همان طور که با نرم‌افزار اوت لوک (Outlook) آشنا هستید، دومین ارائه‌دهنده خدمات ایمیل تجاری (ESP) است و در سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران خود را ۴۰۰ میلیون گزارش کرد که آن را به پرکاربردترین ESP همه جانبه تبدیل می‌کند و دقیقا پس از جیمیل (Gmail) قرار می‌گیرد. اکنون، اگر شما از آن دسته از حرفه‌ای‌های تجاری هستید که اوت‌لوک را به عنوان ایمیل اصلی خود انتخاب کرده‌اید، احتمالاً قبلاً محدودیت‌ها و تحلیل‌های گمشده ردیابی ایمیل داخلی را که با سایر برنامه‌های ایمیل در دسترس است، تجربه کرده‌اید. اما این موضوع شما را از استفاده آن باز نداشته است. زیرا ابزارها و افزونه‌های مختلفی وجود دارد که ایمیل‌های تجاری شما را با تمام گزینه‌های لازم برای ردیابی و بهبود عملکردشان تقویت می‌کنند.

ما این افزونه‌ها را ابزارهای ردیابی ایمیل (Outlook Email Tracking Tools) می‌نامیم. به هنگام ارسال کمپین‌های تبلیغاتی ایمیلی یا ایمیل‌های بازاریابی، آنها قدرتمندترین متحد نماینده فروش هستند. وقتی متوجه شدید که مردم چگونه با ایمیل‌های شما ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانید با پیامی که آنها ترجیح می‌دهند با آنها ارتباط برقرار کنند، به مشتریان بالقوه خود خدمات بهتری ارائه دهید و ارتباط مشتریان با شما را آسان کنید. به همین دلیل است که ما معتقدیم ردیاب ایمیل برای اوت‌لوک یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود انجام دهید.

ردیاب ایمیل اوت‌لوک چیست؟

معمولاً وقتی روی ارسال ایمیل در مایکروسافت اوت‌لوک (Microsoft Outlook) کلیک می‌کنید، نمی‌دانید بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد. آیا مشتریان احتمالی شما ایمیل‌های شما را باز می‌کنند یا آنها را نادیده می‌گیرند؟ آیا آنها روی پیوندی که شما در داخل قرار داده‌اید کلیک می‌کنند؟

ردیابی ایمیل به هر روشی برای نظارت بر نحوه تعامل گیرندگان ایمیل شما با ایمیل‌هایی که برای آنها ارسال می‌کنید اشاره دارد. ویژگی‌های بومی مایکروسافت اوت‌لوک شامل قابلیت‌های ردیابی ایمیل قوی نمی‌شوند. آنها به رضایت گیرنده شما نیاز دارند. اما خوشبختانه راه‌حل‌های فنی زیادی برای این مشکل وجود دارد. ردیاب‌های ایمیل اوت‌لوک ، رسیدهای خواندن و سایر اطلاعات مربوط به رفتار مشتری را برای شما ارسال می‌کنند، و برخی می‌توانند در ابزار مدیریت ارتباط با مشتری شما ادغام شوند تا به شما در استفاده از آن دانش و بهینه‌سازی ایمیل‌های آینده کمک کنند.

ردیابی ایمیل چگونه کار می کند؟

این ردیابی متکی بر یک فناوری ساده است. به این صورت که هنگام ارسال ایمیل ردیابی شده، یک تصویر نامرئی (به اصطلاح پیکسل ردیابی) درج و همراه با ایمیل شما ارسال می‌شود. به محض اینکه گیرنده ایمیل شما پیام را در برنامه ایمیل خود باز می‌کند، برنامه به طور خودکار پیکسل ردیابی را بارگیری می‌کند. برای انجام این کار، یک درخواست باید به وب سرور ارسال شود که تصویر نامرئی را ذخیره می‌کند.

از آنجایی که پیکسل ردیابی نامرئی به طور منحصر به فردی با ایمیل شما مرتبط است، سرور وب می‌تواند انتظار داشته باشد که ایمیل باز شده باشد، زیرا تنها در این صورت تصویر نامرئی درخواست می‌شود. هر بار که پیکسل ردیابی از سرور وب درخواست می‌شود، میل‌باتلر (Mailbutler) اطلاعات مربوط به درخواست را ذخیره می‌کند.

در ادامه می‌خواهیم ۸ بهترین ابزار ردیابی ایمیل برای اوت‌لوک را معرفی کنیم که در سال ۲۰۲۳ شناخته شده و پرکاربرد بوده است.

  •  میل‌باتلر (Mailbutler)، کیت ابزار همه کاره برای گردش کار اوت‌لوک

میل‌باتلر مستقیماً در سرویس‌گیرنده ایمیل، Outlook، Gmail، یا Apple Mail شما ادغام می‌شود و به شما اطلاعاتی در مورد زمان، مکان، در کدام دستگاه، چه کسی و چند بار ایمیل‌ها و پیوندهای شما با استفاده از قابلیت ردیابی ایمیل باز شده است. این برنامه در زمان واقعی به شما اطلاع می‌دهد که ایمیل شما با موفقیت تحویل داده شده است. همچنین، به محض اینکه گیرنده ایمیل ارسالی شما را باز می‌کند یا روی پیوندی که در داخل قرار داده‌اید کلیک می‌کند، اعلانی دریافت خواهید کرد. شما همیشه می‌توانید با دریافت بینش‌های مهم در زمان واقعی از عملکرد کمپین خود مطمئن باشید.

ببینید چه زمانی و چند وقت یکبار ایمیل‌های شما باز شده‌اند، گیرنده شما در زمان باز کردن آن کجا بوده است و همچنین ببینید که پیام شما را در کدام دستگاه باز کرده است. ردیاب ایمیل میل‌باتلر در اوت‌لوک مستقیماً در کنار صندوق ورودی شما قرار می‌گیرد. این بدان معناست که نیازی به یادگیری نرم‌افزار جدیدی برای ردیابی ایمیل‌های خود، دریافت رسید خواندن و دریافت اطلاعات در مورد پیام‌های خود نیست.

پس از بررسی اینکه به کمک میل‌باتلر (Mailbutler)، کیت ابزار همه کاره برای گردش کار اوت‌لوک، چه زمانی و چند وقت یکبار ایمیل‌های شما باز شده‌اند، می‌توانید ردیابی پیوند را فعال کنید تا ببینید چه زمانی و آیا روی پیوندهای مهم کلیک شده است یا خیر. هنگامی که این بینش را به دست آوردید، گیرندگانی را که پیوند را باز نکرده‌اند جدا کرده و تبلیغات خود را با آنها پیگیری کنید. اکثر مشتریان، مانند اوت‌لوک، ویژگی ردیابی لینک ندارند. اما میل‌باتلر این کار را دارد! مشخصا بسیار مفید است که ببینید آیا شخصی که ایمیلی را برای او ارسال کرده‌اید، آن را دریافت کرده یا آن را باز کرده است یا خیر، پیگیری را بسیار ساده‌تر می‌کند.

امکانات و ویژگی‌های افزونه میل‌باتلر:

  • ردیابی ایمیل و لینک
  • امضاها و الگوهای ایمیل
  • وظایف
  • بعدا بفرست
  • یادداشت
  • همکاران

قیمت گذاری:

می‌توانید میل‌باتلر را به صورت رایگان امتحان کنید، یا با ۴.۹۵ دلار برای هر کاربر در ماه برای طرح ردیابی شروع کنید. محبوب‌ترین طرح، حرفه‌ای (Professional+) با ۱۴.۹۵ دلار برای هر کاربر در ماه است.

در مقاله بهترین افزونه‌ها برای تنظیم ردیابی ایمیل پیشرفته در اوت‌لوک (بخش دوم) به ویژگی‌ها و امکانات بیشتر میل‌باتلر و دیگر ابزارها می‌پردازیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *