محبوبیت واتساپ این روزها، از هر پیام‌رسان دیگری فراتر رفته و بخش قابل توجهی از جمعیت جهان، از این ابزار برای گفتگو، ارسال عکس، فیلم، گیف و … استفاده می‌کنند. اما همین فایل‌هایی که ارسال و دریافت می‌کنید، در واتساپ درست مثل دیگر برنامه‌ها فضای ارزشمند گوشی شما را اشغال می‌کنند و ما امروز به شما یاد می‌دهیم، چطور این فضای اشغال شده را به حداقل برسانید.

واتساپ ابزاری داخلی برای مدیریت فضا هم در نسخه آیفون و هم در نسخه اندروید دارد. با این ابزار می‌توانید به راحتی ببینید که کدام بخش‌ها و چه فایل‌هایی بیشترین فضا را روی گوشی شما اشغال کرده و نیاز است کدام‌ها را پاکسازی کنید.

کم کردن فضای اشغال شده از طرف واتساپ در اندروید

شما بخش مدیریت فضا را در تنظیمات واتساپ پیدا می‌کنید. برای رفتن به تنظمات روی سه نقطه در بالای سمت راست برنامه لمس کرده تا منوی آن برایتان به نمایش در بیاید.

سپس از این منو Settings را انتخاب کنید تا به تنظیمات بروید.

در بخش تنظیمات به دنبال گزینه‌ی Data and Storage Usage گشته و روی آن را لمس کنید.

در این جا می‌توانید بخش Storage Usage را ببینید. در نظر بگیرید که بسته به این که حجم گوشی شما چقدر باشد و چه میزان از آن اشغال شده، ممکن است کمی طول بکشد تا آمار دقیقی از فضای ذخیره شده به نمایش در بیاید. در این حالت زیر بخش Storage Usage عبارت Calculating را می‌بینید که یعنی واتساپ در حال تخمین فضای اشغال شده است. در نهایت میزان فضای اشغال شده در همین بخش به نمایش در می‌آید.

حالا روی Storage Usage لمس کنید تا حجم دقیق فضای اشغال شده در هر گفتگو یا گروه برایتان به نمایش در بیاید. این لیست بر اساس بیشترین فضای اشغال شده لیست می‌شود. روی یکی از آن‌ها لمس کنید.

در این‌جا می‌بینید که چه تعداد پیغام متنی، عکس، ویدیو و گیف در گفتگو یا گروه ثبت شده و هر بخش چه میزان قضا اشغال می‌کند. روی Free Up Space لمس کنید تا این فضا را تخلیه نمایید.

حالا بخشی که می‌خواهید حذف کنید را تیک بزنید. برای مثال اگر می‌خواهید تمامی گیف‌ها را پاک کنید، Gif را تیک دار کنید. در مثال زیر ما اسناد را انتخاب کرده‌ایم چون در گفتگویمان تنها سند وجود داشت. در نهایت روی Delete Items بزنید.

در پیغامی که برایتان می‌آید، روی Clear Messages بزنید.

حالا بخش‌های انتخاب شده پاک می‌شوند و فضای بیشتری روی گوشی شما آزاد خواهد شد.

کم کردن فضای اشغال شده از طرف واتزاپ در آیفون

پروسه‌ی آزاد کردن فضا در واتساپ نسخه آیفون کمی متفاوت است. در آیفون شما باید برنامه‌ی واتساپ را باز کنید، به برگه Settings‌ رفته و Data and Storage Usage را انتخاب کنید.

حالا به پایین لیست رفته و Storage Usage را انتخاب کنید.

در این جا نیز شما لیستی از گفتگوهای خود می‌بینید که بر اساس میزان فضای اشغال شده لیست شده‌اند. روی هر کدام از گفتگوها یا گروه‌ها که می‌خواهید لمس کنید تا جزییات آن‌ها به نمایش در بیاید. حالا روی Manage لمس کنید.

حالا آن بخشی که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کنید. در مثال زیر ما ویدیوها و پیغام‌های صوتی را انتخاب کرده‌ایم.

حالا روی Clear لمس کنید.

در نهایت برای تایید، دوباره روی Clear بزنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *