اگر علاقه داشته باشید رایگان به آهنگ‌ها، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوشی کنید، SoundCloud یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. تلفیق این سرویس با ابزارهای جانبی می‌تواند امکانات بسیار بیشتری به SoundCloud اضافه کند، که لذت استفاده و کارایی آن را دو چندان می‌کند.

در این مقاله به معرفی بعضی از  این برنامه‌ها می‌پردازیم تا با انتخاب از بین آن‌ها، تجربه استفاده از SoundCloud خود را بهبوبد ببخشید.

۱.  Auryo – Windows, Mac, Linux

Auryo

این برنامه‌ی دسکتاپی چیزی‌ست که همیشه به آن نیاز دارید. از آنجایی که SoundCloud برای سیستم عامل ویندوز،سیستم عامل مک و یا لینوکس برنامه‌ای عرضه نکرده، Jonas Snellinckx این خلا را پر کرده است. Auryo در بین گزینه‌های دستکتاپی یکی از بهترین انتخاب‌های خواهد بود.

این برنامه یک پخش‌کننده‌ی ساده است که آهنگ‌های مورد علاقه شما را پخش و آنها را جستجو می‌کند. همچنین می‌توانید لیست پخش SoundCloud خود را در دسترس داشته باشید، اما آنطور که پیداست برای ویرایش آنها امکانی در نظر گرفته نشده است. ویژگی اصلی Auryo پیدا کردن آهنگ هنرمندان جدید و پخش طیف وسیعی از هر آنچه که می‌خواهید است. شما می‌توانید قطعات عالی از هنرمندان را به وسیله این ابزار و در کم‌ترین زمان ممکن بیابید.

۲.  Quick Preview for SoundCloud – Chrome

شاید گاهی در برنامه‌ای یک ویژگی و امکانی ببینید که با خود بگویید این باید جز امکانات پیش‌فرض سرویس مورد نظرم باشد. این دقیقا چیزی‌ست که با دیدن Quick Preview برای SoundCloud احساس خواهید کرد. و بسی جای تعجب است که خود SoundCloud نسبت به آن بی توجه بوده.

Quick Preview for SoundCloud

با جستجو در فروشگاه کروم، افزونه گوگل Quick-Preview  را نصب کرده و به SoundCloud بروید. کافیست روی دکمه پخش هر آهنگی که می‌خواهید کلیک کنید تا پیش نمایش آن ظاهر شود. پیش نمایش سریع یکی از بهترین افزونه‌ها موسیقی برای Chrome است، بنابراین بدون معطلی آن را دانلود کنید.

۳.  Noise Supply

Noise Supply یک برنامه‌ی عالی برای ایجاد یک لیست پخش بی‌پایان از خیل عظیم آهنگ‌های SoundCloud است.

Noise Supply

برای شروع نام یک هنرمند، آهنگ یا ژانری که دوست دارید را نوشته و روی دکمه “Make some noise” کلیک کنید تا آهنگ را بیابد. در صورتی که برنامه آهنگ جدیدی اجرا کند و شما بخواهید اطلاعات مربوط به اجراهای گذشته آن را ببیید، کافیست Show Play History را از تنظیمات برنامه فعال کنید. همچنین قابلیت حالت شبانه نیز در این افزونه لحاظ شده تا به منظور محافظت از چشم‌ها به کار گرفته شود.

۴.  Sound Wall – Web

Sound Wall

اگر از طرفداران آهنگ‌های کاور شده از قطعات معروف در SoundCloud هستید هیچ برنامه‌ای نظیر Sound Wall پیدا کردن آن را برای شما ساده نمی‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که به برنامه رفته و عنوانی که می‌خواهید را جستجو کنید بعد از نمایش نتایج، ماوس را روی هر کدام برده و دکمه پخش را بزنید تا آهنگ برایتان اجرا شود. همچنین می‌توانید هر آهنگی که دوست دارید را روی حالت قفل بگذارید تا برایتان بدون استفاده از ماوس اجرا شود. اشاره کنیم که این برنامه دارای یک دکمه دانلود آهنگ هم هست که برای دانلود و پخش در حالت آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. Soundtake – Web

آیا می‌خواهید یک آهنگ یا پادکست را برای پخش در حالت آفلاین از SoundCloud دانلود کنید؟ شما می‌توانید از برنامه SoundCloud Go برای گوشی هوشمند استفاده کنید اما این برنامه نسخه دسکتاپ ندارد بنابراین می‌توانید از گزینه‌ی ساده‌ای مثل Soundtake بهره ببرید. کپی پست کردن آهنگ، لیست پخش، گروه، مورد علاقه، یا URL کاربر را در Soundtake امکان‌پذیر است. درست است که می‌توانید کل لیست پخش یا یک کل کاتولوگ کاربر را دانلود کنید اما باید آنها را دستی دانلود کرده و جداگانه روی دکمه دانلود کلیک کنید. این خصوصیت در دانلود پادکست‌های قدیمی که به تازگی یافته‌اید می‌تواند بسیار مفید باشد. Soundtake از بهترین کیفیت‌های در دسترس مثل FLAC و یا  ۳۲۰MP3  پشتیبانی می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *