با توجه به شرایط کنونی دنیای هنر، بخش بزرگی از هنرمندان نقاش یا طراحانی که در زمینه گرافیک فعالیت دارند، باید به سمت طراحی و نقاشی دیجیتال سوق پیدا کنند. به همین منظور تبلت‌های طراحی زیادی ساخته شده‌اند تا با کامپیوتر بتوانید طرح‌هایی با جزییات بزنید. اما اگر بخواهید با تبلت اندرویدی خود هم طراحی کنید، آیا برنامه‌ی مناسبی برای آن پیدا خواهید کرد؟ صد البته. به پیشنهادات ما در ادامه‌ی مطلب نگاهی بندازید، حتما موردی مناسب با دستگاه و نیازهای خود پیدا خواهید نمود.

  1. Adobe Illustrator Draw

Adobe Illustrator Draw
Adobe Illustrator Draw

همیشه در میان نرم‌افزارهای طراحی نام Adobe در گوشه‌ای به چشم می‌خورد. این شرکت به خوبی متوجه اهمیت دستگاه‌های قابل حمل شده و به همین خاطر یک برنامه‌ی رایگان برای طراحی تهیه کرده که Adobe Illustrator Draw نام دارد. ساختار ساده‌ی رابط کاربری این اپلیکیشن در کنار امکانات خیلی خوبی که دارد و همه‌ی آن را به رایگان در اختیار کاربر می‌گذارد، از Adobe Illustrator Draw یک نرم‌افزار عالی برای طراحی روی تبلت‌ها ساخته است. این برنامه به شما امکان ساخت طرح‌های وکتوری را مستقیما روی دستگاه اندرویدی خواهد داد و قلم‌های مختلفی دارد که برای طراحی بسیار ایده‌آل هستند. مضاف بر تمام این‌ها، با توجه به این که برنامه جزو پکیج Adobe است، شما به راحتی می‌توانید طرح‌های خود را به برنامه‌های دیگر این شرکت انتقال داده و کارهای بیشتری روی آن انجام دهید.

  1. Adobe Sketch

Adobe Sketch
Adobe Sketch

برنامه‌ی قبلی Adobe بیشتر برای طرح‌های وکتوری مناسب است، در صورتی که Adobe Sketch هم که به صورت کاملا رایگان عرضه شده، بیشتر برای طراحی با قلم‌ موهای دیجیتال می‌خورد. بسیاری از ابزارهای هر دو برنامه یکی هستند و چیزهایی که در مورد امکان انجام کارها در برنامه‌های دیگر Adobe گفتیم نیز در این مورد صدق می‌کند.

  1. ArtFlow

ArtFlow
ArtFlow

اگر نگاهی به امکانات ArtFlow بندازید، باور نخواهید کرد که این برنامه به صورت کاملا رایگان عرضه می‌شود. شما هنگام استفاده از این برنامه به تعداد زیادی قلم‌های مختلف دسترسی خواهید داشت که با ترکیب ظاهری بسیار خوب رابط کاربری، به راحتی و بدون فوت وقت قابل انتخابند. ArtFlow یک برنامه‌ی عالی برای طراحی‌های هنری جدی و همچنین نقاشی کردن تفننی است. البته نسخه رایگان محدودیت‌هایی دارد و این محدودیت‌ها هنگام ذخیره فایل خود را نشان می‌دهند. شما در این حالت تنها می‌توانید فایل‌ها را فرمت PPEG یا PNG ذخیره کنید در صورتی که در نسخه پولی حتی امکان ذخیره با فرمت PSD و همه‌ی لایه‌ها به صورت جداگانه را خواهید داشت.

  1. MediBang Paint

MediBang Paint
MediBang Paint

از نظر ظاهری این برنامه بسیار شبیه به برنامه‌های Adobe است و تقریبا تمام امکاناتی که بخواهید را به شما ارائه می‌کند. به خاطر همین شباهت ظاهری، به شما این حس را می‌‌دهد که در حال کار با یک ابزار دسکتاپ هستید نه یک برنامه‌ی اندرویدی. این برنامه نیز نسخه پولی و رایگان دارد که به امکانات اضافه آن بر می‌گردد، همچنین شما می‌توانید هر دو نسخه منابع رایگان زیادی دانلود کنید و از آن‌ها در کارهای هنری خود بهره ببرید.

  1. Infinite Painter

Infinite Painter
Infinite Painter

Infinite Painter یکی از برنامه‌های بسیار پرطرفدار نقاش‌ی روی اندروید است. نرم افزاری که بسیار ساده بوده و در حالت پیش فرض تنها ۶ ابزار به شما نمایش می‌دهد: قلم مو، پاک کن، اندازه قلم مو، رنگ و میزان شفافیت قلم مو. واقعیت این است که در بسیاری از موارد هنگام نقاشی کردن تنها به همین ابزارها احتیاج خواهید داشت! اما بقیه ابزارها نیز تنها یک دکمه با شما فاصله خواهند داشت. نسخه پولی Infinite Painter ابزارهای بسیار زیادی در خود دارد، اما در نسخه رایگان نیز همه چیز برای خلق یک اثر هنری بسیار خوب در دسترس است.

Join the Conversation

2 Comments

    1. سلام
      اون هایی که از قلم استایلوس پشتیبانی می کنن چون عملا بدون قلم کار کردن با این برنامه ها بی فایده ست

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *