اینستاگرام در حال حاضر تمام ابزارهای مورد نیاز برای گفتگو از جمله گفتگوی تصویری، ارسال میم و خیلی چیزهای دیگر را برای شما فراهم کرده است، غیر از امکان جستجو در میان گفتگوها. پس اگر چیزی از میان گفتگوهای طولانی خود با بهترین دوستتان بخواهید، نمی‌توانید راهی جز اسکرول‌ بی‌پایان در میان مکالمه‌های خود داشته باشید.

البته یک بخش جستجو در میان دایرکت‌ها در نظر گرفته شده است که تنها فیلتر آن اسم افراد است و در واقع خیلی به درد جستجو در میان گفتگوها نمی‌خورد. حتی برنامه‌های جانبی نیز برای انجام این کار درست نشده تا ما بتوانیم یک راه ساده بهتان معرفی کنیم.

به همین دلیل سراغ یک راه نسبتا سخت می‌رویم که البته به خوبی کار می‌کند!

برای انجام این کار ما به سراغ یک ابزار کلی در اینستاگرام می‌رویم که به شما امکان پشتیبان گیری از اکانتتان را می‌دهد. ابزار Download Data در واقع مجموعه‌ای از اطلاعات کلی از جمله عکس‌ها، ویدیوها، اطلاعات شخصی و البته دایرکت‌ها را دانلود و در یک فایل متنی برایتان ذخیره می‌کند. چون این فایل به صورت متنی ذخیره می‌شود، شما می‌توانید در آن به جستجوی عبارت مورد نظر خود بپردازید.

برای شروع اکانت خود را باز کنید و به برگه پروفایل بروید.حالا منوی همبرگری یا همان سه خط بالا که در عکس می‌بینید را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد  Settings، سپس Security و در آخر Download Data را لمس کنید.

ایمیل خود را وارد کرده و روی Request Download لمس کنید. به این ترتیب شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که در آن لینک اطلاعات شما قرار داده شده است.

اگر روی کامپیوتر و مرورگر خود اینستاگرام را باز کرده‌اید، روی آیکون پروفایل کلیک نمایید.

و مسیر Settings سپس Privacy & Settings را رفته و در نهایت روی Request Download بزنید.

مهم نیست از چه روشی می‌روید، در نهایت یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید روی کامپیوتر یا موبایل ذخیره کنید. درون این فایل زیپ یک فایل با نام messages.json وجود دارد که همان گفتگوهای شما در دایرکت اینستاگرام است.  شما باید این فایل را با یک برنامه‌ی متنی باز کنید. بهتر است از روی ویندوز این کار را انجام داده و فایل را با نوتپد باز نمایید.

در ابتدا ممکن است کمی گیج کننده به نظر بیاید، اما کار کردن با این فایل خیلی ساده‌ست. کافی است روی برنامه کلیدهای Ctrl+F در ویندوز یا Cmd+F در مک را زده و عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید تا در فایل نوشتاری، پیغام مربوطه به شما نشان داده شود. شما می‌توانید با جهت‌های بالا و پایین به سراغ پیغام بعدی با همان مشخصات بروید.

بعد از کمی کاوش در فایل متنی، متوجه کلیت کار شده و می‌توانید پیغامی که مد نظر دارید را پیدا کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *