همان طور که قبلا با شاپیفای Shopify آشنا شده‌اید، می‌توانید فروشگاه آنلاین جدید خود را در آنجا راه‌اندازی کنید. صرف نظر از اینکه فروشگاه شاپیفای شما چقدر جدید است، احتمال دارد که بخواهید افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. یک راه عالی برای جذب کاربران به فروشگاهتان، ایجاد محتوایی است که آنها به صورت آنلاین در جستجوی آن هستند. پس بیایید آن را ممکن کنیم و یک وبلاگ به فروشگاه خود اضافه کنیم. در این پست نحوه راه‌اندازی صحیح یک وبلاگ خوب برای فروشگاه شاپیفای را توضیح خواهیم داد.

وبلاگ شاپیفای Shopify

شاپیفای Shopify در هر پلتفرم فروشگاه آنلاین یک وبلاگ پیش فرض اضافه می‌کند. این بخش از وبلاگ که اخبار نام دارد، به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله وبلاگ‌نویسی را شروع کنید. اما در صورت تمایل می‌توانید یک وبلاگ سفارشی هم به فروشگاه خود اضافه کنید. ما در اینجا در مورد هر دو گزینه می‌خوانیم.

از وبلاگ پیش فرض اخبار در شاپیفای Shopify استفاده کنید

هنگامی که یک فروشگاه آنلاین در شاپیفای دارید، به طور خودکار یک بخش وبلاگ با نام اخبار News دریافت می‌کنید. کافی است وارد پنل ادمین خود شوید و در بخش کانال‌های فروش بر روی فروشگاه آنلاین کلیک کنید. با کلیک بر روی آن، منویی باز می‌شود که می‌توانید روی پست‌های وبلاگ کلیک کنید. در واقع این کار شما را به بخش پیش‌ فرض وبلاگ می‌آورد. جایی که می‌توانید فوراً شروع به اضافه کردن پست‌های وبلاگ خود کنید.

در بخش پست‌های وبلاگ، می‌توانید با کلیک بر روی مدیریت وبلاگ‌ها در بالای صفحه، تغییراتی در این وبلاگ پیش‌ فرض ایجاد کنید. با کلیک بر روی این دکمه، یک نمای کلی از وبلاگ‌هایی که در حال حاضر در فروشگاه شاپیفای شما هستند را می‌بینید. به سادگی بر روی هر کدام که می‌خواهید ویرایش کنید، کلیک کنید. در این صورت صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که می‌توانید تغییراتی را در آن ایجاد کنید. در این بخش می‌توانید عنوان وبلاگ خود و نحوه رسیدگی به نظرات را تغییر دهید و یک الگو برای ظاهر وبلاگ خود انتخاب کنید. علاوه بر این، این صفحه پیش نمایشی از نحوه نمایش وبلاگ شما در نتایج جستجو به شما می‌دهد. با کلیک بر روی ویرایش سئوی وب سایت، در واقع می‌توانید عنوان، توضیحات و آدرس اینترنتی را که می‌خواهید در نتایج جستجو ظاهر شود را پر کنید. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد، اما احتمال معقولی وجود دارد که موتورهای جستجو این جزییات را تطبیق دهند. بنابراین ارزش پر کردن این فیلدها را دارد.

یک وبلاگ سفارشی به فروشگاه شاپیفای Shopify خود اضافه کنید

شاپیفای این امکان را به شما می‌دهد که وبلاگ دیگری را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. به پنل ادمین خود وارد شوید. در بخش کانال‌های فروش بر روی فروشگاه آنلاین کلیک کنید و در منویی که در زیر فروشگاه آنلاین ظاهر می‌شود، روی پست‌های وبلاگ کلیک کنید. این شما را به یک نمای کلی از وبلاگ‌های فعلی در فروشگاه می‌برد. در گوشه سمت راست بالا، دکمه افزودن وبلاگ را مشاهده خواهید کرد که شما را به صفحه‌ای می‌رساند که بسیار شبیه به صفحه نمایش تصویر بالا است. در اینجا می‌توانید عنوان وبلاگ خود، نحوه رسیدگی به نظرات را پر کنید و یک الگو برای وبلاگ خود انتخاب کنید. همچنین می‌توان برخی از اطلاعاتی را که موتورهای جستجو می‌توانند برای نمایش وبلاگ شما در نتایج جستجو استفاده کنند، پر کنید. فقط روی ویرایش سئوی سایت کلیک کنید و فیلدهای ظاهر شده را پر کنید.

برای ایجاد یک فروشگاه شاپیفای، با در نظر گرفتن سئوی سایت می‌توانید به کمک قالب‌های مختلف، وبلاگ سفارشی خود را نیز به این فروشگاه اضافه کرده و با افزودن محتویات مرتبط با کسب و کارتان، هدایت کاربران به سایت خود را از طریق موتورهای جستجو آسان‌تر کنید. اطمینان داشته باشید که وبلاگ و محتوای سفارشی می‌تواند سئوی سایت شما را بهبود بخشد. پس تگ‌ها، متا دیتاها، لینک‌ها و تصاویر را فراموش نکنید.

با توجه به دو روش گفته شده در بالا، از آنجایی که وبلاگ‌نویسی یک روش بسیار خوب و کاربردی برای افزایش بازدید کنندگان فروشگاه شما و نمایش هرچه بیشتر سایت در نتایج جستجو به شمار می‌رود، پیشنهاد می‌کنیم که محتوای با کیفیت و به روز را در وبلاگ فروشگاه آنلاین خود درج کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *