تبلیغات اینترنتی و کمپین‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکارهای آنلاین را تشکیل می‌دهند که می‌توان گفت یک کسب‌وکار آنلاین بدون تبلیغات آنلاین امکان‌پذیر نیست. در واقع هدف از کسب‌وکار فروش محصولات و خدمات است که بدون جذب مخاطبان جدید و تشویق مشتریان قدیمی به تهیه محصولات شما امکان‌پذیر نیست. ساده‌ترین و بهترین راه برای جذب مخاطبان تبلیغات در بستر اینترنت است که علاوه بر هزینه‌های کمتر، به مشتریان بیشتری دسترسی دارید و می‌توانید محصولات خود را به جامعه آماری بالایی معرفی کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های تبلیغات اینترنتی بپردازیم که بتوانید بهترین روش را برای استفاده کسب‌وکار خود شناسایی کنید و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

نحوه شناسایی برترین روش تبلیغات اینترنتی و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی

اولین چیزی که باید در زمینه شناسایی برترین روش تبلیغات متناسب با کسب‌وکار خود بدانید، بررسی ‌دسته‌بندی‌های تبلیغاتی و شناسایی دسته متناسب با کسب‌وکار خود است. در واقع با شناخت اولین گام در تبلیغات اینترنتی می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، بیشترین بازدهی را از طریق آن داشته باشید.

دسته‌بندی تبلیغات آنلاین بر اساس روش پرداخت هزینه کمپین‌های تبلیغاتی

پس از بازدهی یک تبلیغات، مهم‌ترین عاملی که بیشتر به چشم می‌خورد بحث هزینه‌هایی است که یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند برای شما داشته باشد! بر اساس تحقیقات علاوه بر بازدهی یک کمپین تبلیغاتی، میزان هزینه‌های آن نیز بسیار مهم است که باتوجه به مباحث بهینه‌سازی تبلیغات باید در زمینه هزینه‌های تبلیغاتی صرفه‌جویی کرد.

تبلیغات بر اساس قیمت ثابت

یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین راه‌های تبلیغاتی پرداخت هزینه ثابت برای اجاره یک محیط تبلیغاتی در یک یا چند سایت است که در این نوع تبلیغات شما به ازای مدت مشخص یک بنر تبلیغاتی را در یک سایت مشخص اجاره می‌کنید؛ در این روش تبلیغاتی مدیریت سایت نمایش‌دهنده مسئولیتی در قبال تعداد کلیک و نرخ فروش شما نخواهد داشت و شما با استفاده از ابزارهای در دسترس می‌توانید چنین مواردی را آنالیز کنید. در این نوع تبلیغات با توجه به رتبه سایت، موضوع سایت، تعداد بازدید و بازدیدکننده، محل تبلیغاتی و… قیمت‌گذاری توسط مدیریت سایت صورت می‌گیرد که مشتریان (تبلیغ‌دهندگان) می‌توانند با توجه به منظور تبلیغاتی خود یکی از محل‌های تبلیغاتی را اجاره کنید. در تبلیغات باید برخی از مفاهیم کلیدی را برای تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی خود را بشناسید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت؛ زیرا ممکن است بتوانید راه‌های بهتری را برای تبلیغات خود شناسایی کنید که اینکار به بهینه‌سازی تبلیغات و صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز کمک زیادی خواهد کرد.

پرداخت هزینه به ازای تعداد مشخص نمایش (CPM یا Cost Per Mile)

تبلیغات اینترنتی بر اساس روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که هر فرد متناسب با نوع کسب‌وکار آنلاین خود سعی می‌کند بهترین آنها را با نظر مشاوران و متخصصان این حوزه انتخاب کنند. یکی از روش‌های بسیار رایج در سیستم‌های تبلیغاتی مختلف پرداخت هزینه به ازای تعداد معینی از نمایش (به طور مثال به ازای هزار نمایش) است که طرفداران زیادی نیز دارد. در اینصورت باتوجه به موارد مختلف نظیر نوع کسب‌وکار، بنر طراحی شده و… می‌تواند نرخ کلیک زیاد یا کم باشد. دلیل محبوبیت این نوع تبلیغات معمولا ایمن بودن سود‌ دریافتی نسبت به تعداد نمایش است که البته بازهم نرخ کلیک آن متناسب با نوع کسب‌وکار شما خواهد بود.

پرداخت هزینه به ازای هر نمایش (CPC یا Cost Per Click)

در این نوع تبلیغات کاربران به ازای هر کلیک صورت گرفته بر روی بنر هزینه آن را پرداخت می‌کنند که البته نیازمند یک سیستم قدرتمند برای شناسایی کلیک‌های صورت گرفته خواهید بود. این نوع تبلیغات نیز می‌تواند باتوجه به پرداخت به ازای کلیک‌های صورت گرفته در هزینه‌های کمپین تبلیغاتی شما تاثیرگذار و بازدهی بیشتری را برای شما داشته باشد.

پرداخت به ازای واکنش کاربران (CPA یا Cost Per Action)

این راه شباهت زیادی با روش CPC دارد که تفاوت آن در نحوه پرداخت است! در این روش کاربران به ازای تعداد مشاهده یا واکنش کاربران در مشاهده تبلیغ (عدم کلیک کاربران) هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. با اینکار نیز می‌توانید در هزینه‌های تبلیغاتی خود صرفه‌جویی کنید. برخی روش‌‎ها چندین اسم دارند که البته در ذات تبلیغات تاثیری ندارد؛ به طور مثال به این روش علاوه بر CPA ، Cost Per Lead و Cost Per Event می‌گویند که اگر در سیستم‌های تبلیغاتی با آن برخورد کردید باید بدانید همان روش CPA است.

همکاری در فروش (بازاریابی مشارکتی – Affiliate Marketing)

یکی از راه‌های بسیار موثر تبلیغاتی استفاده از سیستم‌های همکاری در فروش یا بازاریابی مشارکتی است که معمولا در فروشگاه‌های فروش کالای فیزیکی استفاده می‌شود. سیستم‌های همکاری در فروش که در چندسال اخیر رونق زیادی گرفته‌اند از این روش استفاده می‌کنند؛ در این روش مدیریت فروشگاه درصدی از سود حاصل را به کاربرانی که به فروش محصولات با گذاشتن تبلیغات محصول در سایت خود کمک کرده‌اند، می‌دهد. با اینکار علاوه بر مدیریت فروشگاه، درصدی از سود حاصل به کاربرانی که در این زمینه همکاری کرده‌اند می‌رسد که در نهایت طرفین سود کرده‌اند. فروشندگان محصول معمولا این روش را می‌پسندند! زیرا از مثبت بودن تاثیر آن اطمینان کامل دارند که با اینکار به راحتی می‌توانند بدون هیچگونه پرداخت هزینه اضافی سود زیادی را بدست آورند و از هدر نرفتن هزینه‌ها در زمینه تبلیغات مطمئن باشند.

در این مقاله به بررسی برخی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی پرداختیم که در مقالات بعدی قصد داریم این موضوع را تکمیل کنیم؛ با شناخت کامل روش‌های تبلیغات می‌توانید بهترین روش را بریا صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش بازدهی کسب‌وکار خود استفاده کنید که بسیار مهم است. در امر دیجیتال مارکتینگ نیز بیشترین بحث‌ها بر روی کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *