Google Docs یکی از ابزارهای مفید و پرکاربرد گوگل است. اما به طور معمول استفاده از این سرویس کارآمد نیاز به اتصال اینترنت دارد. به این ترتیب شما برای استفاده از آن وقتی دسترسی به اینترنت ندارید دچار چالش خواهید شد. خبر خوب برای کاربران گوگل کروم این که، با استفاده از یک  افزونه رسمی به نام Google Docs Offline می‌توانید از این مانع عبور کنید.

بنا بر این شما تنها از طریق گوگل کروم می‌توانید به سندنگار خود دسترسی داشته باشید. این افزونه برای شیت‌ها، اسلایدها، و داکس‌ها کار می‌کند اما برای فرم‌ها امکانی در نظر نگرفته است.

چگونه از گوگل داکز در حالت آفلاین استفاده کنیم

اولا شما باید افزونه Google Docs Offline را نصب کنید. پس از نصب آن، تنظیمات جدیدی در هر یک از برنامه‌های اصلی گوگل پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تا همه چیز را برای استفاده آفلاین تنظیم کنید. وقتی تنظیمات این افزونه را برای یک برنامه فعال کنید به طور خودکار برای دیگر برنامه‌های گوگل هم فعال خواهید شد و نیاز نیست به صورت دستی برای تک تکشان این کار را انجام دهید.

در این مثال ما با گوگل داکس کار می‌کنیم اما نحوه استفاده با شیت‌ها و اسلایدها نیز به همین صورت است. در برنامه، روی نماد منو در گوشه بالا سمت چپ کلیک کرده و سپس روی «Settings» دوباره کلیک کنید.

در پنجره تنظیمات، به “Offline” سوییچ کرده و سپس روی OK کلیک کنید.

شما در واقع با انجام این کار حالت آفلاین را برای تمامی برنامه‌های گوگل درایو (داکس، اسلایدها، و شیت‌ها) فعال کرده‌اید.

برای صرفه جویی برای ذخیره فضای محلی، گوگل داکس تنها فایل‌های تازه اضافه شده را به صورت محلی برای دسترسی و استفاده آفلاین ذخیره می‌کند. شما باید به صورت دستی و با کلیک بر روی آیکون سه نقطه کنار سند مورد نظر گزینه  “Available Offline” را به سمت دیگر سوییچ کنید.

هر فایلی که در حالت آفلاین در دسترس است با آیکون تیک خاکستری در سمت گوشه پایین سمت چپ صفحه اصلی اسناد، اسلایدها و یا شیت‌ها نشان داده می‌شود.

حالا، هنگامی که فایل را در حالت آفلاین باز می‌کنید، یک نماد رعد و برق دایره‌ای در بالای سند ظاهر می‌شود، که شما می‌گوید در حال استفاده از سند در حالت آفلاین هستید.

شما هم اکنون می‌توانید بدون اتصال اینترنت فایل‌های خود را ایجاد، باز و ویرایش کنید. دفعه بعد که کامپیوتر شما به یک شبکه متصل می‌شود، تمام تغییراتی که انجام داده‌اید در سرورهای گوگل همگام‌سازی می‌شوند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *