اگر دوست دارید در مورد استراتژی کسب‌و‌کار‌ها در فضای مجازی بیشتر بدانید یا قصد دارید استراتژی فعلی‌تان را بهبود ببخشید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

در این مطلب قصد داریم چرایی مثبت بودن اثرگذاری یک استراتژی آنلاین کسب‌و‌کار را مورد بررسی قرار دهیم، ویژگی‌های یک استراتژی خوب را مرور کنیم، و به اقدامات رایجی بپردازیم که برای دست‌یابی به اهداف کسب‌و‌کاری خود می‌توانید از آنها بهره بگیرید.

استراتژی آنلاین کسب‌و‌کار کمک می‌کند تمام ایده‌ها را از مغزتان بیرون بکشید و در قالبی قابل استفاده قرار دهید. این کار به تعریف کردن اهداف مورد نظر و بالا بردن شفافیت و تمرکز شما کمک می‌کند.

تصور کنید برای بالا بردن انعطاف‌پذیری بدنی خود قصد دارید هدفگذاری ورزشی تازه‌ای انجام دهید. با این حساب، ۱۶ کیلومتر دویدن با اینکه از لحاظ قلبی و عروقی می‌تواند برایتان فوق‌العاده مفید باشد، برای دستیابی به یک پوزیشن دشوار یوگا که قصد داشتید به آن دست پیدا کنید هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

برای این کار، برنامه‌ی ورزشی خود را حول عوامل مهمی تنظیم می‌کنید که قادرند به شما کمک کنند به هدفتان که همان انعطاف‌پذیری بیشتر بوده دست پیدا کنید. دویدن هم می‌تواند بخشی از برنامه‌ی شما باشد، اما تمرینات کششی به احتمال زیاد در رسیدن به این هدف کمک بیشتری به شما خواهند کرد.

به همین شکل، شناسایی اقدامات مناسب برای رسیدن به اهداف، در خصوص نحوه‌ی برطرف کردن نیاز‌های کسب‌و‌کاری‌تان شناخت بهتری به شما می‌دهند.

از کجا باید شروع کرد؟

قدم اول این است که اهداف خود را کاملاً شفاف تعریف کنید. شاید بخواهید فروش خود را ۲۰ درصد افزایش دهید، یا ۱۰۰ مشتری بالقوه شناسایی کنید. هدفگذاری، جهت و مسیری شفاف برای پیشروی در اختیارتان قرار می‌دهد.

قدم بعدی تبیین مفاهیمی است که کسب‌و‌کار شما بر پایه‌ی آنها شکل گرفته. این مفهوم را می‌توان با یک جمله‌ی ساده نیز بیان کرد که عموماً از آن تحت عنوان «بیانیه‌ی ماموریت» یاد می‌کنند. بیانیه‌ی ماموریت می‌تواند چیزی شبیه این باشد: «تشویق مردم به داشتن جامعه‌ای سالم‌تر» یا «ارائه‌ی فضایی جذاب برای ورزش روزانه».

از طرف دیگر باید «امتیاز منحصر به فرد فروش» (Unique Selling Point – USP) خود را نیز شناسایی کنید. امتیاز منحصر به فرد فروش همان چیزی است که شما را از رقبای آنلاین‌تان متمایز می‌کند. با نگاه کردن به کسب‌و‌کار‌هایی که کاری مشابه انجام می‌دهند، ببینید چه چیزی شما را متمایز می‌کند. برای مثال، اگر خدمات مشتریان همان چیزی است که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند، امتیاز منحصر به فرد فروش شما همین است.

درک اینکه به چه اهدافی می‌خواهید برسید، می‌تواند به شما کمک کند در زمان درست، تصمیمات درستی بگیرید. برخی اهداف متعارف و استراتژی‌هایی که می‌توان برای دستیابی به این تصمیمات مورد استفاده قرار داد از این قرار‌اند:

افزایش فروش

اگر هدف شما افزایش فروش آنلاین است، بالا بردن ترافیک وبسایت می‌تواند به شما کمک کند. راه‌های بسیار بسیار متعددی برای این کار وجود دارد، از تبلیغات پولی گرفته تا بازاریابی محتوایی.

افزایش آگاهی از برند

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن آگاهی از برند در میان مشتریان جدید و قدیمی، راه پرطرفداری محسوب می‌شود. شبکه‌های اجتماعی برای ابراز ارزش‌ها و شخصیت شما، و جلب مشارکت مخاطبان‌تان پلتفرم مناسبی فراهم می‌کنند.

افزایش تعداد اعضای لیست بازاریابی ایمیلی

به منظور تشویق مشتریان به ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ ، سعی کنید خیلی شفاف در خصوص آنچه که نصیب مخاطب می‌شود تعامل کنید؛ چه محتوای اختصاصی باشد و چه به‌روزرسانی‌های ویژه‌ی اعضا.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *