اگر از کاربران وردپرس بخش بیشتر پرشین‌تولز باشید، حتما می‌دانید که وردپرس به عنوان برترین CMS سایت‌ساز افزونه‌های بسیار زیادی را در مخزن خود دارا است. در میان افزونه‌های متعدد افزونه‌های سئو جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سئوی سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. در مقاله گذشته به بررسی سئو و بهینه‌سازی وردپرس با افزونه Yoast Seo پرداختیم تا بتوانید بیشتر با ویژگی‌های این افزونه آشنا شوید. در این مقاله نیز قصد داریم به آموزش تنظیم این افزونه حرفه‌ای بپردازیم تا با استفاده از آن بتوانید وضعیت فعلی سایت خود را ارتقا دهید.

پیشخوان Yoast SEO

اولین بخشی که در صفحه مربوط به تنظیمات این افزونه به چشم می‌خورد، صفحه پیشخوان Yoast Seo است که اطلاعات مختصر و البته مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشکلات: این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات سایت خود را از نظر سئو بررسی کنید و در صورت وجود مشکل می‌توانید اقدام به رفع آن کنید. البته افزونه به صورت خودکار دائما در حال مانیتورینگ و بررسی مشکلات سئوی سایت شما است و در صورت وجود مشکل در این بخش نمایش می‌دهد؛ شما نیز با بررسی آن مشکلات می‌توانید اقدام به رفع آنها کنید.

اطلاعیه‌ها: این بخش مربوط به اخباری است که از طرف تیم توسعه‌دهنده افزونه منتشر می‌شود و در صورت وجود خبر جدید می‌توانید از طریق این بخش به پیگیری آن بپردازید. البته جالب است بدانید کمتر پیش می‌آید که افزونه اخباری را نمایش دهد و برای بررسی آن کافی است وارد صفحه افزونه در مخزن وردپرس شوید تا از آخرین بروزرسانی‌ها و تغییرات افزونه آگاهی پیدا کنید.

عمومی

این بخش شامل اطلاعات عمومی مربوط به سایت شما می‌شود که قابلیت‌هایی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

شمارنده پیوند متن: این بخش به بررسی تعداد پیوندها و لینک‌های مورد استفاده در محتوای مطالب شما می‌پردازد و باتوجه به استانداردهای خود به شما گزارش‌هایی را ارائه می‌کند.

اعتبارها: در این بخش نیز می‌توانید تیم توسعه‌دهنده و افراد فعال در پشت صحنه این افزونه را مشاهده کنید.

بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض: با کلیک بر روی این گزینه تمامی تنظیمات اعمال شده توسط شما به حالت پیشفرض بازخواهد گشت که در اینصورت می‌توانید مجددا آن را تنظیم کنید.

پیکربندی سریع: یکی از امکانات بسیار مفید و حرفه‌ای افزونه پیکربندی سریع افزونه است؛ افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات عمومی و کلی افزونه را در کمترین زمان ممکن تکمیل کنید! جالب است بدانید این بخش با راهنمایی‌های خود شما را کمک زیادی می‌کند تا بتوانید بهینه‌ترین تنظیمات را برای سایت خود انتخاب کنید. با کلیک بر روی این بخش صفحه جدید برای شما نمایان می‌شود که باید متناسب با سایت خود آن را تکیل کنید.

پیکربندی Yoast SEO در چند گام کوتاه: با استفاده از این گزینه می‌توانید تنظیمات افزونه را ببینید و آنها را اعمال کنید.

اجازه دهید برای شما Yoast SEO راه اندازی کنیم: با این گزینه می‌توانید از تیم توسعه‌دهنده بخواهید تا در ازای دریافت هزینه افزونه را برای شما راه‌اندازی کنند.

لطفا شرح دهید اگر سایت شما دردست ساخت یا فعال است: یکی از قابلیت‌های وردپرس، قابلیت تعیین وضعیت ایندکس یا عدم ایندکس مطالب سایت در موتور جستجو است. این بخش از شما می‌خواهد که وضعیت آماده بودن یا نبودن سایت خود را جهت ایندکس تعیین کنید! با انتخاب گزینه اول سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس و به ربات‌های گوگل اجازه بررسی سایت داده می‌شود. همچنین اگر سایت شما آماده نیست می‌توانید گزینه دوم را انتخاب کنید تا از بررسی سایت شما توسط ربات‌های گوگل جلوگیری شود.

نوع نوشته: در این بخش باید نوع فعالیت سایت خود را تعیین کنید؛ به طور مثال اگر سایت شما محتوای آموزشی دارد می‌توانید از گزینه یک بلاگ استفاده کنید.

شرکت یا شخص: در این بخش باید تعیین کنید که سایت شما شرکتی است یا مربوط به یک شخص خاص! نوع سایت خود را تعیین کنید. با انتخاب گزینه شخصی، باید نام شخص موردنظر خود را وارد کنید. همچنین در صورت انتخاب شرکتی گزینه‌های دیگری مشاهده می‌شود که باید آنها را تکمیل کنید.

نام شرکت: در این بخش باید نام شرکت یا برند فعالیتی خود را وارد کنید تا در موتورهای جستجو بهتر شناخته شوید.

ارائه یک تصویر از نماد شرکت: در این بخش نیز می‌توانید آدرس لوگوی سایت یا شرکت خود را وارد کنید تا در موتور جستجو هویت شما با این لوگو شناسایی شود.

پروفایل شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی سایت شما دارند؛ در این بخش باید آدرس صفحات شبکه‌های اجتماعی خود را وارد کنید تا موتورهای جستجو صفحات مربوط به شما را راحت‌تر پیدا کنند و در بخشی از نتایج جستجو نمایش دهند.

نوع نوشته قابل مشاهده: در این بخش باید وضعیت ایندکس بخش‌های مختلف سایت خود را مشخص کنید؛ با انتخاب گزینه آشکار به موتورهای جستجو اجازه بررسی مطالب خود را داده‌اید و با انتخاب پنهان چنین اجازه‌ای را از ربات‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو خواهی گرفت!

نویسندگان متعدد: اگر سایت شما دارای چندین نویسنده است، این گزینه را تیک بزنید! این امر به شما در زمینه محافظت از مطالب کمک زیادی می‌کند و همچنین راه‌کارهای برای آن ارائه می‌کند که می‌تواند مفید باشد.

کنسول جستجوی گوگل: با استفاده از سرویس گوگل وب‌مسترتولز باید سایت خود را ثبت کنید؛ سپس از طریق این بخش باید آدرس سایت خود را انتخاب کنید و تا افزونه و سرویس گوگل ادغام شوند.

تنظیمات عنوان: در این بخش باید عنوانی را برای سایت خود و همچنین نشانگر میان عنوان مطالب و عنوان سایت انتخاب کنید.

خبرنامه: در این بخش نیز می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید تا عضو خبرنامه سرویس Yoast شوید.

نتیجه‌گیری: استفاده از افزونه Yoast Seo که برترین افزونه سئوی وردپرس است، به شما کمک زیادی در زمینه ارتقا رتبه سایت می‌کند که در چند مقاله قصد بررسی کامل آن را داریم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *