به تازگی یک توسعه‌ دهنده‌ی وب با ویژگی جدیدی در اشتراک فیس‌بوک خود مواجه شده و سپس اسکرین شات‌هایی از این قابلیت تازه تهیه کرده و آنها را برای، «مَت ناوارا»، مدیر شبکه‌های اجتماعی وبسایت «نکست وب»، ارسال کرده است.

«مت ناوارا» نیز این اسکرین‌شات‌ها را با عموم به اشتراک گذاشته و بر مبنای آنها به نظر می‌آید فیس‌بوک در حال توسعه‌ی امکانی است که به کاربران اجازه می‌دهد رزومه‌ی کاریشان را به پروفایل خود اضافه نمایند. قابلیتی که می‌تواند رسماً رقابت و نبردی تازه را میان شبکه‌ی اجتماعی مورد بحث و لینکدین آغاز کند.

به گزارش BusinessInsider : گفتنیست ویژگی یاد شده شامل فهرستی از سوابق تحصیلی و حرفه‌ای هر فرد گشته و در کنار آن عکس وی، اطلاعات تماس و برخی از جزئیات دیگر را نیز به نمایش در می‌آورد؛ مجموعه اطلاعاتی که تا به امروز معمولاً برای مشاهده‌شان به لینکدین مراجعه می‌کردید.

 

لازم است یادآور شویم تا به امروز نیز فیس‌بوک به کاربرانش اجازه می‌داده سوابق شغلی و تحصیلی‌شان را در پروفایل خود به ثبت برسانند، اما معمولاً کسی تمایل نداشت فردی که می‌خواهد استخدامش کند به پروفایل شخصی او در این شبکه‌ی اجتماعی دسترسی داشته باشد. لذا قابلیتی که اکنون در حال توسعه قرار دارد این دست از اطلاعات را با ظاهری حرفه‌ای‌تر و مناسب‌تر، جدای از تصاویر شخصی، استتوس‌ها و… در اختیار سایرین قرار خواهد داد.

هنوز مشخص نیست فیس بوک ویژگی رزومه را در اختیار چه تعداد از کاربران خود قرار داده است، اما به صورت معمول این شبکه‌ی اجتماعی امکانات تازه‌‌اش را روی گروهی از اعضایش تست کرده و پس از نهایی شدن آنها را در اختیار عموم قرار می‌دهد. هر چند در رابطه با این مورد خاص و لو رفتن آن فیس بوک هنوز واکنشی نشان نداده و حاضر نشده است به رسانه‌ها توضیحی را ارائه بدهد.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا فکر می‌کنید رقابت میان فیس بوک و لینکدین در آینده‌ای نزدیک بالا خواهد گرفت یا خیر؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *