برنامه‌های زیادی در فروشگاه ویندوز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد یادداشت‌های کوچک را به در و دیوار دستکتاپ خود بچسبانید. اما لینوکسی‌ها هم از این دست برنامه‌ها کم ندارند و به همین خاطر قصد کردیم پنج عنوان از بهترین‌های موجود را در این پست به شما معرفی کنیم.

Xpad

Xpad

این برنامه قدیمی‌ترین اپلیکیشن این لیست محسوب می‌شود و در عین سادگی کارایی بسیار خوبی خواهد داشت. نوشته‌های کوچک زرد تولید شده به وسیله Xpad سه بخش خواهند داشت؛ تیتر، نوشته و نوار ابزار. با کلیک راست بر روی بخش نوشته منویی ظاهر می‌شود که در Preferences می‌توانید تنظیمات عمومی برنامه را تغییر دهید. حتما گزینه Startup را روشن کنید که مطمئن شوید با شروع به کار سیستم عامل، برنامه نیز اجرا شود.

GloboNote

GloboNote

این برنامه چند پلت‌فرمه به Java virtual machine برای اجرا احتیاج دارد، اما انواع مختلفی از نوشته را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با GloboNote می‌توانید دست نوشته، لیست انجام کار، یادآوری، خاطره و یادداشت‌های چسبنده بنویسید. امکانات مدیریت بسیار خوبی هم در آن گنجانده شده که به شما برای مرتب کردن نوشته‌ها کمک می‌کند.

Pin ‘Em Up

Pin ‘Em Up

از اسم این برنامه پیداست که چه کاری قرار است انجام دهد. البته Pin ‘Em Up هم چند پلت‌فرمه و محتاج Java virtual machine ماشین است. چند امکان بسیار کارآمد در این برنامه گنجانده شده. اول اینکه می‌توان آن را به رنگ‌های مختلف در آورد یا اینکه هر کدام را در جایی از صفحه پین کرد تا تکان نخورد. اما مهم‌ترین ویژگی آن، امکان گرفتن پیشتیبان به صورت آنلاین و اضافه کردن این یادداشت‌ها در پلت‌فرمی دیگر است.

Indicator Stickynotes

Indicator Stickynotes

احتمالا بیشترین دانلود را در بین برنامه‌های این لیست، Indicator Stickynotes داشته باشد. برنامه‌ای که به شما اجازه می‌دهد خیلی سریع یک یادداشت بنویسید و دسته‌بندی آن را انتخاب کنید. همین دسته‌بندی کردن یادداشت‌ها کمک بزرگی برای مدیریت آن‌هاست و باعث می‌شود نظم بهتری به کارهایتان بدهید.

این برنامه هم امکان پشتیبان‌گیری از دست‌نوشته و اضافه کردن آن‌ها در موقع لزوم به کاربر می‌دهد.

KNotes

KNotes

این برنامه ویژگی‌های بسیاری دارد که همانطور که در عکس می‌بینید در منوی آن قرار گرفته است. روی آیکم برنامه در نوار ابزار کلیک کن تا امکانات آن برای شما نمایش داده شود.

اضافه کردن زنگ هشدار به دست‌نوشته‌ها کاربردی‌ترین امکان KNotes محسوب می‌شود. در کنار این مورد، می‌توانید رنگ دست‌نوشته‌ها را تغییر دهید تا بهتر از هم باز شناخته شوند. مضاف اینکه KNotes تنها برنامه‌ی این لیست است که به شما اجازه می‌دهد از دست نوشته‌های خود پرینت بگیرید!

این برنامه‌ها، مواردی بود که به خاطر ما می‌رسید، اگر شما از اپلیکیشنی دیگری استفاده می‌کنید، نامش را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *