اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

فالوور بیشتر، اعتباری بالاتر

دقت داشته باشید که تعداد فالوورها ارتباطی مستقیم با میزان اعتبار شما در فضای اینستاگرام دارد. شما می‌توانید با روش‌های مختلف به تعداد دنبال کنندگان خود بیفزایید. استفاده از تبلیغات، ربات‌های جذب فالوور و تبادل‌نظر می‌تواند در این امر مؤثر باشد. اما بهترین، منطقی‌ترین و حقیقی‌ترین روش جذب فالوور، تولید محتوای مناسب است.

اگر مطالب ارسالی شما به اندازه کافی مفید و جدید باشد پیج شما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، به بالاترین میزان فالوور خواهد رسید. در این صورت افرادی که شما را دنبال می‌کنند، مخاطبین حقیقی شما شمرده شده و به شما وفادار خواهند ماند. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش میزان فالوور خود از تولید محتوا بهره برید. در نظر داشته باشید که افزایش فالوور، نشان‌دهنده اعتبار کار شماست. چنانچه افراد بیشتری شما را دنبال کنند، شانس فروش محصولات و خدمات ارائه شده به نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان این موضوع را فراموش نکنید.

نکات کلیدی برای تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام که امروزه به عنوان یکی از شبکه های محبوب و محتوا محور شناخته شده فضای مناسبی برای در بر گرفتن محتوای شماست اما چگونه عمل کنید تا در اینستاگرام زمین نخوردید و رقبا را پشت سر بگذارید؟

  • قبل از هرگونه اقدامی فهرستی از ایده هایتان تهیه کنید؛فراموش نکنید که تعداد صفحه های شخصی و یا کاری که برای هدف خاصی راه اندازی شده و بعد از مدتی با کمبود ایده برای اجرایی شدن آن هدف مواجه شدند، بی شمارند.
  • انتخاب کنید که در چه حوزه ای می خواهید تولید محتوا کنید؛ اگر یک صفحه ی شخصی دارید و قصد دارید روزمرگی هایتان را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید، به یاد داشته باشید که اینگونه صفحات در اینستاگرام کم نیستند بنابراین شما باید محتوایی جذاب و قابل توجه به مخاطب ارائه دهید تا نظر آن ها را به خود جلب کند اما اگر یک صفحه کاری متناسب با بیزینس خود راه اندازی کرده اید و می خواهید از این طریق به سوددهی برسد، باید بدانید مردم از حوزه ی کسب و کار شما و خدماتتان چه انتظاری دارند تا بتوانید اطلاعاتی جامع و مفید در اختیارشان بگذارید.
  • با داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام هرگز شکست نمی خورید؛ اگر همواره اقدام به تولید محتوایی بی کیفیت و ناکارآمد می کنید، به شما تبریک می گوییم! شما اکنون یک صفحه ی اینستاگرامی دارید که قرار نیست سود چندانی به شما و کسب و کارتان برساند!
  • شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارها چه اهمیتی دارد؟ – بخش اول

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

مسلما یکی از گزینه هایی که تعیین استراتژی برای یک بازاریابی محتوایی را تحت الشعاع قرار میدهد، بحث بودجه و هزینه‌ها است. اگر به دنبال تولید محتوا در اینستاگرام باشید حتما به هزینه تولید محتوا در اینستاگرام هم فکر کرده اید . برای اینکه بتوانید در اینستاگرام موفق عمل کنید ابتدا باید بدانید میخواهید در اینستاگرام دقیقا چه کاری انجام دهید، در این صورت می توانید هزینه ها را تا حدودی محاسبه کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است برندی با آپلود کردن تنها ۵ عدد پست در هفته بتواند مخاطب خود را جذاب کند، اما شما برای جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبان سابقتان به حجمی بیشتر از این نیاز داشته باشید. تولید محتوای تخصصی برای اینستاگرام در یک شهر خاص مثل تهران چه تاثیری بر بیزینس های این شهر گذاشته است؟

اکثر افراد با واژه ی محتوا آشنا هستند و تاثیر زیاد تولید محتوای خوب بر رونق کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. اگر کسب و کاری اینترنتی دارید ولی از درآمدی که دارید راضی نیستید و یا نمیدانید چطور می توانید به فروش و سود بیشتر برسید کافیست روش های بازاریابی قدیمی را به فراموشی بسپارید.

همانطور که میدانید بازاریابی اینترنتی یکی از مهمترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ است  و شما برای موفقیت در این زمینه به یک تیم تولید محتوای تخصصی نیاز دارید. بازاریابی و تولید محتوا در تهران و سایر شهرها امروزه جایگاه خود را میان برند ها حسابی بالا کشیده و تقریبا تمامی افراد متوجه شده اند با یک تولید محتوای تخصصی توسط یک تیم قوی می توانند شاهد افزایش رتبه سایت و جایگاه خود در میان رقیبان‌شان باشند.

اگرشما هم یکی از افراد علاقه‌مند به فضای مجازی هستید و جزء افرادی هستید که تلاش می‌کنند دراین فضا فعال باشند ، حتما می‌دانید که اینستاگرام یکی از برنامه‌های پرطرف‌دار مردمی است. روزانه افراد زیادی در این عرصه اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند و حتی تعدادی از افراد در اینستاگرام به کسب‌و‌کار می‌پردازند. با تولید محتوا‌های متفاوت و جمع‌آوری فالوور می‌توانید از افراد فعال اینستاگرام باشید. اگر می‌خواهید طریقه‌ی تولید محتوا در اینستاگرام را برای صفحه ی اینستاگرامی خود یاد بگیرید با ما همراه باشید.

اگربخواهیم تعریف دقیقی برای تولید محتوا در اینستاگرام بگوییم؛ باید بگوییم که انتشار هدفمندانه ی هرگونه محتوایی از قبیل عکس، فیلم، موسیقی و … که به منظور ارائه به مخاطبان و جذب کردن آن‌ها طراحی می‌شوند را تولید محتوای اینستاگرامی می‌گوییم. نکته ی مهم حائز اهمیت این است که باید قبل از نشر و تولید بدانید که چه محتوایی با چه مضمونی را قرار است برای مخاطبان خود ارائه دهید.

اصول تولید محتوای اینستاگرامی

تولید محتوا در اینستاگرام و محتواسازی باید با هدف سرگرمی و لذت بردن مخاطب باشد. پس اول ایده ی مناسب خود برای ساخت صفحه را پیدا کنید وسپس با رعایت اصول زیر صفحه ی خود را ارتقا دهید.

  • کیفیت در محتواسازی حرف اول را می‌زند. پس متن، عکس، فیلم و هرچیزی که قرار است نشر دهید باید از کیفیت عالی برخوردار باشد.
  • محتوای شما باید جنبه بصری داشته‌باشد.
  • باتوجه به شخصیت کلی مخاطبانتان محتوا را تولید کنید.
  • از عکس نوشته ها و جملات انگیزشی حتما استفاده کنید.
  • از پشت صحنه کار‌های خود توسط استوری به مخاطبان اطلاعات دهید.
  • از نظر مشتریانتان برای باقی مخاطبان سند قرار دهید.
  • تولید محتوای درست و پربازده

برای این که صفحه ی پربازدید و جذابی داشته‌باشید باید نکاتی را در باب نحوه عکس گذاشتن، انتخاب عکس خوب با چه کیفیت و چه اندازه‌، چگونگی تبلیغ و… بدانید و آن‌ها را رعایت کنید که تعدادی از این نکات را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • استفاده از نرم افزار تولید‌ محتوای اینستاگرام

نرم‌افزار‌هایی مانند  Canva و   Venngage  در دسترس هستند که به مدیریت محتوای اینستاگرامی و تولید محتوا در اینستاگرام کمک می‌کنند. این برنامه‌ها مخصوص افرادی که فتوشاپ بلد نیستند کار می‌کند. عکس‌ها را تغییر می‌دهد. افکت و متن‌هایی با فونت‌های جذاب روی عکس‌ها می‌گذارد و کمک می‌کند محتوا را براساس حرفه‌ی خودتان تنظیم کنید.

  • استفاده از قالب‌ها و فرم‌های محتوا

علاوه‌بر عکس و متن‌های جذاب از قابلیت‌های دیگر اینستاگرام استفاده کنید. فیلم، گیف، IG TV، بوم‌رنگ و… از دیگر قابلیت‌ها هستند که صفحه شما را جذاب می‌کنند.

این راه یکی از راه‌های سرگرم کننده و پربازده برای جذب کابر و جذاب‌تر کردن پیج است. شما می‌توانید یک مسابقه و سرگرمی برای فالوورهای خود راه اندازی کنید و آن‌ها برای بالابردن رای‌های خود در مسابقه راه اندازی شده پیج شما را به دوست و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

  • همکاری با اینفلوئنسر‌ها

فرقی نمی‌کند که شما برند کوچک یا بزرگی هستید. هرچه باشد همکاری با برند‌های پربازدید و معروف باید یکی از کار‌های اصلی شما باشد. با همکاری با اینفلوئنسر‌ها موج جدید و پر جمعیتی از مخاطبان اینفلوئنسر مورد نظر از صفحه‌ی شما بازدید خواهند کرد.

  • انتخاب عکس‌های مناسب

در عکس مورد نظر روی هدفتان تمرکز کنید. از قانون یک سوم عکاسی در عکس انتخابی خود استفاده کنید. از زمینه‌های سفید و کادربندی شده عکستان استفاده درست کنید.

  • استفاده از هشتگ

در پایان محتوای خود از هشتک‌های هوشمندانه استفاده کنید. قبل از نشر از صحت و خوب بودن هشتگ هایتان مطمئن شوید و سپس محتوا را نشر دهید. از استفاده ی زیاد از هشتگ خودداری کنید و تعداد هشتگ هایتان بین ۵ تا ۱۰ عدد باشد. با رعایت این نکات و علاقه بسیاری که مسلما هر فرد علاقه‌مند به این حرفه از خودش بروز می‌دهد می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان خود را بالا ببرید و از تولید محتوا در اینستاگرام بهترین بازده‌ها را دریافت کنید.

اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا می‌شود. این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روش‌های متفاوتی اجرا خواهد شد. همانطور که می‌دانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کرده‌اند. اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود . اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکس‌های شما نیست. اینستاگرام با وجود استوری‌ها ، هشتگ‌ها و تبلیغات و ویدیوهای زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب شود .هشتگ‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی بازاریابی اینستاگرام شما خواهند داشت و بدون آن‌ها خیلی سخت‌تر می‌توانید رشد کنید. اگر استفاده از هشتگ‌ها را به درستی یاد داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید رشد کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *