وقتی با اشیاء و شکل‌های مختلف در مایکروسافت ورد کار می‌کنید، یکی از قابلیت‌های مهمی که می‌توانید از آن بهره ببرید، استفاده از گروه کردن آن‌ها با یکدیگر است. با گروه کردن دسته‌ای از اشیاء یا شکل‌ها، آن‌ها تبدیل به یک واحد می‌شوند که تکان دادن، تغییر سایز و تغییر ظاهر آن‌ها به صورت یک‌جا، ساده‌تر خواهد بود.

آموزش گروه کردن اشیاء و شکل‌ها در ورد

مهم نیست بخواهید فلوچارت درست کنید یا برای فایل دانشگاهی خود، نیاز به یک راهنما دارید تا تعداد زیادی اشیاء درون سند ورد خود کار کنید، شما می‌توانید با گروه کردن آن‌ها به راحتی در صفحه حرکتشان دهید و سایز و شکلشان را تغییر دهید.

برای اینکار باید تمام اشیاء و شکل‌هایی که می‌خواهید در یک گروه قرار گیرند را انتخاب کنید. برای این کار شما می‌توانید کلید کنترل را نگه داشته و روی هر کدام بزنید تا یک به یک انتخاب شوند. همچنین اگر فضای خالی داشته باشید، می‌توانید کلیک چپ را زده و نگه دارید و روی اشیاء و شکل‌های بکشید تا همه انتخاب شوند.

وقتی تمامی موارد را انتخاب کردید، می‌بینید که دور همه‌ی آن‌ها اشکال مخصوص برای تغییر سایز به صورت جداگانه به نمایش در می‌آید.

حالا به برگه Layout بروید و در بخش Arrange روی گزینه‌ی Group کلیک کنید و در همان اولین گزینه، دوباره Group را انتخاب نمایید. البته اگر روی اشیاء و شکل‌ها کلیک راست کنید، همین منو Group را در آن‌جا نیز مشاهده خواهید کرد.

حالا اگر دوباره به شکل‌ها و اشیاء خود نگاه بندازید، می‌بینید که اشکالی که برای تغییر سایت نمایش داده می‌شود، به صورت واحد بوده و دیگر با چند شکل مجزا مواجه نیستید و در واقع یک المان در صفحه دارید.

برای مثال ما در زیر این طرح را کشیده و جای آن رادر صفحه تغییر می‌دهیم. می‌بینید که همه‌ی گزینه‌ها به صورت یک جا تغییر خواهند کرد. اگر به برگه Fromat بروید، می‌توانید طرح این شکل‌ها را به صورت گروهی تغییر دهید و رنگ و فونت آن‌ها را تغییر دهید.

این گزینه، مخصوصا در فلوچارت‌ها و سندهای شلوغ می‌تواند تا حد بسیار زیادی در زمان شما صرفه‌جویی کند.

خارج کردن اشیاء و شکل‌ها از حالت گروهی

انجام این کار بسیار ساده بوده و شما می‌توانید، بعد از تغییراتی که مد نظر داشتید با در آوردن اشیاء و شکل‌ها از حالت گروهی، هر کدام را به صورت جداگانه تغییر دهید. برای این کار روی گروهی که ساخته‌ای در سند کلیک کرده و دوباره به برگه Layout بروید. در این‌جا دوباره روی Group کلیک کرده و این بار Ungroup را انتخاب نمایید.

در این مورد نیز شما می‌توانید با کلیک راست روی طرح، از منو گزینه‌ی Ungroup را پیدا کنید.

گروه کردن مجدد

یکی از گزینه‌های بسیار خوب در زمینه گروه کردن اشیاء و شکل‌ها در ورد، همین گزینه‌ی گروه کردن مجدد است. به این ترتیب گزینه‌هایی که قبلا انتخاب کرده‌اید را بدون انتخاب، می‌توانید دوباره گروه کنید. ورد تمام اشیاء و شکل‌هایی که قبلا انتخاب کرده‌اید را به خاطر خواهد سپرد و وقتی از مسیر Layout به Group بروید و Regroup را بزنید، همه‌ی آن‌ها دوباره به صورت گروه در خواهند آمد.

این گزینه آن‌جایی بسیار به کار خواهد آمد که شما بخواهید، یک بخش از گروه را تغییر دهید و دوباره به حالت گروهی برگردید. برای این کار طرح را از حالت گروهی خارج می‌کنید، تغییر را انجام می‌دهید و سپس روی Regroup می‌زنید تا همه چیز به راحت‌ترین شکل ممکن انجام شود.

Join the Conversation

5 Comments

  1. سلام دلیل بی کیفیت شدن دو شیپ که دارای متن فارسی هستن و با هم گروپ شدن برای تبدیل به پی دی اف چیست؟

  2. سلام من هرکاری میکنم گروپ من فعال نمیشود چکارکنم ازهمان اولش هم فعال نبوده بایدچکارکنم همین الان راهنمایی ام کنید

    1. ابتدا یکی از اشکال رو انتخاب کنید بعد کلید کنترل رو نگه دارید بقل نمایشگر مووس علامت + میاد و اشکال بعدی رو که انتخاب کنید کلید گروپ فعال میشود

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *