همه‌ی ما از ایموجی‌ها برای ابراز احاساسات در گفته‌های دیجیتالمان استفاده می‌کنیم. شکلک‌هایی که در بسیاری موارد جای کلمات را گرفته‌اند و می‌توانند منظور ما را بهتر به طرف مقابلمان برسانند.

تا همین چندی پیش، پیدا کردن یک  ایموجیخاص در بین ده‌ها ایموجی موجود روی آیفون، کار سختی بود. خوشبختانه در نسخه جدید iOS که نسخه‌ 14 نام دارد، شما می‌توانید در میان ایموجیها به صورت مستقیم جستجو کنید و از کیبورد ایموجی آیفون در هر برنامه‌ای که خواستید استفاده کنید. این مهم در بسیاری از موارد کار کسانی که از ایموجیها استفاده‌ی زیادی انجام می‌دهند و ایموجیهای متنوع ارسال می‌کنند را بهتر کرده است.

ابتدا جایی که می‌خواهید ایموجی را در آن تایپ نمایید را باز کنید. با توجه به تغییرات نسخه 14 سیستم عامل iOS، شما هر جا که خواستید می‌توانید از این ترفند استفاده کنید، پس با خیال راحت هر جایی که مد نظر دارید را باز کرده و به بخش تایپ متن بروید و وقتی صفحه کیبورد برایتان بالا آمد، روی آیکون ایموجی لمس نمایید.

اگر آیکون ایموجی را در این بخش نمی‌بینید، به این دلیل است که کیبورد ایموجی را در تنظیمات غیر فعال کرده‌اید. برای فعال کردن آن، به مسیر Settings > General > Keyboard > Keyboards رفته و روی Add New Keyboard لمس کنید و در نهایت گزینه‌ی Emoji را انتخاب نمایید.

وقتی این کار را کردید، آیکون ایموجی را روی کیبورد می‌بینید و با لمس آن به کیبورد مخصوص ایموجیها در گوشی آیفون می‌روید. در این‌جا شما گزینه‌ی جدید Search Emoji مواجه خواهید شد که باید واژه‌ی مورد نظر خود را در آن تایپ کنید.

فراموش نکنید که اگر از iOS 14 استفاده نمی‌کنید، این گزینه برای شما فعال نیست. پس برای مثال در بخشی که جهت جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلمه‌ی Fire یا آتش را تایپ می‌کنیم. همانطور که می‌بینید، گزینه‌های مختلفی ازجمله ماشین آتش نشانی نیز در نتایج برای ما نشان داده شده است. در واقع هر چیزی که به واژه‌ای که آن را جستجو کرده‌ایم ربط داشته باشد، در نتایجه به نمایش در می‌آید.

اگر شما واژه‌ای را جستجو کردید که نتایج خیلی زیادی دارد (مثل Animal در مثال زیر)، می‌توانید با کشیدن بخش نتایج به سمت‌های مختلف، نتایج بیشتری را مشاهده کنید.

وقتی ایموجی مورد نظر خود را پیدا کردید، کافی است روی آن لمس کنید تا ایموجی در جای مورد نظر ثبت شود.

این ویژگی احتمالا به زودی برای آیپد نیز عرضه می‌شود، اما در حال حاضر تنها برای آیفون در دسترس است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *