اینترنت سرشار از اطلاعات متفاوت است و می‌تواند در کنار سرگرم کردن شما، بازده‌ ذهنی شما را هم به مقدار زیادی پایین بیاورد. در این مطلب به معرفی بهترین افزونه‌های کروم جهت مبارزه با حواس‌پرتی و افزایش تمرکز حین کار می‌پردازیم.

Blank New Tab Page

صفحه‌ی آغازین کروم هم می‌تواند به وسیله‌ی لینک‌های متنوع حواس شما را پرت کند. این افزونه این صفحه را به پنجره‌ای خالی و ساده تبدیل می‌کند و بدین‌ترتیب از همان ابتدای کار به شما در حفظ تمرکز خود کمک می‌کند.

Radio Mode

هدف ساخت این افزونه جلوگیری از مشاهده‌ی ویدیوهای متوالی بر روی یوتیوب است. این افزونه تصویر ویدیوهای پخش‌شده را حذف کرده و تنها صدایی از آن‌ها به جای می‌گذارد و بنابراین در صورتی که از یوتیوب جهت پخش موسیقی استفاده می‌کنید، می‌تواند جلوی حواس‌پرتی توسط ویدیوها را بگیرد.

از دیگر ویژگی‌های این افزونه کاهش پنجاه درصدی مصرف CPU به جهت عدم پخش ویدیوی باکیفیت است.

Intent

این افزونه به هدف کاهش گذران وقت در فیسبوک، توییتر، جیمیل و دیگر سایت‌ها ساخته شده‌است.

Intent کار خود را بدون قطع یا محدود کردن سریع دسترسی انجام می‌دهد و در عوض میزان زمان سپری شده در سایت‌ها را اندازه گرفته و پس از یک هفته از شما میزان رضایت خود نسبت به گشت و گذار در این سایت‌ها را می‌پرسد. در صورت عدم رضایت، Intent به کاربر جهت کاهش زمان کلی مصرف شده و یا کاهش دفعات مراجعه به سایت‌های ذکر شده کمک می‌کند.

Intent

پس از تنظیم این افزونه کروم ، بعد از گذراندن زمان تعیین شده در این سایت‌ها، افزونه به شما هشدار داده و گزینه‌هایی نظیر “تنها دقیقه‌ی دیگر” و یا پایان کار را می‌دهد.

همانطور که مشخص است این افزونه به جای محدود کردن شما، سعی در کمک به رفع عادات بد دارد و در صورت کلنجار رفتن با این مشکل، استفاده از Intent به مدت حداقل یک ماه را توصیه می‌کنیم.

Timewarp

کار این افزونه نیز مشابه Intent است و به تدریج شما را در حذف عادات هدر دهنده‌ی زمان خود کمک می‌کند.

Timewarp

این افزونه به شما امکان ایجاد تنظیمات مخصوص سایت‌های مختلف می‌دهد و می‌توانید برای حالت اتلاف وقت، جریمه‌ای نیز تعیین کنید. از جمله‌ی این مجازات‌ها می‌توان به رفتن به سایت آموزشی جایگزین، نشان دادن نقل‌قول‌های انگیزشی و یا بستن سایت مذکور باشد.

Scroll Stop

این افزونه میزان اسکرول کاربر را محدود کرده و بدین ترتیب دیگر او دیگر وقت خود را بر روی خواندن فید‌های متفاوت هدر نمی‌دهد.

Scroll Stop

در صورت گذشتن از حد تعیین شده، افزونه بسته به انتخاب شما یا تب را می‌بندد یا آن را به صفحه‌ای خالی تبدیل می‌کند، شما را به سایت دیگری ارجاع می‌دهد و یا پیغامی جهت یادآوری کارهایتان نمایش می‌دهد.

DF Tube

این افزونه مخصوص افرادی است که از یوتیوب به هدفی کاری یا آموزشی استفاده می‌کنند و تمامی بخش‌های اعتیادآور آن را حذف می‌کند.

DF Tube

همچنین DF Tube می‌تواند صفحه‌ی اول یوتیوب را به صفحه‌ای ساده با تنها یک نوار جستجو تبدیل کند و به این شکل از پرت شدن حواس کاربر بکاهد.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *