استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار آنلاین خود با استفاده از اینستاگرام هستن و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی کاربران باید تمامی ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام را به طور کامل شناسایی کنند تا بتوانند از آن نهایت استفاده و لذت را ببرند.

اصول ابتدایی وکاربردی اینستاگرام را برسی کردیم  حال به بررسی ترفندها و قابلیت‌های دیگر اینستاگرام می پردازیم.

مخفی‌شدن تصاویری که بر روی آنها تگ شده‌اید از روی پروفایل خود در اینستاگرام

یکی از قابلیت‌هایی که در اینستاگرام وجود دارد، قابلیت تگ‌کردن کاربران بر روی تصاویر توسط کاربران دیگر است؛ به طور مثال فرض کنید با دوستان خود تصاویری را گرفته‌اید که می‌خواهید دوستانتان را بر روی تصویر منتشرشده تگ کنید! یا اگر کاربران دیگر بخواهند شما را بر روی تصاویر تگ کنند، در صفحه پروفایل شما کاربران دیگر (در صورتی که تصاویر پروفایل شما خصوصی نباشد!) می‌توانند مشاهده کنند. اگر می‌خواهید تصاویر خود را در صفحه پروفایل خود نمایش ندهید، اینستاگرام چنین ابزاری را نیز در اختیار شما قرار داده است. برای اینکار کافی است وارد صفحه پست‌های تگ شده شوید و در این بخش بر روی سه نقطه کلیک کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه Hide Photos کلیک کنید. در این بخش می‌توانید تصاویری را که می‌خواهید از صفحه پروفایل شما ناپدید شوند انتخاب کنید و سپس بر روی Hide From Profile کلیک کنید. از این پس هیچ کاربری حتی اگر صفحه موردنظر شما عمومی باشد قادر به مشاهده تصویری که از پروفایل خود محو کرده‌اید نخواهد بود.

 تایید تگ‌ها به صورت کاملا دستی و نمایش تگ پس از تایید بر روی عکس‌هادر اینستاگرام

بسیاری از کاربران می‌خواهند که بر روی تصاویر مختلف تگ نشوند! اینستاگرام یک قابلیت بسیاری کاربردی برای کاربران مختلف قرار داده است تا بتوانند پیش از آنکه بر روی تصاویر تگ شوند، آن را به صورت دستی تایید کنند! به عبارت دیگر اگر کاربری شما را بر روی عکسی تگ کند، آن کاربر نتواند شما را تگ کند تا زمانی که شما تگ‌شدن خود را بر روی تصویر تایید کنید! برای اینکار کافی است وارد بخش پروفایل خود شوید و بر روی سه نقطه کلیک کنید تا تنظیمات را مشاهده کنید. در این بخش، بخشی به نام Tagging Options دیده می‌شود که در این بخش دو گزینه در اختیار شما قرار دارد. با انتخاب گزینه Add Manually می‌توانید تگ‌شدن خود را به صورت دستی فعال کنید تا پیش از انتشار تصویر و تگ‌شدن بر روی آن تنظیم کنید.

همچنین با استفاده از گزینه automatically تگ شدن خود را بدون نیاز به تایید دستی تنظیم کنید. در حالت دستی هنگامی که کاربری شما را تگ کند می‌توانید نوتیفیکشن مربوط به آن را دریافت کنید و در صورت تمایل آن را تایید کنید. برای تایید کافی است بر روی Show on My Profile کلیک کنید تا تگ‌شدن خود را تایید کنید و آن پست را در پروفایل خود نیز (در بخش تگ‌شده‌ها) مشاهده کنید. در صورت نیاز به عدم تایید آن کافی است بر روی Hide from My Profile کلیک کنید تا در پروفایل شما نیز نمایش داده نشود.

تصاویر و فیلم‌های ثبت‌شده در یک لوکیشن خاص را مشاهده کنید

یکی از قابلیت‌های دیگری که اینستاگرام برای کاربران خود در نظر گرفته است،  قابلیت ثبت لوکیشن برای کاربران خود است؛ به طور مثال اگر در یک محل خاص تصویری را گرفته‌اید، می‌توانید محل آن را در کنار عکس خود ثبت کنید. برای انجام این کار ابتدا GPS موبایل خود را فعال کنید و در هنگام ارسال یک پست بر روی Add Location کلیک کنید و محل خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب محل خود می‌توانید عکس خود را در بخش Location ثبت‌شده نیز مشخص کنید. همچنین در محل ثبت‌شده و با کلیک بر روی آن محل می‌توانید تصاویر گرفته‌شده توسط سایر کاربران در این محل را نیز مشاهده کنید. البته اگر پروفایل کاربران دیگر خصوصی باشد تا آنها را فالو نکرده باشید، نمی‌توانید آن محل را مشاهده کنید. این ابزار برای کسب‌وکارها بسیار مفید است و می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در یک محل ثبت کنید.

یک محل خاص را در اینستاگرام جستجو کنید

اگر نیاز به مشاهده تصاویر ثبت‌شده در یک محل خاص دارید، کافی است از طریق بخش Search نام محل موردنظر خود را وارد کنید و بر روی تب Place کلیک کنید. در این بخش می‌توانید محل‌های جستجو شده‌ را مشاهده کنید؛ به طور مثال تصاویر ثبت‌شده در یک استان خاص را به طور کامل (حتی اگر محل درج‌شده توسط کاربران نام دیگری داشته باشد ولی در آن استان قرار داشته باشد) را مشاهده کنید. همچنین در تب‌های دیگر نیز می‌توانید تگ‌های ثبت‌شده و متناسب با آن شهر را مشاهده کنید و همچنین تگ‌های دیگر ثبت‌شده در تصاویر را مشاهده کنید. اینکار برای کسب‌وکارها مهم است و می‌توانید از تگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود در هنگام انتشار پست‌ها استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی نیز برخی دیگر از ترفندهای اینستاگرام که فرد باید بداند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *