برای گیمرها کنسول همیشه جذاب بوده است چرا که آماده به کار هستند و بازی‌های زیادی دارند؛ ضمنا در کنار این موارد می‌توان از دیگر ویژگی‌های آن‌ها نظیر پخش انواع فایل‌ها هم استفاده کرد.

اما می‌توان گفت که بازی بر روی کامپیوتر گزینه‌ی بهتری به نسبت کنسول است. در این مطلب به بررسی ۷ دلیل در توضیح این بحث می‌پردازیم.

امکان ایجاد تغییر در کامپیوتر

کنسول‌ها در این زمینه امکانات زیادی ندارند و با وجود قدرت بالای خود، آزادی خاصی به کاربران در تعیین کیفیت بازی نمی‌دهند.

اما کامپیوتر اینگونه نیست و به کاربران آزادی کامل می‌دهد. در صورت نداشتن بودجه‌ی بالا می‌توان سیستمی بسیار مناسب جهت بازی ساخت و اگر کاربر پول زیادی داشته باشد هم می‌تواند یک سیستم بسیار قدرتمند تهیه کند.

ضمنا کامپیوترها قابل ارتقا هستند و در صورت نیاز به قدرت یا حافظه‌ی بیشتر می‌توان به تهیه‌ی قطعاتی بهتر به صورت مجزا پرداخت و بنابراین می‌توان کامپیوتر را وسیله‌ای دانست که پیر نمی‌شود.

بازی‌های آنلاین و رایگان

یکی از بزرگترین خرج‌های مخفی کنسول‌ها نیاز به خرید اکانت‌های مخصوص جهت تجربه‌ی آنلاین بسیاری از بازی‌هاست. ایکس باکس Live و PSN سالی ۶۰ دلار و نینتندو سوییچ هم سالی ۲۰ دلار هزینه برمی‌دارند.

از سمت دیگر کامپیوتر این محدودیت را ندارد و کافیست پس از تهیه‌ی بازی، آنلاین شده و به تجربه‌ی آن بپردازید.

انتخاب بالا در کنترلر

کنسول‌ها به صورت کلی در زمینه‌ی دسته و ابزار بازی بسیار محدود هستند و از سوی دیگر، گیمرهای کامپیوتر می‌توانند عملا از هر کنترلری استفاده کنند.

بازی‌های شوتر اول شخص و استراتژی با موس و کیبورد حس و حال بسیار متفاوتی دارند و درعوض بازی‌های پلتفرمر و دیگر ژانرها هم علاوه بر این دو ابزار، توسط انواع کنترلرها قابل بازی هستند.

همچنین برای کامپیوتر ابزار فرعی‌تر مثل فرمان یا حتی دسته‌ی سبک کنسول‌های قدیم هم وجود دارد و درنتیجه کاربران بسته به بازی و سلیقه‌ی خود می‌توانند مناسب‌ترین وسیله را انتخاب کنند.

بالاترین گرافیک

کامپیوتر به کاربران امکان انتخاب کیفیت و رزولوشن تکسچر، نورپردازی و دیگر المان‌های گرافیکی را می‌دهد.

همچنین داشتن مانیتوری بهتر می‌تواند تجربه‌ای بهتر از هر کنسولی ارائه دهد. بنابراین در صورت علاقه به فریم‌ریت بالا و یا رزولوشن ۴K کاربران کامپیوتری آزادی تمام و کمال دارند.

امکان خرید بازی از منابع متفاوت

کنسول‌گیمرها باید بازی‌های خود را از مغازه و یا فروشگاه‌های دیجیتال مخصوص خریداری کنند اما گیمرهای کامپیوتر انتخاب‌های بسیار بیشتری دارند.

امروزه همه استیم را می‌شناسند و از لیست بلندبالای بازی‌ها و نیز تخفیف‌های بی‌نظیر آن اطلاع دارند. اما در کنار استیم گزینه‌های دیگری از جمله GOG(بازی‌های بدون قفل)  و یا Green Man Gaming(تخفیف‌های متنوع) هم وجود دارند.

بنابراین این دسته از گیمرها تنها به چند فروشگاه محدود نیستند و می‌توانند بازی‌های خود را بسته به شرایط از مراجع متفاوتی تهیه کنند.

پشتیبانی از بازی‌های قدیمی

کنسول‌ها به تدریج بازی‌های نسل قدیم را به لیست بازی‌های خود اضافه می‌کنند؛ اما کامپیوتر اینگونه نیست و از همان ابتدا هر بازی‌ای قابل تجربه است و می‌توان آن‌ها را از منابع متفاوت مانند استیم و با قیمتی بسیار ارزان تهیه کرد.

همچنین بازی‌های قدیمی کنسولی هم امروزه توسط شبیه‌سازهای متفاوت برای کامپیوتر قابل بازی هستند و بنابراین کاربران در تجربه‌ی بازی‌های نسل‌های قدیم با مشکل خاصی روبرو نمی‌شوند.

قابلیت‌های بیشتر

شاید هزینه‌ی بالا بر روی کامپیوتر ، گیمرها را به شک بیندازد؛ اما باید دقت کرد که بازی تنها مصرف کامپیوتر نیست و از آن می‌توان برای تقریبا هر کاری استفاده کرد. از این دسته قابلیت‌ها بد نیست به نرم‌افزارهای بسیار متنوع و عملا بی‌پایان اشاره کرد که می‌توانند هر کسی را در کار خود یاری کنند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *