استیم مدت‌هاست که به بزرگ‌ترین پلت‌فرم آنلاین برای گیمرها بدل شده که در آن بازی‌های خود را خریداری کرده یا آیتم‌هایی که در بازی به دست می‌آورند را با هم معامله می‌کنند. علاوه بر این موضوعات، استیم به کاربران خود امکاناتی می‌دهد تا به این وسیله، لایبراری بازی‌های به شکلی موثر، مدیریت کنند.

بازی‌هایی که شما در استیم خریداری می‌کنید، به صورت خودکار به لایبرری شما اضافه می‌شود اما امکان اضافه کردن بازی‌هایی که از پلت‌فرم‌های دیگر خریداری کرده‌اید به استیم نیز وجود دارد. در نوشته امروز به شما خواهیم گفت که چطور بازی‌هایی که برای استیم نیستند را به لایبرری استیم اضافه کنید و در همان محیط، همه‌ی عناوین خود را مدیریت نمایید.

چرا باید بازی‌هایی غیر استیمی را در لایبرری این پلت‌فرم اضافه کنید؟

اگر یک گیمر واقعی باشید، حتما در سال‌هایی که کامپیوتر داشته‌اید، تعداد بسیار زیادی بازی تا به حال خریداری کرده یا به صورت رایگان دانلود کرده‌اید. استیم هم تنها مارکت فروش بازی‌ها به صورت آنلاین نیست و پلت‌فرم‌های مهم دیگری همچون اپیک گیمز، اوریجینز، GOG، Battle.net یا … هستند که بعضی از عناوین را احتمالا از آن‌جاها خریداری کرده‌اید.

با اضافه کردن تمامی بازی‌های خود در استیم، شما می‌توانید همه‌ی آن‌ها را یک جا جمع کنید و از دوستان خود در استیم برای بازی دعوت کنید و به راحتی‌ آن‌ها را در یک فضا اجرا نمایید. استیم هم وضعیت درون بازی برای این عناوین را فعال خواهد کرد و به این ترتیب، مدیریت بازی‌ها و همچنین بازی کردن با دوستانتان در قالب یک پلت‌فرم بسیار کارآمدتر خواهد بود.

چطور بازی‌های پلت‌فرم‌های دیگر را به استیم اضافه کنیم؟

قبل از این که بازی متفرقه‌ای را به استیم اضافه کنید، چند چیز هست که حتما باید بدانید. بر خلاف بازی‌های استاندارد استیم، استیم اچیومنت‌های این بازی‌ها را در نظر نمی‌گیرد، تعداد ساعاتی که این بازی‌ها را انجام داده‌اید را لحاظ نکرده و در مجموع آماری از این بازی‌ها ارائه نمی‌کند. همچنین تصویر بزرگ بازی، خلاصه داستان یا هر گونه اطلاعاتی از این بازی در صفحه لایبرری آن نمایش داده نخواهد شد.

برای اضافه کردن این بازی، ابتدا برنامه‌ی استیم را اجرا کرده و به لایبرری بروید. از منوی بالای برنامه روی Games زده و از منوی باز شوند گزینه ‌Add a Non-Steam Game to My Library را انتخاب نمایید تا روند اضافه کردن بازی غیر استیمی را آغاز کنید.

بازی که مد نظر دارید را در لیستی که به شما نمایش داده می‌شود، پیدا کرده و تیک آن را بزنید. اگر بازی خود را در لیست ندیدید، می‌توانید به صورت دستی آدرس فایل اجرایی بازی را به استیم بدهید. برای این کار باید روی Browse زده و سپس فایل یاد شده را انتخاب نمایید. در نهایت با زدن روی Add Selected Programs کار اضافه کردن بازی به لیست لایبرری شما خاتمه می‌یابد.

راه حل دیگر این است که با زدن روی Add a Game (همانطور که در عکس زیر می‌بینید) و کلیک روی Add a Non-Steam Game، لانچر مورد نظر خود را در استیم اضافه کنید.

با نگاه به نوار سمت چپ در برگه Library، می‌توانید ببینید که بازی شما اضافه شده است یا خیر. این نکته را فراموش نکنید که اگر بازی اوریجینالی را به صورت فیزیکی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید به استیم اضافه کنید، به جای زدن روی Add a Non-Steam Game باید روی Activate a Product on Steam را بزنید. سپس شرایط اضافه کردن بازی را قبول کرده و Next را انتخاب کنید.

بازی‌ها با یک کد استیم ارائه می‌شوند. کد مورد نظر را وارد کرده و سپس روی Next کلیک نمایید.در نهایت با زدن روی Finish بازی به لایبرری شما اضافه خواهد شد.

استیم را به تنها پایگاه بازی‌های خود بدل کنید

با این که استیم اچیومنت‌ها یا دیگر آمارهای چنین بازی‌هایی را ذخیره نمی‌کند، با این حال استفاده از این روش، باز کردن چند لانچر بازی را منتفی کرده و شما تنها به اجرای استیم برای تمامی بازی‌های خود احتیاج دارید. همچنین همیشه می‌توانید دوستانی که در استیم را دارید را به انجام بازی‌هایی که برای این پلت‌فرم نیستند، دعوت کنید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سلام
    میشه بازی که از یوپلی دانلود شده و بر روی استیم خریداری شده رو سینک کرد؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *