آخرین نسل از کنسول بازی پلی استیشن با حافظه ثابت عرضه می‌شود که برای ارتقای حافظه آن کار نسبتا سختی در پیش خواهید داشت. اما نیازی نیست که هر بار بازی‌های خود را پاک کنید و دوباره دانلودشان کنید، بلکه می‌توانید، آن‌ها را روی یک هارد اکسترنال کپی بگیرید. اگر می‌پرسید چطور؟ ما در ادامه آموزش آن را برایتان توضیح  می دهیم.

شرایط استفاده از هارد اکسترنال در PS5 چیست؟

قبل از این که بتوانید این کار را انجام دهید، حتما باید پیش نیازهای زیر را داشته باشید:

  • می‌توانید تمامی بازی‌های ارائه شده در پلی استیشن ۵ و ۴ را روی آن ذخیره کنید.
  • از قبل از خرید پلی استیشن ۵ از هارد اکسترنال برای بازی‌های پلی استیشن ۴ استفاده می‌کردید، می‌توانید همان هارد را با همان دیتای داخلی به کنسول جدید متصل کنید.
  • برای اجرای بازی‌های اختصاصی PS5 باید دیتای بازی روی ذخیره‌سازی داخلی کنسول باشد، پس عملا حافظه جانبی به شما کمک می‌کند تا نیازی به دانلود دوباره دیتا نداشته باشید، اما برای اجرای بازی‌های نسل نهمی نمی‌توانید از هارد اکسترنال استفاده کنید.
  • هارد اکسترنال مناسب برای پلی استیشن ۵ باید سرعت انتقال داده با استاندارد. SuperSpeed و سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه یا بهتر از آن را داشته باشد.
  • حداقل هارد مناسب برای این کار باید ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت و حداکثر ۸ ترابایت است.
  • سونی به عنوان شرکت سازنده هیچ مسئولیتی در مورد عملکرد درست تمام هاردها رو پلی استیشن ۵ نمی‌دهد.
  • با وجود پورت‌های چندگانه در کنسول پلی استیشن ۵، فقط یک هارد اکسترنال می‌تواند به صورت همزمان امکان اجرای بازی را داشته باشد.
  • پلی استیشن پیش از انجام هر کاری، هارد اکسترنال را به صورت اختصاصی فرمت می‌کند.
  • محتوای داخلی این هارد قابل خواندن و مشاهده در کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر نیست.
  • تمام داده‌های از پیش ذخیره شده هارد اکسترنال در زمان فرمت پاک خواهند شد و پس از انجام فرمت هارد امکان استفاده در دستگاه دیگری را ندارد، مگر اینکه فرمت و تمامی اطلاعات آن پاک شود.

روش فرمت و استفاده از هارد اکسترنال روی PlayStation 5 چگونه است؟

هارد را به کنسول متصل کنید. وارد بخش Settings شوید. زیر شاخه Storage را انتخاب کنید. گزینه USB Extended Storage را انتخاب کنید. گزینه Format as USB Extended Storage را بزنید تا هارد فرمت شود. در زمان فرمت هارد را قطع نکنید و کنسول را خاموش نکنید.

انتقال بازی‌های پلی استیشن ۵ به هارد اکسترنال

پس از فرمت می‌توانید به Game Library رفته و بازی‌ها را روی هارد اکسترنال بریزید. کافی است بازی‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه آپشن را بزنید و گزینه Move Games and Apps را انتخاب کنید.

تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات کنسول پلی‌‌استیشن 5 با استفاده از هارد اکسترنال با کابل USB

این شیوه یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید به سرعت از اطلاعات ذخیره‌ای دستگاه خود Backup بگیرد. قبل از انجام هرگونه اتصالات و یا اعمال تنظیمات مطمئن شوید که فضای کافی برروی هارد اکسترنال یا فلش مموری خود دارید. به قسمت Setting> System> Back Up and Restore مراجعه کنید. گزینه Back Up your PS5 را کلیک کنید.

هارد اکسترنال خود را با کابل USB به دستگاه متصل کنید. اطلاعاتی را که می‌خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه شود را با کلیک کردن تیک بزنید. بعد از انتخاب هر مورد، میزان فضایی که در هارد اکسترنال شما اشغال خواهد شد را در قسمت پایین سمت راست مشاهده خواهید کرد.

گزینه Next را کلیک کنید و صبر کنید تا انتقال اطلاعات از دستگاه به هارد اکسترنال شما کامل شود. برای اینکه به اطلاعات مورد نظر در هنگام انتقال آسیبی وارد نشود، از تکان دادن، قطع‌ کردن اتصالات هارد اکسترنال یا خاموش کردن پلی استیشن 5 بشدت خودداری کنید.

بعد از انتقال کامل اطلاعات، حالا می‌توانید کابل هارد اکسترنال را با خیال راحت از کنسول جدا کنید. برای بازیابی اطلاعات از هارد اکسترنال به کنسول پلی‌استیشن 5 خود نیز باید مسیر زیر را دنبال کنید. ابتدا هارد اکسترنالی که در آن اطلاعات ذخیره شده است را به کنسول متصل کرده و سپس پلی‌استیشن ۵ را روشن کنید.

به قسمت Setting> System> Back Up and Restore مراجعه کنید. گزینه Back Up your PS5 را کلیک کنید. اطلاعاتی را که می‌خواهید از طریق هارد اکسترنال به فضای داخلی کنسول منتقل کنید را با کلیک کردن تیک بزنید و با تایید تنها گزینه موجود روی صفحه عملیات انتقال اطلاعات را آغاز کنید.

صبر کنید تا اطلاعات منتقل شود. بار دیگر این نکته را متذکر می‌شوم که در حال انتقال اطلاعات از کنسول به هارد اکسترنال یا بلعکس از تکان دادن و قطع کردن اتصالات هارد اکسترنال جداً خودداری کرده و کنسول خود را تا قبل از به پایان رسیدن عملیات انتقال اطلاعات خاموش نکنید.

Join the Conversation

3 Comments

  1. اینجوری اطلاعات انتقال پیدا میکنه…
    ما دنبال کپی کردن دیتا هستیم
    ک دستگاه های دیگه رو باهمون دیتا ها نصب کنیم…

    روشی برای این موضوع دارید؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *