شاید باورش برای خیلی‌های سخت باشد، اما فیسبوک از سال ۲۰۰۴ در حال فعالیت است و کاربران زیادی هستند که از سال اول یا حداقل از سال‌های اولیه در آن فعالیت دارند و عکس‌های زیادی روی این شبکه‌ی اجتماعی بسیار محبوب منتشر کرده‌اند. حالا شما می‌توانید با ابزارهایی که در به روزرسانی فیسبوک منتشر شده، تمامی این عکس‌ها را به Google Photos بفرستید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کرده یا در جای دیگری بایگانی کنید.

ابزار انتقال عکس‌ها و ویدیوهای فیسبوک چطور کار می‌کند؟

این ابزار در واقع یکی از بخش‌های قراردادی است که مایکروسافت، توییتر و فیسبوک با هم به امضا رسانده‌اند. قراردادی که در آن قرار شده بتوان اطلاعات را به سادگی بین این سرویس‌ها جا به جا کرد.

به وسیله‌ی ابزار انتقال عکس‌ها و ویدیوهای فیسبوک، شما می‌توانید در پنج قدم ساده تمامی عکس‌ها و ویدیوهایی که روی فیسبوک دارید را به Google Photos انتقال بدهید و برای این کار به ابزار جانبی یا کار خاصی احتیاج ندارید. همچنین فیسبوک این نوید را داده که در آینده سرویس‌های ذخیره‌ی عکس و ویدیویی دیگری را نیز به این مجموعه اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند عکس‌ها و ویدیوهای خود را به هر سیستمی که می‌خواهند منتقل کنند.

انتقال عکس‌ها و ویدیوهای فیسبوک به Google Photos

قدم اول: تنظیمات فیسبوک

برای دسترسی به این ابزار ما از اپلیکیشن فیسبوک استفاده کرده‌ایم، اما این روند قابل انجام در نسخه وب نیز هست. برای این کار برنامه را باز کرده و به Settings بروید.برای این کار روی آیکونی که در بالا سمت راست برنامه وجود دارد لمس کنید و در نهایت Settings را انتخاب نمایید.

قدم دوم: انتقال یک کپی از عکس‌ها و ویدیوهایی که دارید

در بخش Your Facebook Information شما گزینه‌ای با عنوان Transfer a Copy of your Photos or Videos را پیدا خواهید کرد که در واقع همان ابزاری است که قبلا صبحتش را کردیم. روی آن لمس کنید.

قدم سوم: وارد کردن رمز عبور فیسبوک

فیسبوک برای این که مطمئن شود در حال حاضر این خود شما هستید که از سرویس در حال استفاده‌اید، یک بار دیگر از شما می‌خواهد که پسورد خود را وارد کنید. اگر به هر دلیل پسورد خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از بخش Forgot Password، آن را باز آوری کنید.

قدم چهارم: انتخاب مقصد

در قدم بعدی شما باید مقصد عکس‌ها یا ویدیوهای خود را انتخاب کنید. در حال حاضر تنها مقصد قابل انتخاب Google Photos است، اما همانطور که پیش‌تر گفتیم، قرار بر این شده تا سرویس‌های بیشتری نیز به این بخش اضافه گردند.

همچنین شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید عکس‌ها یا ویدیوهای خود را منتقل کنید. شما نمی‌‌توانید هر دو را به یکباره انجام دهید، پس اگر هم ویدیوها و هم عکس‌های خود را می‌خواهید، باید این روند را دو بار انجام دهید. بعد از این که Next را زدید، باید به فیسبوک دسترسی بدهید که از اکانت Google Photos استفاده کنید.

قدم پنجم: تایید انتقال

بعد از این که شما Confirm Transfer را زدید، سرویس شروع به انجام کارها می‌کند. این روند بستگی به بزرگی مجموعه‌ی عکس‌ها یا ویدیوهای شما زمان متفاوتی طول می‌کشد تا به انجام برسد وسپس شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را روی Google Photos ببینید.

سازگاری با تمامی پلتفرم‌ها

یکی از خوبی‌های ابزار انتقال فیسبوک، سازگاری آن با دستگاه‌های مختف است. اگر چه آموزش ما روی اپلیکیشن اندروید انجام شد، اما شما می‌توانید روی iOS یا حتی مرورگر نیز این کار را انجام دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *