اگر پسورد خود را فراموش کرده‌اید یا این که فکر می‌کنید اکانت فیسبوک شما هک شده است، اگر اطلاعات خود را در ابتدا به درستی وارد کرده باشید، می‌توانید اکانت را بازیابی کنید.

فیسبوک برای این کار چند راهکار پیش پای شما گذاشته است که با آن‌ها می‌توانید، راستی‌آزمایی را به انجام رسانده و اکانت خود را با پسوردی جدید پس بگیرید. ما در این نوشته چند راه حل برای این مشکل را به شما آموزش می دهیم تا در صورتی که یکی از آنها عمل نکرد، به سراغ روش بعدی بروید.

آیا هنوز در دستگاه دیگری لاگین هستید؟

قبل از این که به بازیابی اکانت فیسبوک خود بپردازید، بهتر است چک کنید که آیا فیسبوک شما در اکانت دیگری لاگین هست یا نه. می‌تواند یک مرورگر دیگر باشد یا روی موبایل خود، هر جایی که لاگین باشید، روند کار به شدت برایتان ساده‌تر خواهد بود. اگر جای دیگری لاگین بودید، از طریق همان دستگاه به تنظیمات بروید و از بخش Security and Login به Change password بروید.

اما حالا که احتمالا پسورد خود را به یاد نمی‌آورید، به سراغ Forgot your password بروید و مسیر ریست پسورد را طی کنید تا از طریق ایمیل یا شماره تلفن، پسورد جدید را به دست بیاورید.

سیستم بازآوری پیش‌فرض فیسبوک

اگر جای دیگری لاگین نبودید، باید از راه‌های زیر برای بازگرداندن اکانت خود اقدام کنید.

روش اول: بازیابی اکانت از طریق صفحه پروفایل

اگر به اکانت فیسبوک دوستانتان دسترسی دارید، از طریق فیسبوک آن‌ها پروفایل خود را باز کنید. (اکانت او باید لاگین باشد) بعد از این که وارد پیج خودتان شدید، روی سه نقطه‌ی بالای صفحه کلیک کنید و سپس  Find Support or Report Profile را انتخاب نمایید.

در منوی بعدی که به شما نمایش داده می‌‌شود، روی I Can’t Access My Account کلیک کنید و بعد Next را بزنید.

در مرحله آخر روی Recover this account بزنید تا روند بازیابی اکانت فیسبوک را آغاز کنید.

از این متد شما به همان پنجره‌ی ریست پسورد وارد می‌شوید و باید از طریق ایمیل یا شماره تلفن، راستی‌آزمایی شده و سپس پسورد جدید را وارد نمایید.

روش دوم: پیدا کردن و بازیابی از طریق صفحه بازیابی فیسبوک

اگر به اکانت دوستان خود دسترسی ندارید، یک مرورگر جدید باز کنید و به لینک صفحه بازیابی فیسبوک بروید. در اینجا باید شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنید. در نظر بگیرید که حتما باید کد کشور را به صورت 00 یا + وارد کنید که برای ایران 0098 است.

بعد از این که نمایه‌ای از پروفایل به شما نمایش داده شد،از شما می خواهد که با ایمیل یا تلفن، راستی آزمایی را انجام دهید. به دقت گزینه‌ای که در دسترس دارید را انتخب نمایید و سپس Continue را بزنید تا یک کد امنیتی برای شما ارسال شود.

کد را در بخش مورد نظر پیست کرده و دوباره Continue را بزنید.

حالا می‌توانید پسورد جدید را وارد کنید.

روش سوم: اگر اطلاعات تماس شما تغییر کرده است

بعضی اوقات از طریق روش دوم شما نمی‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید و این به خاطر تغییر اطلاعات تماس شما خواهد بود. در این حالت هم فیسبوک به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ایمیل یا شماره تلفنی جدید به اکانت خود متصل کنید.

برای بازیابی مراحل را پیش بروید، ایمیل جدید را وارد کنید و در نهایت Continue را بزنید.

اگر Trusted Contacts را فعال کرده باشید، می‌توانید از دوستان خود بخواهید که شماره‌ی جدید شما را تایید کنند تا بازیابی اکانت به درستی انجام شود. در این حالت سه نفر باید کد مورد نظری که برایشان ارسال می‌شود را برایتان بفرستند.

روش چهارم: آیا اکانت شما هک شده یا به خاطر اسپم مسدود شده است؟

در این روش نیز نباید خیلی نگران باشید و به این لینک بروید.

وقتی وارد این لینک می‌شوید نیز مسیری مثل روش قبلی را باید طی کنید تا بتوانید اکانت فیسبوک خود را بازیابی کنید. اما در ابتدا باید رمز حال حاضر یا قبلی خود را بزنید تا بتوانید مراحل را آغاز کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *