در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی کامل امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌پردازیم تا اگر نیاز به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، بتوانید راحت‌تر فروشگاه‌ساز خود را انتخاب کنید.

مدیریت انبار محصولات بر اساس تعداد، رنگ و نوع

یکی از مشکلاتی که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با آن روبرو هستند، مشکل موجودی محصولات است! در این فروشگاه‌ها بسیار پیش می‌آید که موجودی محصول آنها تمام شده است اما کاربران آن را سفارش می‌دهند که محصولی هم برای ارسال وجود ندارد! در اینصورت کاربران باید محصول دیگری را انتخاب کنند یا هزینه آنها برگشت داده شود که در هر صورت اعتماد کاربران نسبت به فروشگاه شما از بین خواهد رفت.

در برخی از فروشگاه‌سازها مدیریت موجودی تنها بر اساس تعداد وجود دارد اما مدیریت موجودی بر اساس رنگ یا نوع محصول وجود ندارد! فرض کنید یک محصولی دارید که از آن چندین رنگ متنوع موجود است؛ با استفاده از این فروشگاه‌ساز می‌توانید تعداد هر رنگ را مشخص کنید تا در صورت عدم موجودی یک رنگ آن را به کاربر بازگو کند اما در فروشگاه‌هایی که موجودی فقط بر اساس تعداد وجود دارد، کاربر یک رنگ را انتخاب می‌کند و در صورت تمام شدن آن رنگ در آن فروشگاه هنوز موجودی محصول وجود دارد!در اینصورت شما مجبور هستید به راه‌کاری در همین بخش مطرح شد بپردازید که در نهایت اعتماد مشتریان نسبت به شما کاهش پیدا می‌کند.

ورود و عضویت در فروشگاه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت دارد، ورود و عضویت کاربران است. کاربران هنگام عضویت در فروشگاه آنلاین شما اطلاعات شخصی خود نظیر نام، آدرس پستی، شماره همراه و… را وارد می‌کنند که در صورت نیاز به آن اطلاعات به راحتی می‌توانید دسترسی پیدا کنید. همچنین فرض کنید کاربران هر بار در هنگام سفارش بخواهند این اطلاعات را وارد کنند؛ در اینصورت زمان زیادی از کاربران گرفته می‌شود و حوصله‌ کاربران سر خواهد رفت.

با وجود سیستم عضویت تنها یکبار اطلاعات را از کاربران خود دریافت می‌کنند و پس از هربار سفارش با مراجعه به بخش اطلاعات کاربر می‌توانید به مشخصات آنها دسترسی کامل داشته باشید و بدون درخواست از کاربران محصول را برای آنها ارسال کنید. همچنین در این بخش کاربران می‌توانند محصولاتی که قبلا سفارش داده‌اند را مشاهده و در صورت نیاز می‌توانند برخی از محصولات را به بخش محصولات موردعلاقه خود اضافه کنند. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید قابلیت عضویت و ورود کاربران را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

ایجاد محدودیت در حداقل تعداد سفارش کاربران

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به صورت عمده‌فروشی کار می‌کنند و تعداد محصولاتی که کاربران باید سفارش دهند باید کمتر از تعداد معین نباشد. در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی این امکان فراهم نشده است و اگر بخواهید چنین محدودیت ایجاد کنید، باید به کمک یک برنامه‌نویس اقدام به ویرایش و شخصی‌سازی فروشگاه‌ساز خود کنید. پرستاشاپ از جمله فروشگاه‌سازهایی است که به شما کمک می‌کند تا حداقل تعداد سفارش محصولات خاص توسط کاربران را تعیین کنید؛ به طور مثال اگر شما فروشنده محصولاتی نظیر تی‌شرت خام باشید، فروش تکی آن احتمالا به صرفه نیست و حداقل تیراژ معینی از آن باید داشته باشید! پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به طور مثال فروش کمتر از ۱۰ تیشرت را غیرفعال کنید و با اینکار به صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های خود کمک کنید.

قابلیت بازگشت محصول توسط کاربران

یکی از مشکلاتی که کاربران پس از سفارش محصول و تحویل آن با شما مطرح می‌کنند، مشکلاتی است که باعث شده تا آنها از شما بخواهند محصول را تعویض کنید یا هزینه آن را برگشت بزنید. امکانی که فروشگاه‌ساز پرستاشاپ برای شما فراهم کرده است به شما کمک می‌کند تا بتوانید قابلیت بازگشت محصول را برای کاربران با استفاده از کد مرجوعی فراهم کنید! به طور مثال اگر شما فروشگاه لباس داشته باشید، سایز کاربران ممکن است با سایز سایت کمی تفاوت داشته باشد که در اینصورت می‌خواهند محصول را بازگشت بزنند! در اینصورت پس از ارسال و مرجوع کردن محصول نیاز دارید تا کد سفارش آنها را دریافت کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید این امکان را به سادگی در سایت خود فراهم کنید و به کاربران ضمانت بازگشت بدهید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. اگر در انتخاب فروشگاه‌ساز خود دقت کافی نداشته باشید و با متخصص سیستم‌های فروشگاه‌ساز مشورت نکنید، ممکن است فکر کنید این انتخاب شما کاملا درست بوده است اما پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی مشکلاتی که در ادامه برای شما بوجود می‌آیند سبب می‌شوند تا به فکر انتخاب یک فروشگاه‌ساز دیگر و انتقال سایت خود باشید. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *