مطالعات زیادی نشان می‌‌داد که بخش زیادی از مردم، توییت‌های خود را دقیقا با ۱۴۰ کاراکتر منتشر می‌کنند. این مسئله اتفاقی نیست و نشان می‌دهد که مردم مجبورند گفته‌های خود را به ۱۴۰ کاراکتر تقلیل دهند تا در قالب توییتر بگنجد. به همین خاطر دست‌اندرکاران این کمپانی به فکر بالا بردن تعداد کاراکترهای مجاز افتادند و آن را به ۲۸۰ عدد افزایش دادند.

۹ درصد توییت‌ها ۱۴۰ کارکاتر را کاملا پر می‌کنند، اما این مسئله در زبان‌های مختلف متفاوت است و شیوه‌ی نوشتار و نوع ادبیات در این مسئله بسیار اهمیت دارد. برای مثال ژاپنی‌ها عموما با ۱۵ کاراکتر توییت‌های خود را پست می‌کنند و تنها ۰٫۴ درصد از توییت‌های این کشور با ۱۴۰ کاراکتر کامل پست می‌شود.  یعنی این آمار ۹ درصدی با در نظر گرفتن همه‌ی جوامع و همه‌ی زبان‌ها در نظر گرفته شده.

آمار توییت ها بر اساس تعداد کاراکتر ها در زبان ژاپنی و انگلیسی

اما داستان این ۱۴۰ کاراکتر از SMSهای قدیمی می‌آید. SMSها  ۱۶۰ کاراکتر در هر بار اجازه‌ی نوشتار می‌دادند و در توییتر با در نظر گرفتن بیست کاراکتر برای نام کاربری، ۱۴۰ کاراکتر برای پست در نظر گرفته شده بود. در سال ۲۰۱۵ کمپانی به مرور تصمیم بر ارتقای تعداد کاراکترها رفت و در اولین قدم می‌خواست تعداد آن‌ها را تا ۱۰هزار افزایش دهد. اما در برآوردهای اولیه ظاهر کار به فیسبوک بیشتر شباهت پیدا کرد تا اینکه سال ۲۰۱۶ تصمیم بر تعداد محدودتری گرفته شد تا در نهایت به امروز و ۲۸۰ کاراکتر رسید.

افزایش تعداد کاراکترهای هر پست در توییتر

اگر چه این تصمیم توییتر ماهیت این سایت را برای بسیاری از کاربران قدیمی‌اش تغییر می‌دهد اما سایت‌های مشابه این تعداد کاراکترها را تا ۵۰۰ افزایش داده‌اند. اما در نهایت باید منتظر بود و بازخورد این اتفاق را در بهتر یا بدتر شدن وضعیت کلی توییتر دید.

چطور همین حالا توییت‌هایمان را با ۲۸۰ کاراکتر پست کنیم؟

البته این اتفاق انقلابی که دیروز معرفی شد، تنها برای تعدادی افراد به صورت اتفاقی فعال شده تا دوران آزمایشی‌اش را طی کند. برای اینکه شما هم از همین حالا از آن استفاده کنید بهتر است افزونه Tampermonkey را برای کروم دانلود کنید. سپس از این آدرس به Github بروید و با کلیک بر روی raw و زدن دکمه install اسکریپت موجود را نصب کنید.

حالا به توییتر بروید و با اطمینان از اینکه اسکریپت در حال اجراست، توییت‌های خود را با ۲۸۰ کاراکتر پست کنید.

این اسکریپت جاوا به هیچ وجه مشکلی در روند کار یا در اکانت شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این امکان در سایت گنجانده شده اما تنها برای چند نفر فعال شده است، شما با استفاده از این اسکریپت محدودیت موجود در بخش نوشتار توییتر را دور می‌زنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *