WordPress یک سیستم مدیریت محتوا است که به طور شگفت‌انگیزی با قدرت فراوان بخش اعظمی از سایت‌های اینترنتی را شامل می‌شود و خب حالا کروم هم یکی از پراستفاده‌ترین مرورگرها به حساب می‌آید، پس چه بهتر است که چند افزونه برای استفاده بهتر از وردپرس در کروم به شما معرفی کنیم.

تمامیِ این افزونه‌ها تنها با یک کلیک و به سادگی قابل نصب هستند.

WP Write

WP Write

 

اگر هر بار چیزی به ذهنتان می‌رسد و  پست‌هایی دارید که نمی‌توانید برای انتشارشان منتظر بمانید، می‌توانید آنها را به سرعت از طریق Chrome و بدون وارد شدن به سایت ، به ویرایشگر بصری بفرستید

شما می‌توانید پیش‌نویس‌ها را ذخیره کرده یا پست خود را منتشر کنید. با این افزونه به تمام قابلیت‌های اساسی مورد استفاده خیلی سریع‌تر و راحت دسترسی پیدا می‌کنید.

WordPress Site Manager

WordPress Site Manager

هنگامی که یکبار با اطلاعات خود، به سایت ورود می‌کنید، می‌توانید با استفاده ازین افزونه به تمام سایت‌های ذخیره شده خود در وردپرس درسترسی پیدا کنید. می‌توانید صفحات اصلی را ویرایش کنید، سایت‌ها را به شبکه خود اضافه کنید، تنظیمات مربوط به تم و سایر تغییرات اساسی را ویرایش کنید. تمام تغییرات به صورت منظم بر روی صفحه در دسترس قرار می‌گیرد تا کار ویرایش و اصلاحات سریع‌تر انجام شود.

Grammarly

Grammarly

اگر از Grammarly استفاده کنید دیگر بدون آن قادر به ادامه پست‌گذاری به زبان انگلیسی نخواهید بود، زیرا نه تنها با خط قرمز اشتباهات املایی را شناسایی می‌کند بلکه غلط‌های دستوری را نیز با رنگ سبز مشخص می‌کند. از ویژگی‌های مفید آن، این است که به راحتی پیشنهادات اصلاح را روی کلمه غلط مورد نظر نشان می‌دهد، پس می‌توانید بر روی پیشنهاد مناسب که می‌خواهید استفاده کنید کلیک کرده و آن را به طور خودکار در پست خود جایگزین متن اصلی یا علائم نقطه گذاری قرار دهید. البته این افزونه فقط برای نوشته‌های وردپرس مفید نیست. بلکه هر جا که متن را وارد می‌کنید از کپی، صفحات، محصولات و حتی ایمیل‌های خود، همه و همه قابل اعمال است.

Styling and Design

Styling and Design

این افزونه برای تبدیل فایل style.css شما، در حالی که سایت را در معرض دید قرار می‌دهید عالی است. تغییرات کوچکی که تنها با کلیک بر روی یک گزینه اعمال می‌شوند. فقط کافیست پسوند را با یک کلیک نصب کنید و پنجره توسعه‌دهنده Chrome را فعال کنید – F12 یا Ctrl + Shift + I در ویندوز و Cmd + Opt + I در Mac OS X.
تنها چیزی که باید انجام دهید این‌ است که بعد از تغییرات بر روی  Save changes.css کلیک کنید. بنابراین اگر قادر به ایجاد تغییرات پیشرفته نیستید، می‌توانید از این تغییرات سبک و راحت بهره ببرید قبل از اینکه چیزی به سایت شما آسیب بزند.

ColorZilla

ColorZilla

آیا تا به حال به سایتی رفته‌اید که رنگی و جذاب باشد و دوست داشته باشید از رنگ‌های آن در سایت خود نیز استفاده کنید؟ با استفاده از ColorZilla می‌توانید هر کد hexadecimal را برای رنگی که مد نظر دارید بیابید. پس از نصب سریع این افزونه، شما می‌توانید بر روی دکمه‌اش در مرورگر خود کلیک کنید، سپس رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تاریخچه رنگ خود را دردسترس داشته باشید، رنگ‌ها و گزینه‌های دیگر را در لیست کشویی که بعد از کلیک بر روی دکمه فرمت ظاهر می‌شود انتخاب کنید.

Evernote Web Clipper

Evernote Web Clipper

 

یکی دیگر از دلایل تشویق شما به استفاده از افزونه‌ها اینجاست. اگر شما از کاربران Evernote هستید، می‌توانید با استفاده از Evernote Web Clipper تمام صفحات وب یا کلیپ‌های ساده را در نوت‌بوک‌های مورد نظر خود ذخیره کنید

همچنین می‌توانید از متن یا بخشی که انتخاب کردید اسکرین‌شات بگیرید.

WPSNIFFER

WPSNIFFER

اگر به یک سایت وردپرسی می‌روید و تم آن خوشتان می‌آید اما اسم تم را نمی‌دانید WPSNIFFER را نصب کنید. یک کلیک و این افزونه اسم پوسته را برای شما پیدا خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *