فایل‌های فشرده، یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال چندین عکس یا سند یا هر چیز دیگری در قالب یک فایل واحد است. باز کردن این فایل‌ها بر روی سیستم‌ عامل‌های مختلف کامپیوتری نیز ساده است و خیلی از آن‌ها به صورت پیش فرض، فرمت‌هایی همچون ZIP را از حالت فشرده خارج می‌کنند.

نسخه‌های مختلف اندروید، همیشه یک برنامه مدیریت فایل در خود دارد که البته قادر به باز کردن فایل‌های ZIP نیست، از طرفی خوشبختانه برنامه‌های زیادی هستند که می‌توانند در این رابطه به شما کمک کنند و ما قصد آموزش کار کردن با دو مورد از آن‌ها را داریم.

Files by Google

برنامه‌ی پیشنهادی ما به شما  Files by Google است که یک برنامه‌ی کاملا رایگان و ساخته خود گوگل بوده و به راحتی می‌توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید. برای کار با برنامه ابتدا آن را دانلود و نصب کنید و سپس اجرایش کنید. Files by Google یک برنامه مدیریت فایل است که شما باید در آن آدرس فایل ZIP خود را پیدا کنید. اگر فایل را دانلود کرده باشید، می‌توانید آن را در پوشه‌ی Downloads پیدا نمایید.

با لمس این فایل، خود برنامه از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید آن را از حالت فشرده خارج کنید یا نه. با زدن روی دکمه Extract فایل ZIP از حالت فشرده خارج می‌شود.

بعد از این کار برنامه به پایان رسید، پیغامی به شما نمایش داده می‌شود و شما با زدن روی گزینه‌ی Done کار را تمام خواهید کرد. البته با زدن تیک Delete ZIP File ، بعد از اتمام کار فایل ZIP به صورت کامل حذف می‌شود، پس اگر به فایل اصلی احتیاج دارید، این گزینه را تیک نزنید.

با استفاده از Files by Google به همین راحتی می‌توانید فایل‌های ZIP را از حالت فشرده خارج کنید.

ZArchiver

با توجه به محدودیت‌هایی که Files by Google دارد، شما بعضی از فرمت‌های فایل‌های فشرده همچون فرمت RAR را نمی‌توانید با آن از حالت فشرده خارج کنید. به همین دلیل برای یک برنامه‌ی تخصصی‌تر، بهتر است از ZArchiver استفاده کنید که تقریبا تمامی فرمت‌های فایل‌های فشرده را پشتیبانی می‌کند.

کار با این برنامه ساده بوده و بعد از دانلود و نصب، آن را اجرا می‌کنید و آدرس فایل فشرده را به آن می‌دهید. سپس چند گزینه دارید، اولین گزینه دیدن فایل است، دومی خارج کردن از حالت فشرده در همان محل، دومی خارج کردن و ریختن محتوا در پوشه‌ای به همان نام و چهارمی خارج کردن فایل از حالت فشرده در آدرسی که بعدا به آن می‌دهید خواهد بود.

کار با ZArchiver بسیار ساده است و فرمت‌های زیادی همچون 7z، RAR، ZIP، bzip2 ، gzip یا حتی ISO را نیز پشتیبانی می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *