استفاده از استوری اینستاگرام به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل صفحه را افزایش دهید.استوری در بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و تاثیر بسیار خوبی هم روی کسب‌وکار شما دارد! اما چگونه می‌توان تعامل کسب صفحه خود را افزایش دهید؟

دریافت بازخورد از طریق ارتباط با مشتریان

بازخورد کاربران برای آینده صفحه اینستاگرام شما اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در واقع این کاربران هستند که می‌توانند توسعه یا شکست کسب‌وکار شما را رقم می‌زنند! اگر آن‌ها از شما به عنوان ادمین یک صفحه شخصی یا محصولات یک صفحه کسب‌وکار در اینستاگرام راضی باشند، آینده درخشانی پیش روی شما است اما اگر از شما راضی نباشند، در صورت تغییر ندادن رویۀ خود، شکست خواهید خورد.

استفاده از برچسب Question در استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازخوردهای خوبی از کاربران بگیرید! برای صفحات شخصی می‌توانید یک عکس از خودتان بگیرید و آن را با استفاده از برچسب Question منتشر کنید. کاربران بر روی این برچسب کلیک می‌کنند و به سوال شما پاسخ می‌دهند؛ پاسخ آن‌ها ممکن است نظری درباره شما باشد که بسیار ارزشمند است. درخواست از کاربران برای نظر دادن درباره شما به این معنی است که کاربران و نظرشان برای شما ارزش زیادی دارند.

استفاده از این روش در صفحات مربوط به کسب‌وکارها نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر کاربران را درباره محصولات یا خدمات خود بدانید. همچنین می‌توانید انتظار آن‌ها از محصولات کسب‌وکارتان را نیز شناسایی کنید و برای آینده کسب‌وکار خود ،بر اساس نظر و انتظار کاربران، استراتژی بچینید.

نمی‌دانید برای دریافت بازخورد از کاربران باید چه سوالی از آن‌ها بپرسید؟ سوال‌ها می‌توانند به صورت زیر باشند:

  • هر چیزی می‌خواهید از من بپرسید! فالوورهای شما ممکن است هزاران سوال در مورد شما داشته باشند که تاکنون نپرسیده‌اند؛ چرا از آن‌ها نمی‌خواهید که از شما سوال بپرسند تا پاسخ خود را بگیرند؟ همین الان یک عکس از خود به همراه برچسب Question منتشر کنید و منتظر سوالات کاربران بمانید.
  • نظر شما با موضوع X چیست؟ یک موضوع خاص مشخص کنید و نظر کاربران را دریافت کنید. مثلاً می‌توانید نظر کاربران در مورد طرح زوج‌ و فرد ترافیک بپرسید و پاسخ‌های جالبی از آن‌ها بگیرید!
  • نظر شما در مورد روز طبیعت چیست؟ در روز‌های مختلف سال، برخی روزها مربوط به یک مناسبت خاص هستند. مثلاً آخرین چهارشنبه سال، مربوط به چهارشنبه‌سوری است! چهارشنبه‌سوری می‌تواند یک چالش بسیار عالی برای کاربران در آخرین روز‌های سال باشد. اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید، می‌توانید در آخرین چهارشنبه همین امسال نظر کاربران را در مورد آن بپرسید.
  • پست بعدی در مورد چه چیزی باشد؟ اگر بلاگر، متخصص، کسب‌وکار یا هر چیز دیگری هستید، نظر کاربران را در مورد پست بعدی که قصد انتشار دارید بپرسید! شاید به عنوان یک فعال اینستاگرامی گاهی ندانید چه پستی باید منتشر کنید، استفاده از نظر کاربران به شما ایده‌های بسیار جذابی می‌دهد و می‌توانید محدودیت و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
  • به عنوان متخصص شبکه‌های اجتماعی ، پاسخگوی سوالات شما هستم! در یک فیلد خاص تخصص دارید؟ به سوالات کاربران پاسخ بدهید. بسیاری از دنبال‌کنندگان شما درباره فیلد تخصصی که در آن تجربه دارید، سوال دارند که می‌توانید بازخورهای مفیدی دریافت کنید و خود را به چالش بکشید.

ساعت انتشار محتوا نیز بسیار مهم است:

پست ها باید باتوجه به ماهیتی که دارند، در ساعات و روزهای خاصی در هفته منتشر شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید تصویر یک میز غذا را منتشر کنید، بهتر است در ساعات ناهار یا شام این پست را منتشر کنید. هم چنین سعی کنید از محتوایی سرگرم کننده برای پست های آخر هفته‌ی خود استفاده کنید. شما باید ابتدا مخاطب صفحه ی خود در اینستاگرام را بشناسید و بعد متناسب با روحیات و سلایق آن ها، پست های خود را منتشرکنید. درواقع شما باید بفهمید محتوای شما برای چه سن و قشری جذاب است و این افراد در چه ساعاتی از روز به اینستاگرام سر می زنند؟ انتشار چند پست پی در پی در اینستاگرام موجب بازخورد منفی افراد به پست های شما می‌شود زیرا دیدن پست های پشت سر هم از پیج شما، ممکن است اورا عصبی کند.

از کاربران بخواهید به شما دایرکت بدهند!

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار عالی برای برقراری ارتباط با کاربران مختلف است. چرا از کاربران خود نمی‌خواهید که با استفاده از دایرکت اینستاگرام به شما پیام بدهند؟ معمولاً کاربرانی که می‌خواهند برای بار اول به شما پیام بدهند، با کمی مشکل مواجه هستند اما اگر بتوانید به یک بهانه آن‌ها را به دایرکت خود بکشانید، ارتباط آن‌ها با شما شروع می‌شود. کاربران خود را تشویق کنید تا به شما دایرکت بدهند! نمی‌دانید چگونه باید آن‌ها را تشویق کنید؟ دو راه‌کار ساده وجود دارد:

  1.  نظر کاربران را بخواهید: یک سوال در دایرکت خود ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظر خود را به شما اعلام کنند؛ سعی کنید نظرسنجی شما به گونه‌ای باشد که کاربران را جذب کند! حال آن‌ها با پاسخ به استوری شما به دایرکت شما آمده‌اند و می‌تواند شروع یک ارتباط موثر با کاربران باشد.
  2.  از آن‌ها بخواهید برای دریافت هدیه به دایرکت مراجعه کنند: اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید کاربران را به دایرکت خود بکشانید، می‌توانید با در نظر گرفتن یک هدیه، از آن‌ها بخواهید برای دریافت هدیه خود به دایرکت مراجعه کنند. با این‌ علاوه بر این‌که کار کاربران زیادی از شما هدیه دریافت می‌کنند، باز هم امکان برقراری یک ارتباط موثر با کاربران نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید ایمیل آن‌ها را هم دریافت کنید و آن‌ها را در لیست خبرنامه ایمیلی خود عضو کنید؛ با این کار آن‌ها را در کمپین ایمیلی خود نیز شرکت داده‌اید! هدایای قبلی می‌تواند در تبدیل آن‌ها به مشتری نیز کمک زیادی کند.

با استفاده از استوری می‌توانید کاربران را تشویق به تعامل با خود کنید و به راحتی فروش خود را افزایش دهید. افزایش تعامل به افزایش اعتماد کاربران هم کمک زیادی می‌کند. در این مقاله و چندین مقاله دیگر قصد داریم به بررسی روش‌های افزایش تعامل کاربران بپردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *