در حال حاضر احتمالا واژه‌ی Finsta را در اینترنت خیلی شنیده باشید. در واقع بالاخره کلمه‌ای برای اکانت‌های جعلی به وجود آمد و آن هم Finsta لقب گرفت و از این به بعد می‌توان آن را به همین نام صدا کرد.

Finsta یا اکانت‌ جعلی اینستاگرام چیست؟

بیشتر مردم تنها یک اکانت اینستاگرام دارند اما بعضی مواقع، هستند کسانی که یکی دو تا اکانت دیگر هم داشته و با آن‌ها نیز فعالیت می‌کنند. این اکانت‌ها عموما با مشخصات جعلی درست می‌شوند و به آن‌ها Finsta می‌گویند. اکانت‌هایی که عموما به صورت مخفیانه فعالیت دارند، عکسی در آن‌ها آپلود نمی‌شود و دور و بری‌ها و دوستان از آن بی‌خبر هستند و در نهایت اطلاعاتی از صاحب اکانت وجود ندارد.

بعضی‌ها این اکانت‌ها را می‌سازند تا بتوانند به صورت مخفیانه بعضی اکانت‌ها را دنبال کنند، اما خیلی‌ها به صورت کلی علاقه‌ای به انتشار عکس‌هایشان در اکانت‌های عمومی ندارند و اکانتی با چند نفر قابل اعتماد می‌سازند و عکس‌ها را در یک چرخه‌ی خاص منتشر می‌کنند.

Finstaها به طور کلی چیز بدی نیستند

داشتن یک اکانت اضافه خیلی چیزی را عوض نمی‌کند، اتفاقا در بعضی از موارد برای موارد امنیتی داشتن چنین اکانتی کمک حال کاربران نیز خواهد بود. اما این امکان نیز وجود دارد که کاربرانی از داشتن Finsta سوء استفاده کنند و بخواهند به کارهای شما سرک بکشند یا بدون این که شناخته شوند، نظرات آزاردهنده زیر پست‌های شما بگذارند.

چطور می‌توان یک Finsta درست کرد

در حال حاضر ساختن یک Finsta بسیار ساده‌تر از گذشته است. شبیه به توییتر، شما می‌توانید چندین اکانت اینستاگرام داشته باشید و همه را در یک برنامه در کنار هم استفاده کنید. در واقع تنها یک لمس طولانی برای سوییچ کردن بین دو اکانت کافی است. اما چطور می‌توانید یک اکانت جدید بسازید؟ به راحتی:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید
  • به پروفایل خود بروید
  • بر روی سه نقطه در کنار اسم پروفایل خود لمس کرده تا منو پروفایل برایتان باز شود
  • حالا روی آیکون Settings لمس کنید
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا به Add Account برسید
  • حالا گزینه‌ی Create a new account را انتخاب کنید
  • تماشای لایو اینستاگرام روی مرورگر

دراین مرحله می‌توانید یک اکانت جدید با همان شماره تلفن خود بسازید. برای تعویض بین دو اکانت اینستاگرام نیز، کافی است که روی آیکون پروفایل خود یک لمس طولانی کنید و در نهایت دیگر اکانتی که ساختید را باز کنید. فراموش نکنید که اگر مشکلات شدیدی برای اکانت شما پدید بیاید، عموما روی اکانت اصلی‌تان تاثیر گذار نخواهد بود. اما در مواردی که بن شدن به دلایل مهم انجام می‌پذیرد، ممکن است اکانت اصلی شما نیز از دست برود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *