احتمالا هنوز هم چند تایی از DVDهای قدیمی در کنج اتاقتان باقی مانده است، یا اینکه فیلمی تهیه کرده‌اید و بد نمی‌بینید نسخه‌ای از آن را روی هارد داشته باشید تا هر بار که بخواهید آن را بنگرید، به خود DVD احتیاج پیدا نکنید. در این پست ما می‌خواهیم کار با برنامه‌ی WonderFox را به شما نشان دهیم، که پروسه‌ی کپی گرفتن از فیلم یا همان ریپ کردن را، به ساده‌ترین شکل ممکن برایتان انجام می‌دهد.

شروع کار با WonderFox

ابتدا به این آدرس رفته و با کلیک بر روی Free Download، نسخه‌ی رایگان برنامه را دانلود کنید. بعد از دانلود و شروع نصب، نیاز به هیچ گونه تنظیماتی نخواهید داشت و کافی است مراحل را یکی یکی طی کنید تا WonderFox بر روی دستگاه شما نصب و آماده به کار شود.

ریپ کردن DVD به وسیله WonderFox

وقتی برنامه را نصب کردید و آن را برای اولین بار اجرا می‌کنید تا DVD خود را ریپ نمایید، ابتدا صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

حالا DVD مورد نظر خود را وارد کرده و بعد از این که کاملا لود شد، بر روی DVD Disc کلیک کنید تا دیسک شما شناسایی شود. اگر تنها یک دیسک خوان داشته باشید که هیچ اما اگر چند دستگاه بر روی کامپیوتر نصب دارید، باید تایید کنید که DVD انتخاب شده صحیح است و در نهایت بر روی کلید OK بزنید.

در این صفحه شما یک کار دیگر نیز می‌توانید انجام دهید. اگر به جای DVD یک فایل ISO دارید که می‌خواهید محتویات آن را به یک فایل ویدیویی ریپ کنید، می‌توانید در این موقع آدرس را عوض کرده و آدرس فایل ISO را به آن بدهید.

تنظیمات متفاوت برای ریپ کردن

وقتی کار شما با انتخاب DVD به پایان رسید، می‌توانید تنظیمات خروجی فایل را انتخاب کنید.

یکی از نقاط قوت این برنامه برای کاربران آماتور، تنظیمات پیش‌فرضی است که آن‌ها را از انتخاب‌های تو در تو بی‌نیاز می‌کند. برای مثال شما می‌توانید از میان مدل‌های مختلف، Play Station 4 را انتخاب کنید، تا فایل نهایی مناسب با این دستگاه را تحویل بگیرید.

نوع فایل خروجی را می‌توانید از میان AVI،Mp4، HTML5 و یا حتی خروجی صوتی MP3 در نظر بگیرید و در نهایت با انتخاب رزولوشن مناسب، فایل‌ نهایی با موارد مورد نظر شما تنظیم خواهد شد.

در نظر داشته باشید که کاربران می‌توانند از اندازه تا جزییات کامل فایل نهایی را در تنظیمات مربوط به ویدیو خروجی انجام دهند، اما تنظیمات آماده همانطور که گفتیم برای آن‌ها که از این جزییات سررشته‌ای ندارند، بهترین گزینه خواهد بود.

از گزینه Output Folder می‌توانید مشخص کنید که فایل خروجی در کدام پوشه ذخیره شود و در نهایت Run را برای شروع عملیات بزنید. در اینجا احتمالا به شما گوشزد خواهد شد که دارید از برنامه رایگان استفاده می‌کنید، اما شما با زدن Continue به کار ادامه دهید. چند روز اول کار با این برنامه رایگان خواهد بود، پس اگر تنها چند DVD برای ریپ کردن دارید، نباید نگران این مورد باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *