در حال حاضر گوگل چندین پروژه را به طور هم‌زمان انجام می‌دهد و این تعدد سرویس‌ها باعث شده همه‌ی آن‌ها خوب نباشند. با این همه در چند ماه اخیر ۵ برنامه جدید راه‌اندازی شده که ارزش بررسی دارند.

۱- Google Maps Space نسخه وب

احتمالا اغلب شما با Google Maps از زیر مجموعه نرم‌افزارهای Google Earth آشنا هستید. این نرم‌افزار یک بروزرسانی دریافت کرده که می‌تواند، نمای بزرگتری از زمین و فضای بالای آن ارائه دهد.

Google Maps Space

Google Maps Space به شما امکان جستجو و دیدن چند سیاره از منظوه شمسی، بسیاری از قمرها و حتی ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی را می‌دهد. گوگل با استفاده از عکس‌های متعدد کیفیت بالای ماهواره‌ای توسط سازمان‌های فضایی و ترکیب آن‌ها کنار هم این کار را انجام می‌دهد. این تجربه جذاب فضایی برای افرادی نظیر ماست که نمی‌توانند به فضا سفر کنند. نه تنها یک سفر فضایی بلکه آموزشی نیز هست اگر روی برچسب‌های موجود کلیک کنید پنجره کوچکی باز می‌شود که توضیحاتی به شما ارائه می‌دهد.

۲- Files Go by Google برای اندروید: آزادسازی فضای ذخیره‌سازی گوشی

رایج‌ترین مشکل کاربران سیستم عامل اندروید که دیر یا زود با آن روبرو می‌شوند کم شدن فضای ذخیره‌سازی است. گوگل در حال حاضر این مشکل را با ذخیره‌سازی ابری برای عکس‌ها حل کرده است اما دیگر فایل‌ها چه می‌شوند؟ برنامه File Go این مشکل را یک بار برای همه حل خواهد کرد. این یک برنامه هوشمند است که در پس زمینه گوشی اجرا شده و بر رفتار ذخیره‌سازی شما نظارت می‌کند. از جمله ویژگی‌های آن:
* یادآوری کم شدن فضای حافظه
* مشخص کردن برنامه‌های استفاده نشده یک ماه اخیر برای حذف
* هشدار فضای حافظه هنگام دانلود فایل‌ها
* مشخص کردن پوشه‌های فایل‌های رسانه‌ای پر حجم
* نشان دادن فایل‌های تکراری

Files Go by Google

برنامه‌های دستیار هوشمند مانند برنامه Photos به شما امکان تنظیمات مختلف را داده و نشان می‌دهند که چقدر فضا دارید. به علاوه برنامه Files Go گوگل بر خلاف بسیاری از همتایان خود در Play Store کاملا رایگان و بدون تبلیغات اینترنتی است.

۳- Google Go برای اندروید

گوگل سعی دارد با استفاده از سری برنامه‌های Go عملکرد سرویس‌های خود را در گوشی‌های قدیمی اندروید ارتقا دهد. در حال حاضر Google Go جستجو و دیگر خدمات اساسی اینترنت را در اینترنت‌های ضعیف، سرعت می‌بخشد. هدف اصلی برنامه Go کمک به سرویس‌های اصلی آنلاین گوگل نظیر جستجو، جستجوی صوتی، جستجوی تصویر، GIFها، یوتیوب، آب و هوا، Google Translate و نقشه‌ها است. روی هر کدام تپ کنید و یا جستجو کنید خواهید دید که از برنامه اصلی سریع‌تر عمل می‌کند. همچنین می‌توانید یک زبان دیگر به آن اضافه کرده و پیشنهادات گوگل را به هر دو زبان دریافت کنید.

Google Go

اشاره کنیم که این برنامه تنها ۵ مگابایت حجم دارد که برای اندرویدهای قدیمی خاصیت بسیار مهمی‌ست. این زمانی فوق‌العاده است که شما یک اینترنت ضعیف و ۲G یا EDGE داشته باشید.

۴- نسخه جدید Google Calendar نسخه وب

هر بروزرسانی به معنای اضافه شدن دسته‌ای از امکانات جدید و ارتقا نیست. Google Calendar به غیر از ظاهر قدیمی‌اش یک برنامه تقویم بسیار عالی است. که در نهایت با یک بروزرسانی ظاهر آن تغییر کرد.

google-calendar

با اینکه ظاهر جدید آن به تنهایی خبر بزرگی‌ست اما توسعه‌دهندگان از تعدادی ویژگی مفید کاسته‌اند. با کلیک روی یک رویداد به جای انتقال به صفحه دیگر یک پنجره کوچک با توضیحات باز می‌شود. بروزرسانی جدید نسبت به نسخه قبلی خیلی بهتر است و همچنین مجبور نیستید برای دیدن رویداد صفحه را مرتبا عوض کنید. و در نهایت یکی از کسل‌کننده‌ترین بخش‌های تقویم تغییر کرد و دعوت رویدادها رنگی شد. به اینمعنی که از اگر دعوت را قبول، رد و شاید انتخاب کنید رنگ آن‌ها متفاوت خواهد بود.

۵- Paper Signals نسخه وب

Paper Signals

اگر همیشه درگیر پروژه‌های کاردستی هستید Paper Signals می‌تواند برای شما یک شروع عالی باشد. در حقیقت می‌توانید آن را به یک پروژه گروهی خانوادی مخصوص کودکان و بزرگسالان در آخر هفته‌ها تبدیل کنید. گوگل مجموعه‌ای از کاردستی‌های کاغذی فوق العاده نظیر چتر کاغذی برای اوقات بارانی و یا زمان سنج کاغذی طراحی کرده است. این اشکال را از وب‌سایت Paper Signals پرینت کنید. بعد آن‌ها را مطابق دستور به هم وصل کنید. احتمالا به تعدادی وسیله الکترونیکی هم نیاز پیدا خواهید کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *