G915 کیبوردی مخصوص بازی‌خورهاست که زیبایی منحصر به فردی داشته، احساس خوب کلیدهای مکانیکی را برایتان به همراه دارد و البته از نورپردازی RGB بهره می‌برد. باید اذعان داشت که کیبوردی به زیبایی و راحتی G915 به سختی در بازار پیدا می‌شود، کیبوردی که به خاطر تبلیغ نسبتا کم، آنقدرها که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

G915 با کلیدهای کامل ارائه شده و بسیاری از ویژگی‌های کیبوردهای گران لاجیتک را در خود دارد. با دارا بودن تکنولوژی وایرلس Lightspeed، سرعت اجرای فرمان‌ها بدون هیچ درنگی خواهد بود و سوییچ‌ها نیز با صدای کم مجموعه‌ای جذاب را برایتان می‌سازد. در واقع G915 بازار هدف بازی‌خورها را هدف گرفته، اما کاملا برای تایپ کردن نیز مناسب بوده و از نظر ظاهری نیز با هر سیستمی که بسته باشید، همخوانی خواهد داشت.

طراحی

G915 در دو نسخه ارائه شده است و هم به صورت کلیدهای کامل و هم بدون نام پد است. کلیت این کیبورد نه تنها نازک و زیباست بلکه جمع و جور نیز هست و فضای بازتری روی میز برایتان باقی خواهد گذاشت. استفاده از متریال بسیار عالی و همچنین رنگ خیلی خوبی که برای G915 در نظر گرفته شده، آن را حتی از Razer BlackWidow V3 Mini زیباتر کرده است. طراحی RGB این کیبورد عالی بود و حتی در بیشترین حد نوری نیز یک نوع ملایمت خاص در آن دیده می‌شود.

بالای کلیدهای این کیبورد، 4 کلید برای تنظیمات مالتی‌مدیا در نظر گرفته شده و یک چرخ کم و زیاد کردن صدا نیز در سمت راست بالای آن قرار دارد. کلیدهای تنظیم نور، خاموش روشن کردن بلوتوث، بردن دستگاه در حالت بازی و… از دیگر کلیدهای اضافی این کیبورد هستند که به صورت دایره‌ای در ردیف بالایی کیبورد قرار دارند.

سوییچ‌ها و عملکرد

شخصا سوییچ‌های قهوه‌ای را برای تایپ کردن بیشتر می‌پسندم. G915 از کلیدهای مکانیکال Cherry MX استفاده می‌کند و شما می‌توانید از کلیدهای آبی، قهوه‌ای یا قرمز این برند استفاده کنید. پس با توجه به این که بیشتر قصد تایپ کردن دارید یا بازیخور حرفه‌ای هستید، باید سوییچ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خود کیبورد با پایه‌ای که دارد، کمی مورب است اما کلیدها خود کاملا صاف بوده و از بدنه ارتفاع مناسبی دارند. همین امر باعث می‌شود تا گاهی موقع تایپ یا بازی، دستتان روی کلیدهای اشتباهی برود، اما به مرور به کلیدها عادت می‌کنید و این مشکل حل می‌شود.

برنامه G-Hub

اگر از افرادی هستید که خیلی به حالت پیش‌فرض کیبورد دست نمی‌زنید، G-Hub خیلی به درد شما نمی‌خورد، اما این نرم‌افزار امکانات خیلی خوبی برای تغییرات مختلف در کیبورد را برایتان به همراه خواهد داشت. تغییر رنگ و استایل RGB از جمله کارهای پایه G-Hub است.

اما شما امکان تغییر فرمت ترنزیشنها و سرعت پاسخگویی و چند چیز دیگر را نیز خواهید داشت و می‌توانید از پریست‌های آماده برای همه‌ی تغییرات استفاده نمایید یا پریست‌هایی را برای خود ذخیره کنید تا دوباره از آن‌ها استفاده نمایید.

همچنین شما می‌توانید به صورت خودکار G-Hub را به نورپردازی لاجیتک سینک کنید تا نورپردازی آن با بازی‌هایی که این قابلیت را دارند، همگام شود. برای مثال در Final Fantasy XIV شما کلیدهای مهم را روی کیبورد خواهید دید.

در آخر

Logitech G915 کیبوردی گران قیمت محسوب می‌شود که البته امکانات منحصر به فردی نیز برایتان به همراه خواهد داشت. این کیبورد هم برای آن‌ها که قصد انجام بازی‌های رقابتی دارند، مناسب بوده و هم امکانات خوبی برای کارهای مختلف را دارد. ظاهر فوق‌العاده زیبا و بسیاری قابلیت‌های دیگر Logitech G915 آن را کیبوردی فوق‌العاده می‌کند اما باز هم هزینه‌ی بالایی که باید برایش پرداخت کنید، ممکن است سدی بزرگ برای خرید آن باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *