با توجه به این که بازار رمزارزها به شدت خراب شده، قیمت کارت‌های گرافیک که از جمله قطعات اصلی برای استخراج این گونه ارزها هستند نیز کاهش داشته و بهترین زمان برای خرید کارتی جدید است. با این حال، هنوز کارت‌های گرافیک قوی، قیمت بالایی دارند. به همین دلیل، ما لیستی از پردازنده‌های گرافیک خوب با قیمت مناسب را برایتان در نظر گرفته‌ایم که انتخابی عالی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری با کیفیت بالا هستند، بدون این که خیلی به جیب شما فشار وارد کنند!

AMD Radeon RX 5700 XT | در مجموع بهترین

این کارت یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام بازی‌های کامپیوتری است که به خوبی از پس بازی‌های سنگین با رزولوشن 1440p بر می‌آید. Radeon RX 5700 با استفاده از قابلیت‌هایی همچون کش چند سطحی، رم بالا  و سرعت بسیار خوب، حتی برای انجام بازی‌های واقعیت مجازی یا حتی استفاده برای طراحی سه بعدی نیز پیشنهاد می‌شود. تنها ایرادی که به این کارت وارد است، نداشتن ری تریسنگ (ray tracing) است.

AMD Radeon RX 5700 XT

NVidia Geforce RTX 3060 |  بهترین از نظر ارزش مالی

RTX 3060 کارت گرافیک فوق‌العاده عالی و قدرتمندی است که با 12 گیگ رم DDR6 و معماری نوین کارت‌های گرافیک انویدیا، عملکرد بسیار خوبی از خودش به جا می‌گذارد. حتی اگر توان مالی خرید 3060 را ندارید، می‌توانید به سراغ 3050 بروید که حتی همان کارت نیز به خوبی از پس بازی‌های به روز بر می‌آید. اندازه نسبتا کوچک برای قرار گیری در کیس‌های نه چندان بزرگ، عملکرد عالی بر روی بازی‌ها با رزولوشن 1080p و خیلی ویژگی‌های دیگر است که این کارت را به یکی از بهترین‌ها بدل کرده اما مشکلاتی نیز دارد که ازجمله آن می‌توان به باس 192 بیتی اشاره کرد.

NVidia Geforce RTX 3060

MSI AMD Radeon RX 5500 XT  |  ارزان و عالی

این کارت گرافیک 8 گیگا بایتی، جزو کارت‌های نسبتا ارزان در لیست ماست و می‌توانید با قیمتی مناسب آن را در بازار پیدا کنید. با این حال انتظارتان از آن می‌تواند تا حد زیادی بالا باشد، چون از معماری NACI استفاده کرده و از سیستم آنتی لگ رادئون، شارپ کردن تصویر رادئون، بوست خودکار و فری سینک پشتیبانی می‌کند. با این حال در بازی‌های خیلی سنگین، باید کمی تنظیمات را کاهش بدهید تا فریم ریت مناسب دریافت کنید.

MSI AMD Radeon RX 5500 XT

PowerColor AMD Radeon RX 6500 XT | پرفروش‌ترین

این کارت گرافیک کوچک و ارزان که کم‌تر از 200 دلار قیمت دارد، دارای 4 گیگ حافظه GDDR6 است و یکی از پرفروش‌ترین کارت‌های گرافیک مخصوص بازی به حساب می‌آید که به خوبی در هر کیسی جا شده، گرمای کمی تولید می‌کند و اکثر بازی‌های روز را به کیفیت 1080p به خوبی اجرا خواهد کرد. البته مسلما با چنین کارتی، باید کیفیت برخی از بازی‌ها را پایین بیاورید. داشتن ری تریسینگ، قیمت بسیار پایین و صدای کم فن و گرمای پایین، امتیازات این کارت به حساب می‌آیند.

PowerColor AMD Radeon RX 6500 XT

XFX RX 570 |  بهترین برای بازی‌های واقعیت مجازی

اگر مهم‌ترین دلیل شما برای خرید کارت گرافیک، انجام بازی‌های واقعیت مجازی است و قصد خرج کردن برای پردازنده‌های گرافیکی بسیار گران را ندارید، به سراغ این محصول ارزان قیمت بروید. XFX RX 570 اگر چه از نسل قبل کارت‌های گرافیک رادئون به حساب می‌آید اما عملکرد آن بر روی بازی‌های واقعیت مجازی بسیار عالی‌ست و این به خاطر استفاده از تکنولوژی GCN، معمار پولاریس و برخی مشخصه‌های فنی دیگر است.

XFX RX 570

XFX Radeon RX 550  |  کارت ارزان برای بازی‌های رقابتی

یکی از مشکلات آن‌هایی که می‌خواهند وارد بازی‌های رقابتی کامپیوتری شوند، قیمت بالای کارت گرافیک‌هاست اما برای بازی‌هایی مثل APEX یا Overwatch، نیازی به خرید چنین کارت گرافیک‌هایی نخواهید داشت و می‌‌توانید با همین کارت گرافیک Radeon RX 550 نیز کار خود را پیش ببرید. این کارت از 2 پیپ رم FDDR5 بهره می‌برد که بوست کلاک 1100 مگاهرتز دارد. این کارت نیازی به کابل برق اضافی یا چیزهایی از این دست نداشته و اگر تنظیمات بازی خود را پایین بیاورید، با این مبلغ کم، امکان گرفتن فریم ریت بالا را خواهید داشت.

XFX Radeon RX 550

GIGABYTE Radeon RX 580 |  بهترین با قابلیت فری سینک

یکی دیگر از کارت‌های ارزان که امکان پشتیبانی از 4 مانیتور به صورت همزمان را ممکن کرده و قابلیت فری سینک را نیز به کاربران خود می‌دهد. این کارت از سیستم خنک کننده WINDFORCE با دو فن 90 میلیمتری بهره می‌برد که حتی آن‌هایی که به رندر مدل‌های سه بعدی می‌پردازند نیز، با آن به مشکل بر نخواهند خورد. این سیستم خنک کننده هوشمند، وقتی به انجام کارهای معمولی و بازی‌های سبک می‌پردازید، با سرعت کم‌تر و سر و صدای کم‌تری به کار می‌پردازد. Gigabyte Radeon RX 580 نیز از معماری پولاریس بهره برده و می‌توان از آن، برای انجام بازی‌های واقعیت مجازی نیز استفاده کرد. 8 گیگ رم، عملکرد عالی در زمان اجرای بازی و قیمت پایین از ویژگی‌های این کارت هستند و مصرف برق بالا را می‌توان عیب بزرگ آن دانست.

GIGABYTE Radeon RX 580

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *