وقتی در حال گفتگو با شخصی خاص هستید، ممکن است بخواهید یک پیغام مهم و البته خصوصی برای او اسال کنید که ترجیح می‌دهید، این پیغام برای مدت زیادی در مسنجر باقی نماند. این پیغام می‌تواند حاوی اطلاعات یا هر گونه عکس و ویدیو باشد. مسنجر فیسبوک -مثل بعضی دیگر از پیام‌رسان‌های معروف بازار- قابلیت ارسال پیغام‌های پاک شونده را در سیستم خود گنجانده که در این مواقع بتوانید از آن استفاده کنید.
البته این گزینه در گفتگوهای عادی مسنجر فیسبوک لحاظ نشده و ابتدا باید گفتگوی پنهان را فعال کنید.

فعال سازی گفتگوی پنهان

برای این که بتوانید، پیغام‌های پاک شونده به کسی ارسال کنید، ابتدا باید گفتگوی پنهان (secret conversation) را فعال نمایید. در واقع فیسبوک پیغام‌های پاک شونده را به شکلی طراحی نکرده که شما خیلی راحت بتوانید به هر کس که خواستید، آن‌ها را ارسال کنید. گفتگوی پنهان در واقع راه حل فیسبوک برای کد گذاری گفتگو‌ها از مبدا به مقصد است و با استفاده از آن، بیش از 2 میلیارد کاربر فیسبوک می‌توانند، کاملا امن و بدون نگرانی از درز اطلاعاتشان، با هم به گفتگو بپردازند.

دو راه برای فعال سازی این گزینه وجود دارد. اگر بخواهید از صفحه پروفایل کسی این کار را انجام دهید، ابتدا باید نرم‌افزار مسنجر فیسبوک را روی اندروید یا آیفون باز کرده، به گفتگوی مد نظر خود بروید و روی اسم شخص لمس کنید.

به پایین اسکرول کنید و از بخش More Actions ، گزینه‌ی Go to the secret conversation را انتخاب کنید.

اگر اولین بار است که قصد استفاده از گفتگوی پنهان را دارید، ممکن است بعد از این کار، در لیست گفتگوهای پنهان شما، چیزی نمایش داده نشود. به همین دلیل برای اولین نفر بهتر است از مسیر منو پیغام جدید (Compose Menu) اقدام نمایید.

برای این کار مسنجر فیسبوک را باز کرده و روی آیکون پیغام جدید بزنید و سپس از بالای صفحه، روی آیکون رمز گذاری لمس کرده و آن را روشن کنید.

حالا کاربری که می‌خواهید به او پیغام پاک شونده بدهید را انتخاب نمایید.

ارسال پیغام پاک شونده

بعد از این که گفتگوهای پنهان را فعال کردید، به مسیر گفتگو پنهان کاربر مد نظر در لیست چت‌ها رفته و آن را باز کنید. در این جا می‌بینید که یک آیکون تایمر به چت شما اضافه شده است. روی آن بزنید.

پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید زمان نمایش پیغام را در آن‌جا مشخص کنید. از 5 ثانیه تا 24 ساعت، گزینه‌ی مد نظر خود را انتخاب نمایید.

بعد از این کار، پیغام‌هایی که می‌فرستید، بعد از مدت مشخص شده پاک می‌شود. البته این را در نظر بگیرید تا زمانی که شما این گزینه را غیر فعال نکنید، تمامی پیغام‌های بعدی شما به این صورت ارسال شده و همگی به صورت پاک شونده خواهند بود. جلوی پیغام‌ها نیز تایمر مشخص شده شما به نمایش گذاشته می‌شود که معلوم می‌شود تا چه زمانی پیغام در چت باقی خواهد ماند.

بعد از این که گفتگوی حساس شما به پایان رسید، دوباره باید روی تایمر زده و یا مدت زمان مورد نیاز برای پیغام‌ها را تغییر دهید یا این که به طور کامل آن را غیر فعال کنید. همانطور که گفتیم، این تنظیمات تا زمانی که تغییرشان ندهید، به همان صورت باقی خواهند ماند.

البته با این وجود، شما هر زمان که خواستید، می‌توانید کل گفتگوی پنهان خود را پاک کنید و تایمری که مشخص کرده‌اید به منزله محدودیت در این قابلیت نیست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *