام دهند، استفاده از تکنیک آسمان خراش است! محتوای آسمان خراش، محتوایی است که در آن از محتوای متنی طولانی و باکیفیت استفاده شده باشد. همچنین این نوع محتوا می تواند کاربر را به هدف نهایی خود برساند و لینک سازی در آن به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد. یکی دیگر از مواردی که در محتوای آسمان خراش باید رعایت کنید، بهینه بودن UI/UX است! این مسئله تاثیر زیادی در رفتار کاربران دارد و باید حتماً به آن اهمیت زیادی بدهید.

پیش از آن که بخواهید دست به تولید محتوای آسمان خراش بزنید، ابتدا با جستجوی موضوع موردنظر رقبایتان را آنالیز کنید! با بررسی محتوای موردنظر در سایت رقبا، می توانید متوجه شوید که نقاط قوت و ضعف آن ها چیست؛ با بررسی این موارد به راحتی می توانید یک محتوای جذاب و کاربردی برای کاربران بنویسید. هر گونه ضعف رقبا در صفحه محتوای موردنظر را در سایت خود جبران کنید تا یک محتوای عالی داشته باشید.

  • استفاده از کال تو اکشن (CTA) را فراموش نکنید!

یکی از مواردی بسیار مهم و تاثیرگذار در نرخ تبدیل و نرخ بازگشت که کمتر به آن توجه می شود، استفاده از کال تو اکشن است. مسئله بسیار مهمی که وجود دارد، این است که شما با استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت می خواهید به فروش برسید! حال اگر از کال تو اکشن استفاده نکنید، کاربران چگونه می توانند محصول شما را پیدا کنند؟ بنابراین استفاده از CTA می تواند درآمد شما را چندین برابر کندد؛ البته باید به صورت درست استفاده شود.

ساده ترین مثال برای دکمه کال تو اکشن، این است که شما نقد و بررسی در مورد یک محصول دیجیتال بنویسید و سپس به کمک دکمه CTA از کاربران بخواهید که اگر به آن محصول نیاز دارند، روی دکمه کلیک کنند تا وارد صفحه محصول شوند. سپس به راحتی می توانند خرید خود را انجام دهند و این مسئله باعث افزایش فروش کسب و کارتان می شود.

  • سرگرم کردن کاربران را فراموش نکنید!

کاربران تا زمانی که حوصله داشته باشند در صفحه محتوا می مانند؛ به محض این که حوصله آن ها سر برود یا محتوای شما خسته کننده شود، آن صفحه را بسته و به سراغ سایت دیگری می روند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید رعایت کنید، این است که همه چیز را در سایت خود سرگرم کننده نگه دارید! استفاده از محتوای تعاملی می تواند کمک زیادی به کامل خوانده شدن محتوای شما داشته باشد.

به عنوان مثال می توانید از نظرسنجی در میان محتوای خود استفاده کنید تا کاربران سرگرم شوند! همچنین استفاده از محتوای ویدیویی یکی دیگر از راه های سرگرم کردن کاربران است و می تواند با نگه داشتن بیشتر کاربران در آن صفحه، به بهود سئو سایت با استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت کمک کند.

  • توسعه برنامه محتوا

پس از آن که تحقیق کلمات کلیدی را انجام دادید و روی کلمات کلیدی کم رقابت (BOFU، کلمات پایین قیف) تمرکز کردید، زمان آن رسیده که برای این دسته از کلمات کلیدی تولید محتوا کنید. همچنین شما باید صفحات سایت خود را بروزرسانی کنید، محتوایی به آن اضافه کنید و برای محصولات یا خدمات خود راهنمای کامل ارائه کنید. همچنین برنامه زمانی را فراموش نکنید! در این قسمت به بررسی یک برنامه زمانی منظم برای شما می پردازیم تا راحت تر آن را درک کنید:

  • ماه اول: آنالیز وضعیت سئو سایت، طراحی پرسونای مشتری، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و نقشه محتوا در این ماه انجام می شود.
  • ماه دوم و سوم: در این ماه تولید محتوا برای کلمات کلیدی BOFU انجام می شود
  • اه چهارم، پنجم، ششم: در این ماه ها باید تولید محتوا برای کلمات کلیدی MOFU انجام شود؛ در واقع کم کم باید به سراغ کلمات کلیدی پر جستجو بروید.
  • کلمات کلیدی طرح سئوی خود را چگونه شناسایی کنیم؟

هر چقدر منابع شما بیشتر باشد، استراتژی محتوای شما در زمان کوتاه تری می تواند به سئو سایت شما کمک کند! در واقع اگر نیرو و بودجه کافی داشته باشید و به جای تولید ماهانه 5 محتوا بتوانید 30 محتوا تولید کنید، در مدت زمان کوتاه تری ترافیک ارگانیک جذب و درآمد شرکت خود را افزایش می دهید. البته توجه داشته باشید که همیشه کیفیت حرف اول را می زند و نباید کمیت را مهم تر بدانید! در ابتدای کار، به جای آن که منتظر باشید تا ترافیک سایت شما از طریق گوگل زیاد شود، از روش های دیگر بازاریابی نظیر شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… استفاده کنید.

  1. ادغام کلمات کلیدی پر رقابت با کلمات کلیدی کم رقابت

پس از مدتی که سایت شما به رتبه مناسبی در گوگل دست پیدا کرد و با تمام کلمات کلیدی کم رقابت به صفحه یک گوگل راه پیدا کردید، اکنون زمان آن رسیده که از کلمات کلیدی پر رقابت هم استفاده کنید. برخی از کلمات کلیدی بسیار هدفمند هستند و می تواند فروش بالایی برای شما ایجاد کند؛ البته این موضوع ربطی به پر رقابت بودن آن ها ندارد! بلکه ممکن است آن کلمه کلیدی کاملاً کم رقابت باشد اما تمام کاربرانی که از طریق آن کلمه کلیدی وارد سایت شما می شوند، در نهایت از شما خرید کنند. پس از چند ماه که نتایج آنالیز مناسب بود،  زمان آن رسیده که کلمات کلیدی پر رقابت را با کلمات کلیدی کم رقابت ادغام کنید. در واقع شما ابتدا باید از کلمات کلیدی BOFU و MOFU رتبه بگیرید و پس از رسیدن به صفحه اول گوگل و حتی لینک های اول، به فکر استفاده از کلمات کلیدی TOFU باشید.

ادغام کلمات کلیدی کم رقابت و پر رقابت

گاهی اوقات مقالات و کلمات کلیدی وجود دارند که منجر به خرید کاربر نمی شود اما برای مخاطبان هدف شما مفید هستند! این مقالات به برندسازی کسب و کارتان کمک زیادی می کند و نباید از اهمیت آن ها غاقل شوید. البته شما می توانید با کمی خلاقیت و زیرکی، آن ها را به محتوای دیگر سایت خود هدایت کنید و از آن جا به افزایش فروش کسب و کارتان کمک کنید.

  1. استفاده از ابزار هاب اسپات (HubSpot)

بالاترین هدف هر کسب و کاری این است که در بازار هدف خود، به شماره یک تبدیل شود! البته هدف کوچکی نیست و گاهی اوقات ده ها سال طول می کشد تا یک کسب و کار به چنین جایگاهی برسد. برای آن که ببینید چقدر به اهداف خود نزدیک شده اید، نیازمند ابزارهای آنالیز هستید! ابزار هاب اسپات یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز عملکرد محتوا است که با استفاده از آن می توانید میزان موفقیت محتوای خود را بررسی کنید. با استفاده از ابزار هاب اسپات به راحتی می توانید میزان تبدیل بازاریابی محتوای خود و همچنین میزان فروش حاصل از ورودی های گوگل را اندازه گیری کنید و اگر لازم است، در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید. جالب است بدانید که هاب اسپات یکی از ابزارهای بسیار عالی برای بازاریابی محسوب می شود و در حال حاضر بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال، از این ابزار قدرتمند استفاده می کنند.

پس از مدتی که از بازاریابی محتوایی استفاده کردید، کاربران به شما اعتماد پیدا می کنند و برند شما در ذهن آن ها باقی می ماند. این مسئله به این معنی است که بازاریابی محتوایی می تواند یک محرک عالی برای درآمدهای چندین میلیاردی و تقویت عملکرد تجاری شما است! البته فراموش نکنید که بازاریابی محتوایی پایان ناپذیر است و تا زمانی که کسب و کارتان فعال است، بازاریابی محتوایی هم در کنار شما خواهد بود.

بسیاری از افراد فکر می کنند که کلمات کلیدی کم رقابت به معنای کلمات کلیدی ای است که نمی تواند فروشی ایجاد کند! در حالی که کلمات کلیدی کم رقابت تنها کم جستجو می شوند اما گاهی اوقات برخی از کلمات کلیدی نرخ تبدیل بسیار بالایی دارند و درصد بالایی از افرادی که با کمک آن وارد سایت شما می شوند، از شما خرید می کنند. در حالی که بسیاری از کلمات کلیدی پر رقابت، نرخ تبدیل و فروش بالایی ندارند؛ به عبارت ساده تر، با وجود آن که هزاران نفر در روز وارد سایت های رتبه اول می شوند، اما خرید انجام نمی دهند و همین مسئله باعث دلسردی کسب و کارها می شود. بنابراین کلمات کلیدی کم رقابت را دست کم نگیرید و اگر کسب و کارتان نوپا است، حتماً استفاده از آن را در برنامه خود قرار دهید.

نتیجه گیری

بازاریابی محتوایی با استفاده از کلمات کم رقابت، به بهبود سئو کمک زیادی می کند! با استفاده از تولید محتوا برای کلمات کلیدی کم حجم و کم رقابت به راحتی می توانید جایگاه خوبی در گوگل کسب کنید و راه خود را برای رسیدن به رتبه های اول گوگل در کلمات پر رقابت هموارتر کنید. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *