اینستاگرام حالا یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا و جایی برای معرفی محصولات یا کسب و کار شماست. وقتی در این شبکه‌ی بزرگ از کاربران فعالیت می‌کنید، بهتر است از ابزارهای جانبی برای بهتر شدن روند فعالیت خود استفاده نمایید و ما به این منظور، 10 اپلیکیشن کارآمد در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

برنامه‌هایی برای خلاقیت و بهبود کیفیت عکس

  1. Afterlight

Afterlight
Afterlight

برای بهبود کیفیت عکس، تغییرات در آن و همچنین اعمال فیلترهای زیبا، Afterlight  همچون یک برنامه‌ی حرفه‌ای روی موبایل کار می‌کند. امکانات زیاد و همچنین فیلترهای متنوعی در برنامه گنجانده شده و شما هم می‌توانید فیلترهایی که می‌سازید را ذخیره کنید. همچنین ابزارهای حرفه‌ای برای تغییر رنگ، نور، کنتراست، شفافیت و … نیز در Afterlight گنجانده شده است. متاسفانه عملکرد برنامه به وضوح در گوشی آیفون بهتر است و حتی در سایت اصلی لینک دانلود برای اندروید وجود ندارد. به همین دلیل برای اندروید، برنامه‌های بعدی در لیست را پیشنهاد می‌کنیم.

  1. Snapseed

Snapseed
Snapseed

Snapseed برنامه‌ای رایگان برای اندروید و iOS است که عملکرد آن برای ویرایش عکس، شما را شگفت زده می‌کند. همه چیز در این اپلیکیشن عالی رایگان بوده و موفقیت‌های آن باعث شده که گوگل آن را خریداری کند. در Snapseed شما می‌توانید فیلترهای مختلف را روی عکس اعمال کنید، به تصحیح پرسپکتیو بپردازید، نوشته‌ها را در استایل‌های مختلف اضافه کنید و حتی کارهای حرفه‌ای از جمله افکت‌های دو گانه روی عکس بگذارید.

  1. VSCO

VSCO
VSCO

VSCO کمی متفاوت است و برای کسانی مناسب خواهد بود که به دنبال کارهای نوآورانه هستند. بزرگ‌ترین تفاوت VSCO نیز ساده بودن رابط کاربری آن است که باعث می‌شود برنامه سبک و عالی اجرا شود. همچنین نباید فراموش کرد که ابزار عکاسی آن نیز مانند ابزارهای ویرایش عکسش، عالی‌ست.

دیگر برنامه‌هایی که می‌توانید در این زمینه امتحان کنید:

  • Photoshop Express
  • Aviary
  • PicMonkey
  • Canva
  • Piktochart
  • Fotor

هر کدام از این ابزارها می‌توانند در زمینه‌ای خاص کمک‌ حال شما باشند.

برنامه‌هایی برای ویرایش ویدیو

  1. InShot

InShot
InShot

این برنامه در حال حاضر از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش ویدیو محسوب می‌شود. در InShot شما می‌توانید از سرعت ویدیو تا قاب آن را تغییر داده و برای فرمت‌های مختلف از جمله پست، استوری یا IGTV اینستاگرام آماده کنید. همچنین افکت‌های مختلف نیز در اپلیکیشن گنجانده شده که بعضی از آنها کاملا حرفه‌ای هستند. بهتر است ابتدا نسخه رایگان برنامه را امتحان کنید و سپس به سراغ گزینه‌های حرفه‌ای‌تر بروید.

  1. Video Editor – Editing Studio

Video Editor – Editing Studio
Video Editor – Editing Studio

این برنامه تنها برای iOS ارائه شده اما با کیفیتی که دارد و تنوع فیلترها و ابزارهای ویرایش ویدیویی که در اختیارتان قرار می‌دهد، باید در لیست ما قرار می‌گرفت. Video Editor – Editing Studio ظاهری فوق‌العاده داشته و اصلا نیاز نیست تا یک کاربر حرفه‌ای باشید تا بتوانید ازآن استفاده کنید. در این برنامه نیز یک نسخه رایگان با ابزارهای پایه وجود دارد و شما برای استفاده از تمام قابلیت‌های آن باید نسخه پولی را خریداری کنید.

  1. Hype Type

Hype Type
Hype Type

یکی از نکاتی که خیلی در ویدیوهای اینستاگرامی به کار می‌آید، اضافه کردن نوشته به ویدیوی است. Hype Type یک ابزار بسیار عالی در این زمینه بوده که به شما امکان اضافه کردن نوشته به شکل‌های مختلف را می‌دهد.

دیگر برنامه‌هایی که می‌توانید در این زمینه امتحان کنید:

  • Quik by GoPro
  • GIPHY Cam
  • Boomerang
  • Hyperlapse
  • Clips

این پنج برنامه هر کدام به نحوی به شما کمک می‌کنند تا ویدیوهایی جالب روی اینستاگرام منتشر کنید. از ساخت گیف و ویدیویهای تکرار شونده تا ساخت هایپر لپس و کلیپ‌های کوتاه با افکت‌های بامزه.

برنامه‌هایی برای پست کردن خودکار روی اینستاگرام

  1. Later

Later
Later

Later به صورت اختصاصی ابزاری برای منتشر کردن پست‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده و خودکار روی اینستاگرام دارد. در این پلتفرم، نه تنها می‌توانید پست‌ها را به صورت برنامه‌ریزی شده منتشر کنید، بلکه امکان مرور هشتگ‌ها، پیدا کردن موضوعات مناسب و همچنین آمار و ارقام مربوط به کاربران را نیز مشاهد کنید. در مجموع Later کاربردهای زیادی برایتان خواهد داشت که محدود به پست گذاری نیستند.

  1. Buffer

Buffer
Buffer

Buffer یکی از بهترین‌ها و معروف‌ترین‌ها در زمینه‌ی پست گذاری خودکار بر روی شبکه‌های اجتماعی و همچنین آمار و ارقام مربوط به محتوای این گونه سایت‌هایست که بخشی مخصوص برای اینستاگرام نیز دارد. کاربردهای این برنامه بسیار شبیه به مورد قبلی است که البته در فضا و رابط کاربری کاملا متفاوتی ارائه می‌شود.

دیگر برنامه‌ها در این زمینه:

  • Sprout Social
  • Hootsuite
  • Plann

البته این برنامه‌ها همگی حرفه‌ای و از بهترین‌ها هستند، در صورت نیاز می‌توانید از برنامه‌های رایگان نیز استفاده کنید.

برنامه‌هایی برای تهیه آمار محتوای اینستاگرام

روزانه بیش از 4.2 میلیارد لایک در اینستاگرام انجام می‌شود و حتما باید ابزارهایی برای پالایش آمارها داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای بهتر کردن خود در این شبکه‌ی اجتماعی داشته باشید.

  1. Iconosquare

Iconosquare
Iconosquare

Iconosquare یکی از بهترین ابزارهایی است که در این زمینه می‌توانید برای فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنید. این ابزار تحت وب را می‌توانید روی موبایل داشته باشید و از امکانات عالی آن از جمله ترک کردن کامنت‌ها، ویوها و لایک‌ها و همچنین پالایش آمار آن‌ها استفاده نمایید.

  1. Hootsuite Analytics

Hootsuite Analytics
Hootsuite Analytics

گزینه‌ی گران‌تر و البته پر و پیمان‌تر برای شما Hootsuite Analytics خواهد بود که شبکه‌های اجتماعی دیگر را نیز پوشش می‌دهد و آمار را به صورت آنی به روز می‌کند. این برنامه اگر چه بسیار گران‌تر از گزینه‌ی قبلی است، اما برای کسب و کارهای بزرگ یک موهبت عالی به حساب می‌آید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *