استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار آنلاین خود با استفاده از اینستاگرام هستن و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی کاربران باید تمامی ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام را به طور کامل شناسایی کنند تا بتوانند از آن نهایت استفاده و لذت را ببرند.در مقاله قبلی با برخی از ترفندهای اینستاگرام آشنا شدیم که به شما در استفاده بهتر از این شبکه اجتماعی کمک می کند.

در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی برخی دیگراز ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام بپردازیم .

فعالیت‌های دنبال‌کنندگان خود را مشاهده کنید

یکی از قابلیت‌های که اینستاگرام در اپلیکیشن خود قرار داده است، بخش Following اینستاگرام است. با استفاده از این بخش می‌توانید فعالیت‌های کاربران خود نظیر لایک‌کردن، کامنت گذاشتن، دنبال کردن سایر و تمامی فعالیت‌های عمومی آنها را مشاهده کنید. اهمیت این بخش هنگامی است که بخواهید از طریق دوستان خود به دنبال افراد بیشتری در اینستاگرام بگردید و با دنبال کردن این بخش می‌توانید افراد دیگری را نیز دنبال کنید. این بخش از طریق بخشی که لایک‌ها و کامنت‌های دریافت‌شده را مشاهده می‌کنید، قابل دسترسی است و برای دسترسی به آن کافی است وارد تب Following شوید.

 

بازدید از پروفایل و تصاویر کاربران بدون دنبال‌کردن یا لایک‌کردن آنها

یکی از مسائلی که ممکن است برای بسیاری از افراد و شاید خودتان پیش آمده باشد، این است که بخواهید پروفایل یا تصاویر سایر کاربران را مشاهده کنید اما نخواهید آنها متوجه آن شوند. برای اینکار کافی است پروفایل کاربر را از طریق جستجوی نام‌کاربری پیدا کنید و وارد صفحه آنها شوید. اگر صفحه آنها عمومی باشد می‌توانید تصاویر آنها را بدون لایک کردن مشاهده کنید اما اگر صفحه آنها خصوصی باشد، تنها می‌توانید نام، عکس پروفایل، اطلاعات درج‌شده در بخش بیوگرافی، تعداد دنبال‌کنندگان، تعداد دنبال‌شوندگان و همچنین تعداد پست‌هایی که آن کاربر در صفحه خود قرار داده است را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اگر آنها را دنبال کنید یا حتی یکی از تصاویر آنها را لایک کنید، آنها متوجه بازدید شما از صفحه پروفایل خود شده‌اند! بنابراین اگر می‌خواهید آنها متوجه چنین کاری نشوند، تصاویر آنها را لایک نکنید و پروفایل آنها را دنبال (Follow) نکنید.

پاک‌کردن تاریخچه جستجو در اینستاگرام

یکی از بخش‌هایی که اینستاگرام برای کاربران خو در نظر گرفته است، بخش جستجو کاربران، هشتگ‌ها، محل‌ها و… است. در این بخش اگر موردی را جستجو کنید، تاریخچه آن برای دفعات بعدی باقی می‌ماند اما گاهی شاید کاربری نخواهید جستجوی خود را ذخیره کند! خوشبختانه اینستاگرام به فکر چنین افرادی نیز بوده است و برای این افراد قابلیتی را درج کرده تا بتوانند تاریخچه جستجوی خود را در اینستاگرام حذف کنند. برای اینکار کافی است وارد بخش تنظیمات (سه نقطه در سمت راست و بالای پروفایل کاربر) کلیک کنید. در این بخش گزینه‌ای به نام Clear Search History وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید تاریخچه خود را حذف کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه پیغام اطمینان از حذف تاریخچه جستجو دیده می‌شود که باید بر روی Yes, I’m sure کلیک کنید تا تاریخچه شما از ابتدا تاکنون حذف شود.

استفاده از فیلتر‌های اینستاگرام و جابجایی آنها در هنگام استفاده

یکی از ابزاری که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است، قابلیت درج فیلتر بر روی تصاویر در هنگام انتشار پست است. در این بخش می‌توانید با انتخاب عکس خود از فیلتر‌های عکس و فیلمی که اینستاگرام برای شما قرار داده است استفاده کنید و تصاویر خود را به شکلی جذاب‌تر منتشر کنید تا بازخوردهای کاربران افزایش پیدا کنید. این فیلترها در هنگام ارسال پست در بخشی از فرآیند انتشار نمایش داده می‌شوند که تعداد آنها کم نیست! البته تنها برخی از آنها مورد علاقه کاربران مختلف قرار می‌گیرد و شاید باقی آنها را اصلا استفاده نکنند. چنین کاربرانی به راحتی می‌توانند فیلترها را را شخصی‌سازی کنند و با کلیک بر روی علامت تنظیمات تنها موارد موردنظر خود را نگه دارند و باقی آنها را مخفی کنند. از طرفی می‌توانید با کلیک بر روی سه خط در این بخش و جابجا کردن آنها، فیلترهای موردعلاقه خود را در اول لیست قرار دهید و باقی آنها را مخفی کنید یا در پایین‌تر از فیلترهای موردعلاقه خود قرار دهید.

 

اینستاگرام، ابزاری برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر با استفاده از فیلترها

اینستاگرام ابزار فیلترها را برای انتشار تصاویر در اختیار کاربران قرار ‌می‌دهد اما جالب است بدانید بسیاری از کاربران از این اپلیکیشن برای ویرایش تصاویر خود استفاده می‌کنند. یکی از تنظیماتی که اینستاگرام برای کاربران خود قائل شده است، قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر منتشر شده در گالری تصاویر است! برای فعال‌سازی این بخش در اینستاگرام خود کافی است وارد بخش تنظیمات (سه نقطه در سمت راست و بالای پروفایل کاربر) شوید و در این بخش تیک گزینه Save Original Photo را فعال‌سازی کنید. سپس از طریق بخش استوری یا انتشار تصویر افکت مورد نظر خود را بر روی تصویر پیاده‌سازی کنید و آن را تا مرحله انتشار پیش ببرید. پس از انتشار نیز می‌توانید سریعا تصویر منتشر شده را حذف کنید و آن را از طریق گالری تصاویر خود مشاهده کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی نیز برخی دیگر از ترفندهای اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *