استوری در بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید که با استفاده از اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را بازاریابی می‌کنید، استوری را فراموش نکنید. تعامل استوری‌ها به تعامل صفحه اینستاگرام شما کمک زیادی می‌کند و اگر بتوانید استوری‌های جذابی انتشار دهید که ریپلای خوبی بگیرید، تعامل صفحه شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

منشن کردن برندها و افراد در استوری

اگر در استوری خود به افراد یا برندهای دیگری اشاره کرده‌اید، آن‌ها را منشن کنید. منشن برندهای دیگر به افزایش تعامل و ارتباط شما با کاربران کمک زیادی می‌کند. همچنین وقتی شما یک صفحه دیگر را منشن می‌کند، آن‌ها می‌توانند استوری شما را به همراه نام برندتان در بخش استوری خود بازنشر کنند. تمام این موارد به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید برند خود را در میان کاربران مختلف شناخته‌تر کنید. مثلاً اگر یک همایش دعوت شده‌اید که میزبان این همایش یک برند دیگر است، حتماً در استوری‌های خود از آن همایش صفحه آن برند را نیز منشن کنید. اگر به تاثیر این روش اطمینان ندارید، پیشنهاد می‌کنم برای یک مدت کوتاه این روش را امتحان کنید؛ زیرا بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از این روش به برندسازی و افزایش مخاطبان کسب‌وکار خود کمک کرده‌اند! آیا شما به برندسازی، افزایش مخاطبان و افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی خود فکر نمی‌کنید؟

دعوت از کاربران برای دیدن اطلاعات بیشتر در استوری بعدی

کسب‌وکارها در اینستاگرام برای معرفی محصول یا خدمات جدید معمولاً از استوری‌ استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است بخواهند توضیحات موردنظر را در چند استوری ارائه کنند؛ اگر فالوورهای شما ندانند که استوری بعد در ادامه همین استوری است، ممکن است اصلاً آن را نبینند و به سراغ استوری نفر بعدی بروند. بنابراین با یک متن کوتاه می‌توانید به آن‌ها بگویید که برای دیدن ادامه استوری، به استوری بعد مراجعه کنند. هنگامی که کاربران با آگاهی کامل به سراغ استوری بعدی می‌روند، فقط بیننده نیستند و موضوع را کاملاً درک می‌کنند.

این کار ۴ مزیت برای شما دارد:

  • به کاربران خود حس کنترل‌کننده بودن می‌دهید؛ هنگامی که آن‌ها بدانند با رفتن به استوری بعد می‌توانند ادامه استوری قبل را ببینند، حس کنترل دارند. در این صورت آن‌ها فقط بیننده نیستند و به صورت کامل استوری را می‌خوانند و درک می‌کنند.
  • حس کنجکاوری را در کاربران زنده کنید؛ هنگامی که به کاربران می‌گویید برای دیدن ادامه موضوع باید به استوری بعد مراجعه کنند، حس هیجان در آن‌ها زنده می‌شود و می‌خواهند بدانند در استوری بعد چه محتوایی وجود دارد! در این صورت کابران به جای رفتن به استوری کاربر بعدی، استوری بعدی شما را مشاهده می‌کنند.
  • تبدیل کاربران عادی به کاربران فعال صفحه؛ برخی کاربران صفحه هنگام دیدن استوری اول، به استوری نفر بعد می‌روند! در اینصورت شانس داشتن یک کاربر فعال را از دست می‌دهید؛ با دعوت آن‌ها برای دیدن استوری بعدی شانس شما برای داشتن کاربران فعال افزایش پیدا می‌کند.
  • تبدیل کاربران به مشتری؛ اگر استوری‌ها پی‌در‌پی شما بتواند اعتماد کاربران را جلب کند، کاربران به راحتی محصولات و خدمات شما را خریداری می‌کنند و تعداد مشتریان شما افزایش بیشتر می‌شود.
  • آموزش دانلود ویدیوهای اینستاگرام در پلت‌فرم‌های مختلف

این ۴ مورد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل کاربران صفحه اینستاگرامی خود را افزایش دهید و کاربران اینستاگرام خود را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید. همچنین می‌توانید به جای استفاده از متن برای دعوت کاربران به دیدن استوری بعدی، از اموجی‌ها استفاده کنید.

یکی از راه‌های اشتراک‌گذاری از استوری‌های مرتبط و پی‌درپی استفاده از برچسب Question و طرح یک پرسش است تا کاربران به سوال شما پاسخ بدهند. سپس پاسخ‌های کاربران را در استوری‌های جداگانه به اشتراک‌ بگذارید و با تکمیل پاسخ آن‌ها در استوری، تعامل کاربران صفحه خود را افزایش دهید؛ این روش را در مورد ۱۰ به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتشار تصاویر ارزشمند و تهیه اسکرین‌شات توسط کاربران

برای خیلی از افراد پیش آمده است که از استوری صفحات مختلف اسکرین‌شات تهیه کرده‌اند تا آن را در موبایل خود ذخیره کنند. چرا صفحه شما نباید دارای استوری‌های جذاب و ارزشمند نباشد تا کاربران برای ذخیره آن اسکرین‌شات بگیرند؟ سعی کنید در استوری‌های خود تصاویر زیبا، ارزشمند و منحصر به فرد ارائه کنید که نظر هر کاربری را به خود جلب کند. استفاده از متن‌های انگیزشی نیز درست است! بسیاری از کاربران به دنبال تصاویر انگیزشی برای قرار دادن آن روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی هستند و استوری شما می‌تواند یک مرجع پروفایل برای چنین کاربرانی باشد. البته توجه کنید که استوری‌های شما باید مرتبط با موضوع صفحه باشد تا کاربران از دیدن استوری‌های غیرمرتبط شکایت نکنند.

دو پیشنهاد عالی برای این ‌کار:

  • استفاده از گیف (تصاویر متحرک)! تاکنون گیف‌هایی که شامل چند تصویر هستند را دیده‌اید؟ دست به انتشار این گیف‌ها در استوری خود بزنید و به کاربران بگویید از آن اسکرین شات بگیرند! هنگامی که کاربران اسکرین‌شات می‌گیرند یک عکس از ده‌ها تصویر آن گیف ذخیره می‌شود و برای بسیاری از کاربران هیجان‌انگیز است.
  • یک لیست برای کاربران تهیه کنید! معمولاً لیست‌های تهیه‌شده برای کاربران جذاب و کاربردی هستند؛ مثلاً اگر می‌خواهید به کاربران نحوه ضبط، ویرایش و انتشار یک ویدیو در اینستاگرام را آموزش دهید، یک لیست از اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهایی که نیاز دارند تهیه کنید. هنگامی که شما این لیست را منتشر می‌کنید، کاربران از لیست ایجاد شده اسکرین‌شات می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند.
  • چگونه ویدیوهای اینستاگرام، توییتر و فیس بوک را با تلفن‌های هوشمند دانلود کنیم؟

با این دو راه‌کار به راحتی می‌توانید تعداد کاربرانی را که از استوری شما اسکرین‌شات تهیه می‌کنند، افزایش دهید.

با استفاده از استوری می‌توانید کاربران را تشویق به تعامل با خود کنید و به راحتی فروش خود را افزایش دهید. افزایش تعامل به افزایش اعتماد کاربران هم کمک زیادی می‌کند. در این مقاله و چندین مقاله دیگر قصد داریم به بررسی روش‌های افزایش تعامل کاربران بپردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *